Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door A.Mans
#70567
Beste Audi TT rijders,

Ik heb even een korte vraag?
Ik ben in het bezit van een Audi TT 225 quattro. De auto heb ik sinds maart 2011 in mijn bezit.

Mijn bandenmaat voor is 225/40/18 en achter 255/35/18.
Levert dit geen problemen op (omtrek van beide wielen is anders) omdat het een 4 wiel aangedreven auto is? Ik merk geen afwijkend stuurgedrag.

Groetjes en alvast bedankt voor de reactie.
Gebruikersavatar
door Edgecrusher
#70580
ik heb ooit eens begrepen dat tot een afwijking van 4% het haldex-systeem nog geen problemen gaat geven. Liever natuurlijk minder, maar als je op 4 gelijke banden begint, krijg je ook wel wat afwijking door slijtage, vandaar ook wat marge. bij het torssen-systeem komt het nauwer doordat het permanent is zonder visco-koppeling.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#70589
Hang er 3 zomerbanden onder en 1 winterband... dat is al merkbaar heb ik zelf ondervonden. Had 11 meter aan buizen nodig om 1 originele bout los te krijgen na de winter. Maar het zal aan het sturen liggen in hoeverre je het systeem belast en nodig hebt. Als je de dwars sensoren (G200 o.a.) nodig hebt dan kan een afwijkende set (lees breedset) wel voor problemen zorgen als de computer het niet meer snapt.

Ik heb ervaring met Quattro met afwijk! meer dan 30.000 km houdt de Haldex het voor je die constant bij elke scherpere draai zelfs stapvoets rijdend op een parkeerterrein gaat horen als je 12 mm afwijk hebt gemeten van wielnaaf naar wielnaaf, na een ongewild schadeherstel zonder toestemming is de auto gerepareerd was links de wielafstand met 12 mm gegroeid. Afwijk mag nimmer zo groot zijn eerder 1 mm want het is een erg precies systeem wat wel wat kan hebben, maar als t naar de knoppen gaat dan kost t flink geld.

Advies is 4 gelijke velgen en banden eronder te hangen!
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]