Auto.rallye schreef:Eindelijk andere velgen aangeschaft voor de TT.
Het gaat om de 18 inch quattro sport velgen met de breedte 8j voor en 8,5j achter.
Wil nu bepalen welke bandenmaat er op moeten.
Met een beetje rekenwerk kom ik zelf tot de volgende conclusie:
8j zou 235/40 worden
8,5j zou 245/40 worden
Is dat nu raar om op een auto voor en achter een andere bandenmaat te monteren?
Of is het verstandig om zowel voor en achter 235/40 te monteren?
Iemand ervaring hiermee?
QUattro hoort 4x dezelfde maat onder, zie google want is genoeg over geschreven over de audi tt quattro sport:
Krachtiger en lichter: Audi TT Quattro sport
Share on google Share on facebook Share on print More Sharing Services 0
De TT is voor Audi de ultieme sportauto. Om echter wel bij de concurrentie te kunnen blijven heeft Audi een krachtigere en lichtere TT Quattro sport ontwikkelt. De 1.8 liter turbo ontwikkelt 240 pk.
Al sinds 1998 staat de TT, bijna ongewijzigd, bij Audi in de prijslijsten. Elke keer kwamen er nieuwe motoren leverbaar en nog niet zo lang geleden presenteerde Audi een 3.2 liter V6 in de TT. Deze zescilinder levert 250 pk en 320 Nm en accelereert daarmee in 6,3 seconden naar 100 km/h. Een merk als Audi kan het zich echter niet over haar kant laten gaan te worden ingehaald door auto´s als de Chrysler Crossfire, Mazda RX-8 en Nissan 350Z. Daarom werd het tijd voor de TT om een flinke oppepper te krijgen en wat gewicht kwijt te raken. Het resultaat is de Audi TT Quattro sport.
Afslanken
Om gewicht kwijt te raken heeft Audi de achterbank verwijderd en daarvoor in de plaats een bagagenet gemonteerd. De zware sportstoelen hebben plaats moeten maken voor lichte, maar supersportieve, exemplaren van Recaro. De climate control is verwijderd en vervangen door een gewone verwarming (scheelt 12 kg). Dankzij deze, en meer kleine aanpassingen, is het gewicht beperkt gebleven tot 1.390 kg. Door ook nog eens een keer alles te doen aan een optimale gewichtsverdeling heeft Audi de TT omgetoverd tot een echte sportauto.
Meer vermogen
De motor is geen zware V6, maar een lichtgewichte viercilinder met een inhoud van 1.8 liter. De turbomotor ontwikkelt een vermogen van 240 pk en het maximale koppel is 320 Nm. De motor is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak welke het vermogen overbrengt op alle vier de wielen middels de Quattro-vierwielaandrijving. Al deze aanpassingen hebben geresulteerd in geweldige prestaties: 0-100 km/h in 5,9 seconden en een topsnelheid van 250 km/h (begrensd).
Onderscheidend
Door opvallende exterieuraccenten te gebruiken onderscheidt de TT Quattro sport zich van zijn andere TT-broeders. Zo is het dak altijd uitgevoerd in Phantom Black en kan de rest van de carrosserie worden gespoten in zilver, rood, blauw of zwart. Deze kleur komt tevens terug in het interieur, waaronder op de achterkant van de stoelen. Het exterieur is verder uitgevoerd met een S-Line pakket wat bestaat uit speciale bumpers, een setje zijskirts, een diffusor achter en een spoiler.
De 18 inch lichtmetalen velgen zijn geschoeid met banden in de maat 235/40 R18 en gunnen een blik op de remmen met rode remklauwen.
Weinig luxe
Alcantara overheerst in het interieur van deze sportieve TT. Het stuur, de handrem en versnellingspook zijn bekleed met alcantara maar ook de stoelen zijn deels van dit materiaal voorzien. Het interieur is verder redelijk simpel gehouden. Zoals eerder vermeld heeft de climate control plaats gemaakt voor een normale verwarming. Een goed audiosysteem, navigatiesysteem of climate control zijn wel leverbaar. Die laatste wordt zonder meerprijs gemonteerd.
Prijs
De TT Quattro sport is alleen leverbaar als Coupé. Hij zal worden gebouwd door Quattro GmbH en is in Duitsland leverbaar vanaf € 41.600,-.