Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door qroadster
#69514
hallo,
Kan ik een setje banden / velgen monteren met 225x40x18 , 8j ,et 35 op mijn TT Quattro?
(hij is niet extra verlaagd o.i.d.)
groet rené
Gebruikersavatar
door Ronnie
#69520
met gemak mits t steek 5x100 betreft, met die specs kan je zelfs nog gaan verlagen.
Gebruikersavatar
door Kartal
#69572
Ronnie schreef:met gemak mits t steek 5x100 betreft, met die specs kan je zelfs nog gaan verlagen.
Om hier nog even op in te gaan.. Ik vind de nieuwe TT RS (rotor) velgen erg mooi, maar die zijn origineel alleen in 5x112 te verkrijgen.. Zijn die adapters van 112 naar 100 wat? Heeft het nadelige gevolgen voor rij-eigenschappen of iets dergelijks?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#69591
Adapters kan je kopen met 5x100 naar 5x100 maar ook met 5x112 naar 5x100 e.d. wil je Porsche velgen met steek 5x130 kan je dat ook met adapters die de steek veranderen, mits de velgen er dan onder passen. Dus adapters kan je toepassen om van 5x112 (velg) naar 5x100 (naaf) te gaan.
Rij je een quattro en je steekt er verschillende diktes voor en achter onder kan je dat merken omdat het systeem af gaat wijken van de standaard waarden en is niet aan te raden. Verder merk je het wel maar wen je zo aan, het is positief voor het oog maar ook qua het rijgedrag aangezien de spoorbreedte verbreed wordt helt die iets minder.
Gebruikersavatar
door Kartal
#69592
Ja ok, maar 'die mits' is dus inderdaad belangrijk.. Het heeft dus hetzelfde effect als spacers..
Gebruikersavatar
door Ronnie
#69593
Spacers kunnen iets gemakkelijker los trillen wat ik eens heb meegemaakt en ze dus nooit meer toe zal passen. Adapters zitten met 5 bouten eerst vast vervolgens met 5 bouten op de spacer om het even zo te noemen. Zijn veiliger en zeker als je er met TUV keurmerk koopt.

Die mits doel ik op hoeveel J breed welke bandenbreedte e.d. je wilt huisvesten om het voorbeeld van Porsche te nemen... hang er maar eens 295 of 305 breed onder...

inderdaad kan het hetzelfde effect hebben als spacers maar tevens als je een hoge ET van bijv 52 naar 32 wilt brengen steek je er 20 mm tussen en je behoud de standaard offset onder de auto. Dan kan alleen de J waarde en de bandenbreedte eventueel afwijkend zijn.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]