Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Fvanvliet
#72220
Hallo iedereen,

Mijn lambdasensor is niet goed meer/kapot. Tijdje geleden heb ik hem uit laten lezen en gaf hij 2 foutcodes aan.

Momenteel is mijn verbruik best hoog. 1 op 8 gemiddeld haalt hij soms net. Op een volle tank (als ik er 50 liter bij tank) kan ik maximaal 400 km rijden. En dit terwijl mijn boordcomputer aangeeft dat ik een "all time" gemiddeld verbruik heb van 1 op 12.2! Ik rijd trouwens een originele en Niet gekietelde 180 pk-er.

Nu is mijn vraag hoeveel km jullie kunnen rijden op een volle tank (met ook ongeveer een gemiddeld boordcomputer verbruik van 1 op 12)?

Volgende vraag:

Volgende week wil ik de sensor vervangen. Ik ben al flink aan het zoeken geweest maar blijf steeds op het zelfde probleem stuiten dat ik niet weet welke ik moet bestellen. Ik rijd een 1999 model met AJQ motor. Op vagcat.com geeft deze aan dat ik maar 1 lambdasonde heb voor de kat. Eenmaal onder de auto is het enigste wat te zien is, die ene sensor in de bocht voor de kat. Zit er dan echt geen andere sensor meer nergens? Volgende probleem is dat op de website waar ik hem wil bestellen 4 lambdasondes staan.

http://winparts.nl/626/uitlaat/lambdasonde

Welke zou ik nu toch moeten bestellen? Die van 1.76 meter lijkt me veel te lang. Onder de auto lijkt het dat de stekker een meter lang is en dan achter een zwart kapje verdwijnt.

Wie kan mij helpen?

Laatste vraagje: Heeft er iemand een vagcom in de buurt van breda en omstreken?

Alvast bedankt allemaal.

GroeTTen,

Fred van Vliet :lol:
Gebruikersavatar
door denders
#72224
Je hebt waarschjnlijk ook gelijk de oorzaak van je hoge verbruik gevonden denk ik!
Er zal best iemand hier weten precies welke. Succes!

Oja.. ligt er maar net aan natuurlijk maar zuinigste verbruik ooit gehaald: 1 op 15,3 met 100-110km/u boordcompu & euro95
Gemiddeld is het meestal 1 op 12 / 12,5

max. volle tank naar reserve: 580 km.
230 pk ***-gekieteld
Gebruikersavatar
door niels
#72228
Hoi Fred,

Houd je er wel rekening mee dat je boordcomputer aangeeft hoeveel liters per 100 kilometer je auto gebruikt? Als er dus 12,2 op de boordcomputer staat, dan betekent dat je auto 12,2 liter per 100 kilometer neemt. Als je dat terugrekent, dan verbruik je 1 liter per 8 kilometer (1 op 8 ). Dat klopt precies met wat jezelf had uitgerekend.

1 op 8 is hoe dan ook een redelijk hoog verbruik, maar misschien rijd je "sportief" en dan kan dat al gauw. In mijn vorige TT (225 pk) reed ik gemiddeld 1 op 10,5. In mijn huidige TT (250 pk V6) rijd ik ongeveer 1 op 9,5.

De andere vragen kan ik je niet bij helpen. Succes!
door Auto.rallye
#72233
Hi Fred,
Ik ben hier dagelijks mee bezig aangezien de benzineprijzen zo hoog zijn....
Ik rij gemiddeld 9,2 a 9,3 l per 100 km van bv haarlem naar amsterdam via een 80 km weg.
Op de snelweg gaat het beter en wordt het al gauw 9,0 l per 100 km.
Lager is het me nog niet gelukt. Misschien als ik de cruisecontrol ga gebruiken dat het beter wordt.

Volgens mij rij ik iets van 540-560 km op 1 tank. Nou klopt dat niet helemaal als ik het uitreken maar een tank helemaal leeg heb ik nog niet echt gereden. Ik vertrouw mijn benzineaanwijzer niet helemaal.
Gebruikersavatar
door TT ROADSTER
#72234
Hoi Fred,

Bij normaal gebruik van de auto is 1 op 8 erg veel voor een 180 pk versie.
Mijn vorige TT was ook een 180 pk en mijn verbruik was ongeveer 1op 12.5.

Ik rij nu een 3.2 v6 250 pk met een dsg bak en zit nu op een gemiddelde van 1op9.8.
Ik moet er wel bij zeggen dat afgelopen zondag tijdens de meeting zuid op de Duitse autobaan ik dit ook niet gehaald heb :lol:
Gebruikersavatar
door Fvanvliet
#72243
niels schreef:Hoi Fred,

Houd je er wel rekening mee dat je boordcomputer aangeeft hoeveel liters per 100 kilometer je auto gebruikt? Als er dus 12,2 op de boordcomputer staat, dan betekent dat je auto 12,2 liter per 100 kilometer neemt. Als je dat terugrekent, dan verbruik je 1 liter per 8 kilometer (1 op 8 ). Dat klopt precies met wat jezelf had uitgerekend.
Beetje dom van mezelf :oops: haha.
Auto.rallye schreef: Volgens mij rij ik iets van 540-560 km op 1 tank. Nou klopt dat niet helemaal als ik het uitreken maar een tank helemaal leeg heb ik nog niet echt gereden.
Voor mij duidelijk dat er toch echt iets met mijn benzineverbruik mis is. Bedankt.

TT ROADSTER schreef:Hoi Fred,

Bij normaal gebruik van de auto is 1 op 8 erg veel voor een 180 pk versie.
Mijn vorige TT was ook een 180 pk en mijn verbruik was ongeveer 1op 12.5.

Ik rij nu een 3.2 v6 250 pk met een dsg bak en zit nu op een gemiddelde van 1op9.8.
Ik moet er wel bij zeggen dat afgelopen zondag tijdens de meeting zuid op de Duitse autobaan ik dit ook niet gehaald heb :lol:
Zondag ging het erg hard ja :P dat dagje heeft me precies 1 volle benzine tank gekost :wink: Maar het was alles waard :lol:

Het enigste probleem wat ik heb is dat ik er niet achter kom welke lambdasonde ik moet bestellen. Via google en forums lijkt het alsof ik ook niets wijzer word. Als er iemand mij kan helpen..? Heeeeel graag, dan kan ik er 1 bestellen en gaan besparen.

Ik hoop dat er iemand mij kan helpen :)

Wederom bedankt voor alle reacties!
door J3roen
#72364
Hoi Fred,

Ik zou gewoon de originele halen bij de audi dealer. Even je chassis nummer noteren en ze kunnen direct zien welke je nodig hebt.

Volgens mij is het partnummer voor jouw AJQ uit '99 (zelfde als die van mij):
06A 906 262 Q welke in 2009 is vervangen door 1K0 998 262 (stuk goedkoper).

Succes!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#72466
denders schreef:Je hebt waarschjnlijk ook gelijk de oorzaak van je hoge verbruik gevonden denk ik!
Er zal best iemand hier weten precies welke. Succes!

Oja.. ligt er maar net aan natuurlijk maar zuinigste verbruik ooit gehaald: 1 op 15,3 met 100-110km/u boordcompu & euro95
Gemiddeld is het meestal 1 op 12 / 12,5

max. volle tank naar reserve: 580 km.
230 pk ***-gekieteld
Ik kreeg met 274 pk de tank met euro 98 in 240 km leeg :D maja toen was t spelen in t weekend en voor de rest van de week studeren en wat erbij werken om de TT te bekostigen. Maar haalde normaal gesproken 480 - 550 km op een tank meer niet. Duitsland in echt snelweg 680 - 740 km op een tank maar moet er wel bij zeggen dat er dan 102 in ging i.p.v. 98 in Duitsland. De TT was afkomstig uit Duitsland en euro 95 was t bokken geblazen dus dat tankte ik alleen als er echt niks anders in de buurt was wat litertjes om weer euro 8 te kunnen tanken.
Gebruikersavatar
door denders
#72657
Na de (***) tuning maakt het qua lopen niks uit of ik 95 of 98 tank gelukkig.
Wel iets qua pk's maar dat is me om het even, rij niet op een track ermee.
Scheelt niet heel veel maar hij is optimaal afgesteld met 98 idd.

Als ik heel netjes rij haal ik de 600km wel met een tank maar ik hou er niet van om tot de laatste restjes benzine te gaan en eventueel mijn nieuwe filter weer "vuil" te maken, je weet maar nooit..
Ga liever niet verder dan nog een kwart tank vol.

Ben ook benieuwd in Duitsland in September het verbruik maar zal niet heel veel schelen.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]