Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#72340
Ik wil binnenkort met een maat die wat technischer is dan ik de TT uitvoerig technisch nakijken.
Hebben jullie suggesties wat we makkelijk kunnen checken?

We gaan in ieder geval de spoiler los halen, dat wordt waarschijnlijk al een drama. Ik kan daar niet eens een how to van vinden. De spoiler moet namelijk opnieuw gekit worden ivm vochtige kofferruimte.
#72359
Ligt er een beetje aan wat je allemaal precies wilt nakijken, natuurlijk :wink:
Persoonlijk zou ik niet iets uit elkaar schroeven, wat gewoon goed werkt, om er achter te komen dat er geen probleem mee is. Een keer aan de VAG-Com hangen wil vaak al een goede eerste indruk geven en daarna de standaard dingen als vloeistoffen, remmen, banden, enz. (maar da's algemeen en niet TT specifiek) :)
Kijk bijvoorbeeld ook eens door de aankoop checklist hier op het forum, daar kun je wellicht ook al een aantal zaken vinden van mogelijke storingen/problemen.

How-To's ontstaan overigens pas nadat een probleem zich frequent voordoet of als er veel aandacht voor is.

Succes iig met de speurtocht :!:

Groeten
Joop
#72373
Zo, ik heb eindelijk een mooie How To gevonden voor de spoiler, namelijk de officiele uit het werkplaatshandboek. Het is makkelijker dan ik dacht:
1. 4 schroeven los
2. Afplakken zodat loskomende spoiler niet krast
3. Kit zacht maken met een fohn of verfbrander
4. Spoiler losflossen met visdraad

Kan ik tegelijkertijd de badges eraf halen. Verder geen plannen, TT is vrij van kwaaltjes m.u.v. sensor 90 graden die weleens blijft zitten op 70.
#72463
verfbrander een digitaal instelbare nemen en op 330 graden max zetten anders brand je je lak naar de... maar de kit komt wel gemakkelijker los als die lekker warm is. Ik gebruik surface cleaner om de resten weg te werken zonder sporen in de lak en wat tools. maar kom dat soort dingen tegen als logo's type aanduidingen e.d. verwijdert moeten worden alvorens ergens folie aangebracht kan worden op voertuigen.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]