Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door charlotte
#3529
Nog nooit van dat merk gehoord of gelezen.
Voldoet het wel aan de standaards vraag ik me dan af??
iemand??

groetjes
charlotte
Gebruikersavatar
door Gilbert
#3533
charlotte schreef:Nog nooit van dat merk gehoord of gelezen.
Voldoet het wel aan de standaards vraag ik me dan af??
iemand??

groetjes
charlotte


Hallo CharloTTe :!:

Al deze smeermiddelen voldoen aan alle Volkswagen/Audi normen .
specificaties zijn ACEA A3/B3
API SC/CF

Als je nog meer vragen hebt over PENTOSIN motorolie kun deze stellen
aan : Richard Jansen

www.rivesta.nl
mail@rivesta.nl

Ik hoop bij deze je voldoende te hebben geinformeerd.
Groetjes Gilbert ..

:wink:
Gebruikersavatar
door charlotte
#3537
Helemaal duidelijk.
Bedankt voor je info.

groetjes,
charlotte
Gebruikersavatar
door MARK
#3585
:arrow: OLIESPECIFICATIE'S


Kwaliteit van motorolie staat bij mij al lang hoog in het vaandel. Tevens is de interesse in eigenschappen van olie groot.
Als ik lees dat een olie aan specificaties voldoet en dat daar vervolgens kwaliteitsnorm aan wordt geknoopt, word ik meestal een beetje achterdochtig.

Wat mij m'n ogen heeft doen open gaan, is het plotselinge dalen van olieverbruik na het toepassen van een merkolie na verversen van olie welke bij een groothandel X vandaan kwam.
Beide oliën hadden de gelijke specificatie's....scheelden echter aardig in prijs, wat natuurlijk leuk is voor een autootje met 250.000 km op de teller.

Verschil tussen de oliën was:

Goedkoop - na 600 km 1/2 ltr

Merkolie - na 15000 km 1 ltr

Nou, kom maar op dan.....zelfde specificaties en toch een hoog verbruik, ik weet wel waar je uiteindelijk duurder mee uit bent.


Volgende vergelijking:

Ik heb voor een motorenfabrikant gewerkt (grote motoren 500kW - 3 megaWatt). Hier werden 2 Oliemerken toegepast vanaf nu heten die A en B. Olie A was de meest prijzige, echter beide oliën waren van een gerenomeerd merk.

Tevens komt hier weer het verhaal specificatie's ter sprake, beide hadden namelijk dezelfde specificatie's. Ook hier was een verschil in verbruik waarneembaar en nog veel erger.....een hoge inwendige vervuiling van de motor door een hoge carterdampvorming.

Carterdamp wordt afgezogen door de motor en meegevoerd in het verbrandingsproces, is de hoeveelheid carterdamp hoog zal zich een bepaalde mate van koolafzetting vormen op kleppen en zuigers. Dit was hier het geval, gevolg;

- kloppende verbranding (pingelen);

- Cilinderschade door loslatende kooldeeltjes welke vervolgens tussen de zuiger en de voering
terecht kwamen met vreetsporen als gevolg.

- Hoger brandstof verbruik.

Uiteindelijk volgde een grote oliewissel van olie B naar olie A en een hele grote schadepost.


Al met al, twee voorbeelden van goedkopere oliën met gelijke specificaties als hun duurdere soortgenoten echter met andere eigenschappen.

Wees daarom voorzichtig met specificatie's te koppelen aan kwaliteit !!!


:arrow: Advies: Bezuinig NOOIT op olie, dit is het allerbelangrijkste levenssap voor je motor.
Laatst gewijzigd door MARK op za sep 23, 2006 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Gilbert
#3588
:arrow: OLIE SPECIFICATIE'S

HALLO MARK

Kwaliteit staat bij mij ook zeer hoog in het vaandel :!:
Maar kan gerust zeggen dat deze olie daar aan voldoet.
Ik gebruik hem op mijn eigen TT (en andere auto's) ook.
Het is echt geen HEMA olie als je dat soms bedoeld :D
Pentosin smeermiddelen worden hier ook bij plaatselijke
Volkswagen/Audi Dealer gebruikt en verkocht.


Groetjes Gilbert ..


:wink:
Gebruikersavatar
door MARK
#3589
Hallo Gilbert,

Dat heb je mij niet horen zeggen, echter voor mijn vergelijking heb ik oliën gebruikt waarvan inderdaad de eerste een supermarktolie was (wel met de JUISTE spec's). Voor de Tweede vergelijking, twee gerenomeerde merken....het gaat hier ook om duizenden liters. Gebruik daarom geen namen........
Allebei Merkoliën.......maar toch bleek de goedkopere iets teleurstellend.

Hier is echter in eerste instantie wel voor gekozen omdat het wel aan de voorschriften voldeed, de symptomen traden pas op na 2000 uur (continubedrijf), in kilometers is dat 100000 km. Je hebt dus nog even te gaan :wink:

Wat ik eigenlijk duidelijk wilde maken is dat juiste Specificatie's niet meteen goede kwaliteit betekend.

:D
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]