Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Auto.rallye
#73352
De laatste tijd hoor ik tijdens het remmen piepgeluid.
Nu zij de remmen een half jaar geleden compleet vervangen.
Het is met name als ik langzaam afrem. Het is geen pan....... Rij je in een stoere auto en iedere keer als je dan remt kijkt iedereen je aan "nou jij mag wel eens wat aan je remmen doen"...

Wat is hier de oorzaak van? Remblokjes te hard? Oplossing zachtere of zoiets?
Gebruikersavatar
door sweeper
#73354
Is het een constante hele hoge piep? Dit komt vaak door ingebrand slijpstof. Veel geleidelijk remmen lijdt tot verglazing van de schijven, wat piepen tot gevolg heeft.

Combinatie schijven/blokken kan hier reden voor zijn, maar beter is om meer op motor af te remmen, en als je remt het iets stevig te doen. Je remschijven aaien met de blokken is niet goed.

Iets zachtere blokken is over het algemeen een verbetering m.i..
door Auto.rallye
#73358
Ik weet niet wat voor combi er gebruikt is, schijven en blokken wel te verstaan.
Wat zijn goede merken op dit gebied? Misschien de blokjes omwisselen voor betere..
Gebruikersavatar
door denders
#73389
Ik heb nog nooit piepende remblokken gehad en niet meer andere merken of standaard in welke situatie dan ook...nadat de remmen schoon zijn gemaakt.

Weet je wat je moet doen:

Remblokken eruit halen, bezig gaan totdat jezelf ervan overtuigd hebt van een schone houder en kopse kant schijf, dus ontdaan van roest.
Blokken lichtjes invetten met grease (vet) dus op de kopse kanten een klein beetje met je vinger verspreiden zodat het niet aan de voorzijde kan komen zoveel(!)
..en ook op de houder een klein beetje.
GEEN kopervet, dat kan last geven met de abs-sensoren, gewoon zo'n tube Shell Grease ofzo/pasta.

Heb nu toevallig een remwissel achter nodig sinds 2012..
Geen Lucas OEM genomen nu maar allbreaksystem, blokken van een NL 40-jarig bedrijf, met OEM prijzen ben benieuwd hoe ze bevallen. (normaal gebruik)
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]