Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door RrRrik
#62959
Beste mensen,

Wat zou dit nou kunnen zijn? Ik start de auto en er is niets aan de hand. Je hoort de splitt-R en je voelt dat de turbo werkt. Een kwartiertje later is dit weg, behoorlijke vermogensverlies en geen turbosound meer. Als ik dan de auto even aan de kant zet, contact uit en direct weer aan dan doet hij het weer goed.

Vreemd toch?
door Maestro
#62961
Beste Rik,

Dat had ik ook met mijn Passat. Als ik sneller reed dan 130 a 140 km/u dan hield hij ermee op. Het had te maken met een kastje wat de luchtdruk regelt. Kosten waren ongeveer 130 euro's. Dat kan het zijn.
door RrRrik
#62967
Als hij het doet dan doet hij het op elke snelheid! Maar als hij het niet doet dan doet hij het ookniet vanuit stilstand. Wat er ondanks gewijzigd is dat de turboslang die naar de intercooler loopt lek was (recht bij het voorwiel) Deze zit nu weer dicht.
door RrRrik
#62970
Nu ik er zo over nadenk is het al geruime tijd dat het afblazen van de dumpvalve ook keer op keer verschilt. De ene keer blaast hij hard en goed af en de andere keer (zelfde omstandigheden) doet hij dat niet.
Gebruikersavatar
door denders
#62978
Turbo lager naar zijn grootjes?
Na een tijdje wordt het warm de motor. (uitzetting)
door RrRrik
#62980
Lijkt me niet! Want als ik het contact uit en direct aan zet werkt hij weer perfect!

De garage geeft net aan dat ze de rubberen slang niet hebben vervangen! Het rubberen stuk die naast het rechterwiel zit (verbindingsstuk van de leiding naar de intercooler. Deze was al lek. Zou dit het probleem kunnen zijn?
Gebruikersavatar
door denders
#62982
Hoop dat dat het is!
door RrRrik
#62983
Maar klinkt het logisch? Het lek zit aan de kant van de turbo naar de intercooler. De turbo maakt meer toeren omdat hij minder tegendruk heeft door het gat in de slang? Meer toeren en dan zegt de computer Er is iets niet helemaal goed, waaruit de turbo in een noodloop komt te staan? Want hij komt in een soort noodloop dat is zeker.

Klinkt het logisch?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#62984
Als de slangen niet luchtdicht zijn dan kun je hebben wat jij omschrijft.Ik heb de hele slang bij de turbo los gereden... dan kun je dus alleen normaal rijden zonder dat je toeren maakt en de turbo mee gaat draaien dan was t feest gelijk over en viel er amper tot niet mee te rijden.
Gebruikersavatar
door sweeper
#63017
RrRrik schreef:Maar klinkt het logisch? Het lek zit aan de kant van de turbo naar de intercooler. De turbo maakt meer toeren omdat hij minder tegendruk heeft door het gat in de slang? Meer toeren en dan zegt de computer Er is iets niet helemaal goed, waaruit de turbo in een noodloop komt te staan? Want hij komt in een soort noodloop dat is zeker.

Klinkt het logisch?
Jouw wagen gaat niet in een SOORT van noodloop, maar hij GAAT in noodloop!

De ECU registreert ergens verkeerde waardes die buiten de marges vallen, en beveiligt zichzelf op die manier tegen onherstelbare schade.

Het kan bijna niet anders dan dat er dan foutcode(s) geregistreerd staan, dus om te beginnen laat je wagen uitlezen.

Lekke slangen zijn een veel voorkomende oorzaak voor noodloop situaties. Makkelijke manier om slangen te controleren is om ze onder druk te zetten. Zie topic hierover HIER.
door RrRrik
#63152
Opgelost: Het rubberen verbindingsstuk tussen de turbo en de inercooler vervangen en hij rijd weer als nooit tevoren! De divertervalve is ook weer veel beter te horen.. pssssst dank voor de tips
Gebruikersavatar
door denders
#63168
Gelukkig! :wink:
Lekkage is funest voor Turbo opzet idd.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]