Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door moffo
#65971
Als echte liefhebber zorgen we natuurlijk allemaal goed voor ons prachtige wagentje, maar ik vroeg me af hoe ver dat bij jullie gaat.

Hoe onderhouden jullie de auto dagelijks/wekelijks en hoeveel tijd gaat er in zitten?

Omdat ik niet zo technisch ben blijft het bij mij bij een wekelijkse wasbeurt en zal hij zo nu en dan in de wax gezet worden. Binnenkort wordt hij flink onderhanden genomen door een zeer fanatiek poetser die beweert hem NOG mooier te kunnen maken van binnen en buiten. Krasjes/swirls en beschadigingen in het leer tovert hij zo weg.

Ben benieuwd naar jullie reacties, wellicht steek ik er weer wat van op!
Gebruikersavatar
door WimTT
#65972
Maak je nog foto's als de fanatieke poetser bezig is, kunnen wij er misschien ook nog wat van opsteken :wink:
Ik zelf kan hem ook alleen maar netjes wassen en poetsen
Gebruikersavatar
door denders
#65973
Mijn lak is nog bijna als nieuw als hij gewassen is dus daar geen problemen mee gelukkig.
Ik rij er dagelijks mee (doorgaands) en ik was zeker niet elke week.
Stofzuigen en wassen is gemiddeld zo 1 x per maand en het ligt maar net aan de vervuiling.
Ik gebruik geen tassen vol met poetsmiddellen maar heb een zeer goede shampoo-wax-cleaner (droogt op zonder druppels) van Valma ofzo.
Poetsmiddellen beurt krijgt de auto geheel van Turtle ICE, erg goed.

Technisch doe ik het meeste aan de auto zelf aangezien de kennis er is. (samen met mijn vader dan, heeft nog gevoel voor mechaniek)
Mocht ik het uitbesteden of het bij de garage moet gebeuren komt hij bij de dealer.
Kleine/grote beurt en klusjes doen we zelf, van motor tot remklauwen toe.
Onderdelen haal ik dan ook zelf en bijv. oliekeuze kan ik dan ook zelf maken (vorige keer zo 70 euro voor hele goede olie)

Hou wel alles met rekeningen en kilometerstanden bij (in origineel boekje en een map met fakturen)
Wil n.l. graag dat een koper kan zien dat de auto helemaal in orde is en de bestuurder ook netjes op zijn spullen is geweest en daarover niet hoeft in te zitten! :wink:
Laatst gewijzigd door denders op ma mei 23, 2011 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.
door moffo
#66050
Ideaal als je het onderhoud zelf kan uitvoeren. Ik moet er helaas met mn handen in m'n zakken naast staan.
Ik heb gelukkig een goede monteur, dus als er eens wat mankeert aan de auto weet ik dat goede zorg geboden kan worden.

Wat betreft de poetsbeurt; ik verwacht dat daar een behoorlijke foto sessie van zal verschijnen. De jongen die het doet is heel actief op het carclean forum (ieder zijn hobby) en heeft altijd hele fotoreportages bij zijn projecten staan.
Nu hij een mooi model heeft zal de fotosessie er ook zeker komen!

Ik hou jullie op de hoogte
Gebruikersavatar
door miel
#67718
denders schreef: Technisch doe ik het meeste aan de auto zelf aangezien de kennis er is. (samen met mijn vader dan, heeft nog gevoel voor mechaniek)
@denders: Ook het technische en mechanisch onderhoud kan/wil ik zelf uitvoeren, echter ik heb geen brug of smeerput voorhanden lukt het ook zonder :?: :?: of is het te lastig zo... :( :(
Gebruikersavatar
door denders
#67741
Liever ga ik bij mijn vader ook niet onder de auto liggen met steuntjes + hydraulische krik.
Voldoende lift maar je weet maar nooit!
Aan de wielen etc klussen prima.

Hij heeft helaas ook geen brug of smeerput aan laten leggen toen ze het huis lieten bouwen (jammerrrrr....!!)
Nu zou het dak verbouwd moeten worden en dan zou hij een brug in zijn garage (vast aan hun huis) neer kunnen zetten maar ja..

Dus: heb je een eigen garage en kun je binnen staan geheel recht/waterpas zeg maar, prima te doen met kennis en gereedschap!
Op straat klussen ben ik niet zo van.
Een TT is ook gewoon een auto en zit gewoon goed in elkaar geschroefd.

Er zijn ook bedrijfjes die bruggen verhuren per dagdeel.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]