Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door miel
#67351
Nu ik me netjes voorgesteld heb, heb ik wel enkele vraagjes.
nl, kan ik via mijn handzender programmeren dat ook de ramen auto. dicht gaan bij het afsluiten van de wagen ?
Zelfde vraag eigenlijk maar dan voor de zijspiegels...
heb me laten vertellen dat dit bij sommige modellen kan.(ev. via boordcomputer)
iemand ??
Gebruikersavatar
door WimTT
#67358
Op de afstandbediening de knop van sluiten blijven indrukken dan gaan de alle ramen dicht. En omgekeerd de knop van openen blijven indrukken dan gaan alle ramen open.
door ptie
#67360
Grappig, ik heb dezelfde vraag.

Bij mijn oude TT (MK1) gingen de ramen vanzelf dicht bij afsluiten. Bij mijn nieuwe TT (MK2) moet je inderdaad het op-slot knopje ingedrukt houden, anders blijven de ramen open. Lastig als je het mij vraagt.

Is daar echt niets aan te doen?
Gebruikersavatar
door denders
#67362
Kan ook met de sleutel alleen mocht je batterij op zijn..handig zo'n comfortmodule in onze auto's :wink:
Gebruikersavatar
door denders
#67407
ptie schreef:Grappig, ik heb dezelfde vraag.

Bij mijn oude TT (MK1) gingen de ramen vanzelf dicht bij afsluiten. Bij mijn nieuwe TT (MK2) moet je inderdaad het op-slot knopje ingedrukt houden, anders blijven de ramen open. Lastig als je het mij vraagt.

Is daar echt niets aan te doen?

Misschien had iemand met VagCom gespeeld?
Bij mij moet ik ook de sleutel ingedrukt (knopje dan..) houden om de ramen te sluiten.
Half 2005 TT Mk1 heb ik.
door ptie
#67408
Misschien dat ik zelf met VagCom heb gespeeld :D

Niettemin is dit in ieder geval niet standaard voor de MK2, het boekje rept niet over automatisch sluiten van de ramen.
Vreemd, ik dacht dat dit vrij standaard was bij (VAG) auto's.
Gebruikersavatar
door denders
#67412
Heb het vermoedden dat de Duitsers soms veranderingen doorvoeren waar ze verder geen enkel artikel over schrijven. Wat precies standaard is, is soms heel vaag.
Is wel zo dat je je auto buiten kunt laten staan (bijvoorbeeld op je eigen terrein) met de ramen een stukje open.
Volgens mij is er best wel wat te programmeren met VagCom :wink:

In het boekje staat soms helemaal niks over deze funkties.
Kwam er ook een keer achter dat als je de sleutel 1x uit het contact haalt, de auto vanzelf na zeg een kleine minuut op slot gaat samen MET mn alarm.
Ben je bezig en haal je 2x de sleutel uit het contactslot doet hij dat weer niet omdat je dan dus eigenlijk bezig bent met of aan de auto.

Gaat het wel bij je nu met sleutel zoals bij mij eerder gezegd? (ook al heb ik een MK1)
door ptie
#67422
Als je het knopje op de sleutel ingedrukt houdt, dan gaan de ramen inderdaad dicht. Zo staat het ook in de handleiding beschreven.
Maar goed, dat willen we dus niet :)
Gebruikersavatar
door denders
#67446
Dat wordt VagCommen.....(nieuw werkwoord :wink: ) heb het vanavond bij thuiskomst nog eens geprobeerd.
Bij mij kan hij idd. op alarm met ramen open, de knopjes ingedrukt houden zorgt ervoor dat ramen open, resp. dicht gaan.

Ik heb mijn nieuwe netbook al, nu nog even VagCom aanschaffen (aardig aan de prijs trouwens) dan kan ik je ook helpen haha
Gebruikersavatar
door denders
#67482
Wilcommen & Ik VAGKwam :mrgreen:
door ptie
#67517
Ik weet niet hoe het precies zit, maar volgens mij kan je met een standaard VAG-COM kabel niet aansluiten op een MK2, had je hier geen CAN-bus voor nodig?
Gebruikersavatar
door sweeper
#67519
Hoeft geen probleem te zijn hoor.

Ik heb bijv. de Ross-Tech Hex-USB CAN kabel met VCDS (nieuwe naam(Vag Com Dianostics Program)), en die kan ze allemaal aan.
Gebruikersavatar
door denders
#67554
Kost wat maar dan heb je ook wat idd. zoals Eric zei, kun je een boel mee aanpassen :wink:
Bedoeling is dat ik deze ook aan ga schaffen maar alles op z'n tijd, weinig tijd om er mee te spelen nu toch..
Was mede de reden waarom ik nu op een nieuwe msi-wind270 netbook zit te rammen :mrgreen:
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]