Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#63273
Hoi allen,

Vandaag heeft de TT weer een beurt gehad.
Tot nu toe altijd longlife interval gedaan, nu ook weer,
maar mijn garagist (geen audi-dealer) gaf aan dat het
buiten de garantie toch beter is om ervan af te stappen.
Volgens hem en het revisiebedrijf die veel met 1.8T en TFSI
motoren werkt, is de 15dkm interval beter, omdat het
er in het blok minder vuil ophoopt.

Iemand die dat kan bevestigen?
#63275
Het kan nooit kwaad om een kortere verversing interval aan te houden, maar het zou normaal gesproken geen probleem moeten zijn om 30.000 of 2 jaar aan te kunnen houden. Dit is het maximale, maar de ECU geeft het zelf vaak wat eerder aan want die kijkt ook naar hoe vaak de wagen gestart is, hoe lang de ritten waren e.d.

Ikzelf hou ook een kortere interval aan, maar gebruik wel de Longlife olie.
#63285
ik heb er ook longlife motorolie in maar hou het toch mooi bij de 20.000km. al is 30.000km. ook zonder problemen te halen.

in die 10.000km. kan er altijd iets gebeuren onder je auto terwijl je dat niet ziet aangezien ie niet op de brug komt in tussen tijd. ik bedoel ermee, aandrijfashoezen, lekkage van versn. bak etc.
#63287
Het zal idd aan het gebruik liggen wat de ideale interval is. Dat is dus bij de een wat frequenter als de ander. Tja, en wat is ideaal? Da's moeilijk te bepalen..
Audi gebruikt natuurlijk haar rijke onderhouds historie voor het bepalen hiervan, maar zelfs als ie net van de garage komt kan er wat aan komen.
Als je elke week naar de dokter gaat voorkom je immers ook niet altijd dat je ziek wordt :wink:

Groeten
Joop
#63291
Als je weet hoe je auto erbij staat kan het gerust.
Gewoon alles vervangen wat vervangen moet worden en niet door blijven rijden met iets wat vervangen had moeten worden.
Gewoon een beetje goed onderhoud plegen is beter dan genezen maar eerder dingen vervangen dan nodig dat mag zeker maar niet overdrijven want dan ben je een dief van je eigen portomonnee.
Wat aangegeven wordt moet je er gewoon ingooien, als er ooit iets gebeurd wat toe te wijten is aan Audi (you'll never know) hoef je al niet meer aan te komen dan.
#63293
als je ashoes bij 25.000km. een scheurtje begint te krijgen dan kan ik je melden dat je bij 30.000km. een komplete homokineet kan vervangen hoor.

een homokineet is niet voor niets uitgerust vol met vet. zo`n ding moet gesmeerd worden/blijven anders is ie in de kortste keren kapot en dat wil je niet neem ik aan
#63295
Precies, iets wat vervangen moet worden niet laten zitten..
Dat is goed onderhoud.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]