Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Auto.rallye
#74441
Van de week ging het oliekannetje oplichten in de TT. Daarna was het ineens weer weg maar kwam 2 dagen later weer terug. Nu net ff gekeken en er zit ongeveer 3 a 4 mm olie op de peilstok. Ver onder het versprongen gedeelte van de peilstok. Ik ben me rot geschrokken. Gelukkig had ik uit voorzorg 1 liter Shell HELIX ultra AV-L 5W-30 bij de dealer gisteren gehaald. Dus dat gaat er nu meteen in.

Wat ik wilde vragen aan de TT-rijders in de forum of dit normaal of juist uitzonderlijk is. De TT heeft een half jaar geleden compleet nieuwe olie gehad bij de onderhoudsbeurt ivm de aankoop. Althans als ik de garagehouder mag geloven.
Gebruikersavatar
door marttin
#74443
ligt er een beetje aan hoeveel km je er in een half jaar mee gereden hebt, hoeveel de totale km stand is en of je zeker weet dat het oliepeil ook echt op peil was na de beurt.

Het is dus zaak om het de komende weken goed in de gaten te houden of het inderdaad om verbruik gaat, en normaal ook gewoon regelmatig olie peilen, en niet wachten tot de eerste melding .
door Auto.rallye
#74444
@martin
Ik rij ies van 11000 km per jaar. Dus ongeveer nu iets van 7 a 8000 km. Komende weken inderdaad even goed bijhouden.
Hoe vaak vul jij bij?
Gebruikersavatar
door denders
#74451
Heb een Mk1 TT uit 2005 en sinds precies 3 jaar geleden en 51000 verder, behalve de oliewissel nooit iets hoeven bijvullen!
Hou het zeker nu even in de gaten!
Gebruikersavatar
door denders
#74547
0 W 30 had ik in de 944S2, vind het net een beetje te dun
5 W 30 van Valvoline longlife soort zit er bij mij nu in.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#74567
Stond bij mij op de sticker " Aral 0W 30" dus dan mikte ik die olie er maar in ;)
Ik reed veel korte afstanden dan schijnt de olie ook wat hoger in het verbruik te liggen.
Gebruikersavatar
door denders
#74584
Nee, was jouw rechtervoet.. :smt006 :wink:

Onderdelen worden ook steeds beter tegenwoordig, door laser bewerking van bijv. zuigers e.d.
marges worden nog kleiner, materialen beter.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#74599
Bus al moeten bijvullen maar was ervoor nog voor een nieuw oliehuis en EGR onder garantie geweest, dus ff terug geweest en is weer op peil ;)
Gebruikersavatar
door denders
#74607
Ja die VW bus kwaliteit staat jou ook denk ik wat minder aan nu...
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]