Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Mr.Z
#63172
Heey iedereen,

Ben ver3tig hahah :?

Gister avond reed ik op de A10 richting schiphol, begon mijn tt vreemd te doen.
Normaal geef ik gas en schiet ik zo vooruit dit x duurde het langer en langer en steeds maakte ik overtoeren om wat vooruit te komen.
Dus ik gaf steeds meer gas want ik wou weten wat er nou aan de hand was.
Uit het niks zag ik langzaam hoe mijn teller van 150 naar 140 ging en steeds zakken ik gaf meer gas want ik verloor snelheid maar ik kwam maar niet vooruit.
Ik reed al 80 km per uur dus ik dacht weet je wat ik zet het aan de kant 1maal aan de kant wou ik weer wegrijden kwam ik maar niet meer vooruit. :(

Dus anwb gebeld blijkt dat mijn versnellingsbak misschien los is geraakt of stuk, dus morgen wordt mijn tt gebracht naar de audi dealer kijken wat het nou echt is.

Iemand ooit dit mee gemaakt? en kan iemand mij vertellen als ik alvast mijn borst nat moet maken voor reperatie kosten :P


Afbeelding


Groetjes,

Z
Gebruikersavatar
door denders
#63175
Is niet je versnellingsbak, meegemaakt met mijn ibiza ooit, versleten koppeling/drukgroep is het.
Heeeel voorzichtig gereden en thuisgekomen. Gelijk op ebay.de een Sachs-sportsetje gekocht met alles erbij. (stuk goedkoper als in NL..)
Door de Audi dealer in laten bouwen toen (ivm haast/ff geen tijd voor) en probleem opgelost!

Arbeidsloon/inbouwen zal al snel zo 250-300 euro zijn?
Onderdeel weet ik niet, origineel zal allicht iets beter zijn dan origi-seat toen maar ik ga alleen nog voor Sachs.

Succes, Grt. Dennis
Gebruikersavatar
door Ronnie
#63176
Dennis je zal goed gokken, alleen die van jou is nog niet vervangen door je dus die kosten die je noemt zul je flink mee je neus stoten. Zal idd wel een versleten koppeling en aanverwante onderdelen zijn, klinkt erg bekend en kosten minimaal 1000 euro, schrik van een dealer in ieder geval niet van flink hogere bedragen. Als je slim bent aangezien het nogal wat uren werk is van uit- en inbouwen (9 uur) laat je direct alles vervangen, koppeling, druk groep, lager, 2massavliegwiel. Want als t vliegwiel later een keer komt mag je totaal diep de portemonnee in.

Coen Donkers http://www.Autoparts.nl komt waarschijnlijk het meest gunstige naar voren betreft de prijs. De dealer noemde een bedrag waar je met een gezin van heerlijk een tijd van op vakantie kan naar een verre bestemming.
Gebruikersavatar
door denders
#63177
Wat een prijs en tijd kost dat bij een TT..
Maar ik geloof idd. dat er vanalles los moet eer je erbij komt.

Maar ja weet van Porsche dat het bij mijn 944S2 toendertijd op z'n minst ook €1200 zou gaan kosten, gelukkig is dat niet meer aan mij maar de eigenaar die hem nu heeft :roll: (ding was nog super)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#63178
Is wel van een quattro die prijsstelling incl. de genoemde OEM onderdelen die ergens rond de 500 euro uitkomen, maar fwd of quattro zal qua tijd in- en uitbouwen niets uitmaken. Wellicht dat de onderdelen iets gunstiger geprijsd zijn van een fwd ten opzichte van een quattro model die wat sterker spul nodig heeft wegens meer koppel.
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#63181
stonk ie ook erg? daar aan merk je als het de koppeling is of juist niet.

er kunnen nog wel andere dingen aan de hand zijn namelijk.
door creative117
#63201
Kleine aanvullings op de anders toch altijd zorgvuldige en complete Ronnie:

"Coen Donkers http://www.Autoparts.nl komt waarschijnlijk het meest gunstige naar voren betreft de prijs"

Coen Donkers http://www.Autoparts.nl komt waarschijnlijk het meest gunstige naar voren betreft de prijs en dan heb je nog een veel betere kwaliteit en service gekregen ook!!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :smt006 :smt006 :smt006 :smt006 :smt006 :smt006 :smt006 :smt006 :smt006 :smt006 :smt006 :smt006 :smt006 :smt006 :smt006 :smt006 :smt006
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]