Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door J3roen
#72100
De koppeling van mijn TT'tje is binnenkort wel aan vervanging toe (slipt enigszins). Ik overweeg dus het hele setje te vervangen, inclusief vliegwiel.

Nu zijn er veel setjes te koop, met vast en los vliegwiel.

Ik kan een Luk set met DMF kopen voor 400 euro (ebay), maar b.v. ook een Valeo met vast vliegwiel (500 euro).

Welke vervangingssets hebben jullie gebruikt (of zouden jullie gebruiken)?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#72105
Ik heb gewoon LUK er terug onder laten plaatsen door Coen Donkers zijn personeel. Autoparts Veghel. Dichterbij voor je is *** te Ermelo en in Varsseveld zit *** als je meer wilt dan de standaard koppeling verdragen kan.
door J3roen
#72114
Thanks. Dus ook weer een DMF.

Merkte je veel verschil na het vervangen? Ik las ergens dat jouw set compleet versleten was :) Wat kostte je dat grapje als ik vragen mag (alleen montage)?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#72139
1080 meen ik all-in met een beurt. Bij mij was t vliegwiel inmiddels blauw... zegt genoeg die was echt op zn einde, maar moet wel zeggen dat de auto gechipt was door Ronald Logmans en goed van zijn plek schoot tot die dus door begon te slaan... en dan merk je een gigantisch verschil zodra die vervangen is.
Gebruikersavatar
door denders
#72158
Heeft Sachs geen mooie setjes, heb er erg goede ervaring mee als vervanger in mijn vorige wagen.
Dat LUK spul ben ik niet zo fan van maar je zal best verschil hebben..
Gebruikersavatar
door Ronnie
#72190
In de S3 was dat de beste keuze aldus Coen... na t vervangende spul vertrok ie wel weer als de brandweer ;) Heb er nog 2 jaar van mogen genieten al was t op een ander vlak wel minder maja das verleden tijd.
door J3roen
#72365
Ik heb vooralsnog even gewacht met de koppeling. Door wat lekkage bij de kleppendeksel (oorzaak kettingspanner) lekte er olie op de koppeling. Inmiddels gefixed.

Kans lijkt mij klein dat dit de oorzaak is, maar toch maar even gewacht. Ik ga denk ik de luk set halen zodra het nodig is (met dubbel vliegwiel). Op ebay te krijgen voor +- 400 euro.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#72465
Ik was voor geen 500 euro klaar met de onderdelen alleen 9 manuren maakten de klus wat prijziger plus een beurt er direct bij meegenomen.
door J3roen
#72467
De manuren zijn inderdaad de kosten.. Ik zou het wel graag zelf willen kunnen doen (niet vanwege het geld, maar ook omdat ik het wel leuk vindt). Maar aan zoiets ga ik nu althans nog niet beginnen; laat het maar aan de experts over :)

Maar zoals alles, tijd == geld == tijd.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#72468
eBay was voor mij op wat tientjes na niet echt interessant, Coen Donkers levert scherp geprijsd de juiste oem audi onderdelen. Risico is dan ook klein dat je iets niet krijgt of dat er met transport wat mis kan gaan aangezien het dan vaak van ver moet komen.
door J3roen
#72469
Jij hebt wel een erg mooie deal gehad dan voor die 500 euro! Vliegwiel alleen al kost volgens mij ± 400 euro. Ik ga zeker even bellen met hem dan zodra ik hem echt ga vervangen.

Voor die 400 euro moest hij idd uit polen komen.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#72470
meen 475 dat ik toen losgepeutert had maar dan alles compleet vliegwiel en de hele rambam want had t goed versleten wat eronder zat drukgroep en lager ook. Maar was aug 2008, toen was er nog niet echt crisis en was er nog geen schaarste aan grondstoffen waardoor nu alles inmiddels flink wat procenten gestegen is.
door J3roen
#72472
Nee, dat is inmiddels al een tijdje geleden idd :) Ik heb vanmiddag een diffusor besteld; die was vroeger kennelijk rond de 40 / 50 euro. Dat is nu het dubbele.

Ach ja, het blijft een leuke (dure) hobby.
door J3roen
#72474
Ik bedoel maar :) Nu 87,50 bij de dealer.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]