Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door m.b
#63105
ik heb sinds kort een vreemd afblaas geluid in mijn tt...ik rij een 180 pk versie mk1..zodra ik gas geef hoor ik blazen ,en als ik gas los laat dan hoor ik de bekende pssssst...tt is orgineel en heeft geen bov....verder lijkt de tt niet meer erg te trekken....turbo komt bij...maar de tt voelt schokkering aan...ik heb in de onderhoud historie gekeken en zag dat de n75 klep vaak vervangen is...zou dit de oorzaak kunnen zijn dat deze ook weer stuk is???kan een tellerbak ook de motor beinvloeden???ik heb deze vervangen omdat de oude stuk was...

kan na sleutel lezen de tellerbak anders werken?

voordat ik dat gedaan heb heb ik de bak getest..gereden en alles werkt naar behoren..
nu staat de benzine constant vol..verder ook geen piep meer van lamp stuk,benzine op,of ruitesproeier leeg..is dit aan te zetten?mvg mario
#63107
Dit bericht hoort in MK1 -> techniek thuis en niet in algemeen.

Een echte BOV heeft vrijwel geen enkele dagelijkse TT, want die helpt het motormanagement als dat er niet op ingesteld wordt over de zeik.

LMM al los gehad? dan krijg je de standaard waardes waar de motor op gaat lopen als die dan normaal reageerd is de LMM naar de haaien.
N75 klep kan...
tellerbak... nee dat is puur een instrument met tellers e.d. info als BIS/FIS om je te informeren hoe en wat onder de motorkap en de kilometers per uur uiteraard.
De DV plastic onding van Bosch die zit wel op de positie tegen het raam onderhand aan dat je achter je tellerbak meer kunt horen ervan. De Forge DV laat zich erg duidelijk horen in de auto en ja dat hoor ik ook het eerst achter de tellerbak vandaan komen aangezien die daar het dichtst bij zit qua positie onder de motorkap.

Dit topic zal verhuizen naar technisch...
#63113
m.b schreef:ik heb sinds kort een vreemd afblaas geluid in mijn tt...ik rij een 180 pk versie mk1..zodra ik gas geef hoor ik blazen ,en als ik gas los laat dan hoor ik de bekende pssssst...tt is orgineel en heeft geen bov....verder lijkt de tt niet meer erg te trekken....turbo komt bij...maar de tt voelt schokkering aan...
Klinkt mij als dat er ergens één of meerdere slangen van het vacuüm/druk systeem lek/gescheurd is. Heb hetzelfde probleem gehad. Ga maar eens zoeken op "stotterende motor" en/of "Boost pressure test"
door m.b
#65332
het geluid zit er nog steeds ik heb de n75 klep vervangen inmiddels...mijn gas blijft overigens ook hangen..dit alleen met flink of volgas geven..normaal gebruik /gas doet hij het niet..mijn toerenteller naald blijft dan gewoon op 3000 toeren hangen, om te schakelen is het dan beroerd.....

verder is het optrekken beroerd...koud is het goed warm niet meer...verder is hij uit gelezen..komt nix uit behalve mijn alarm....

nix lijkt gescheurd..vaccuum slangen lijken heel...
tis me wel opgevallen zodra ik de slang van mijn gasklep afhaal dat de auto uit valt...of net blijft lopen maar dat ik geen gas kan geven..is dit normaal???mvg mario
#65334
Nogmaals, doe de druk lek test! Ergens moet er een slang kapot zijn of slangklem los, IC lek, of .....
De luchtinlaat (inlaatspruitstuk) krijgt niet voldoende druk van de turbo om de motor vermogen te geven.

Het is logisch dat je motor niets meer doet als je de slang los haalt. Er zitten verschillende sensoren die registreren dat er iets niet klopt.
door m.b
#65337
heb jij een link hoe ik dat moet doen?ik kan het hier niet vinden..in iedergeval van de motor is duidelijk dan..het vreemde is dat ik het geluid alleen hoor als ik rij,in vrij stand hoor ik nix...als ik rij hoort iedereen dat geluid...
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]