Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Thibaut
#48216
Sweeper schreef:

Het 2de punt (nokkenastemepratuur) klopt niet, een nokkenassensor bepaalt/meet de stand van de nokkenas.

Dan nog een laatste dingetje, ook voor Belgen geldt dat ze zich even voor kunnen stellen. Dat wordt gewaardeerd. :wink:

sorry voor de offtopic vraag maar wil even inpikken op sweeper's antwoord

Ze gaan een sensor vervangen rechts van het motorblok (volgens mij noemen jullie die hier de G62 sensor )

zou die er iets meer te maken kunnen hebben dat de auto niet aansloeg (of niet makkelijk aanslaat) bij een warme motor?
Gebruikersavatar
door sweeper
#48219
Dat zal dan de koeltemp.sensor zijn. Zie HIER
Deze sensor is bij alle blokken hetzelfde, en hier zijn op het forum genoeg topic's over te vinden.

Ik zag dat je je in de eerste zin voorstelde, maar daar is nu eenmaal een apart hoekje voor ingericht hier op het forum. Dat houdt het overzichtelijk.
door ronfarber
#49439
hoi hoi,
ik ben sinds vorige week in het bezit van een tt quattro uitvoering 1999.
nu is mijn paneel ook kapot ga volgende week even naar eindhoven heb er zulke goede dingen over gelezen.
nu is mijn vraag ik heb ergens gehoord dat je ook via de klimaatcontrole je snelheid en je temp meting kan aflezen.
dit kan ik nergens terug vinden op het forum.

wie kan mij helpen????

mvg ron farber
Gebruikersavatar
door sweeper
#49440
ronfarber schreef:hoi hoi,
ik ben sinds vorige week in het bezit van een tt quattro uitvoering 1999.
nu is mijn paneel ook kapot ga volgende week even naar eindhoven heb er zulke goede dingen over gelezen.
nu is mijn vraag ik heb ergens gehoord dat je ook via de klimaatcontrole je snelheid en je temp meting kan aflezen.
dit kan ik nergens terug vinden op het forum.

wie kan mij helpen????

mvg ron farber
Allereerst gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Misschien even voorstel topicje openen wordt gewaardeerd hier. :wink:
Voor de climatronic codes even de zoekfunctie gebruiken, dan kom je er wel uit.
Suc6 met de reparatie van je paneel.
Gebruikersavatar
door Laddie
#49569
Ik had er hier al e.e.a over gelezen en ik zag het ook al een tijdje aankomen maar afgelopen weekend is mijn dashboard dan ook definitief overleden.
De benzinemeter gaf al een tijdje ongeveer een halve tank teveel aan, de toerenteller deed het meestal (...) wel maar vanochtend bleef bijna alles zwart na omdraaien van de sleutel. Alleen de boordcomputer die ´OK´ aangeeft... :?
Onder het rijden gingen opeens alle lampjes weer aan, de snelheidsmeter gaf constant 60 aan bij iedere snelheid, toerenteller ca. 100 toeren, of je nu gas gaf of niet. Tweede ritje vandaag weer hetzelfde, alleen een snelheidsmeter de 190 aangeeft :D

Zucht..., gelijk maar een afspraak gemaakt en vrijdag ff naar Eindhoven...

CU
door MathijsTT
#50177
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn tempratuurmeter van de koelvloeistof... hij geeft bij normaal rijden netjes 90 graden aan... als ik langzamer ga rijden of ga stil staan dan loopt de tempratuur soms op tot 110/120 graden... ik heb het ook via de airco console uitgelezen ( code 49 ) en die geeft precies dezelfde tempratuur aan als mijn meter doet op het dashboard dus 110 tot soms 120 graden... wat kan hier de oorzaak van wezen?? mijn distributieriem en waterpomp zijn vorige week vervangen maar daarvoor had ik er ook al last van dat de tempratuur zo hoog op liep... mijn bezine meter doet eveneens raar... bij 320 km gereden te hebben staat de meter op net iets onder vol... en als k dn ga tanken gaat er toch weer 40 euro in...
kan dit een storing wezen in mijn instrumentenpaneel??? of zijn er andere oorzaaken waardoor mijn meters zo doen??

Groeten,

Mathijs
Gebruikersavatar
door sweeper
#50180
MathijsTT schreef:Hallo,

Ik heb een probleem met mijn tempratuurmeter van de koelvloeistof... hij geeft bij normaal rijden netjes 90 graden aan... als ik langzamer ga rijden of ga stil staan dan loopt de tempratuur soms op tot 110/120 graden... ik heb het ook via de airco console uitgelezen ( code 49 ) en die geeft precies dezelfde tempratuur aan als mijn meter doet op het dashboard dus 110 tot soms 120 graden... wat kan hier de oorzaak van wezen?? mijn distributieriem en waterpomp zijn vorige week vervangen maar daarvoor had ik er ook al last van dat de tempratuur zo hoog op liep... mijn bezine meter doet eveneens raar... bij 320 km gereden te hebben staat de meter op net iets onder vol... en als k dn ga tanken gaat er toch weer 40 euro in...
kan dit een storing wezen in mijn instrumentenpaneel??? of zijn er andere oorzaaken waardoor mijn meters zo doen??

Groeten,

Mathijs
Het ziet ernaar uit dat jij beide problemen hebt. 1. instrumenten paneel dat het begeeft, & 2. temperatuur sensor koelvloeistof. Misschien is het ook gelijk handig om de thermostaat te vervangen als je de temp. sensor doet.
door m.b
#52692
heeft iemand zich inmiddels verdiept in een tt tellerbak?
ik heb waarschijnlijk over 1 week een andere bak..en heb ik de mijne om te prutsen....
wat ik wel heb gezien ,dat de meters 2 signalen krijgt om te funktioneren..op en neer...
ook opgevallen is als je de toeren teller of snelheids meter handmatig snel omhoog doet dat de temp en benzine meter mee omhoog gaan...mischien dat daarom deze ook gaan afwijken...verder wil ik gaan bekijken of ik de bak op een traditioneel manier ken laten werken op de fis na.....
door Lookingfortt
#57532
MathijsTT schreef:Hallo,

Ik heb een probleem met mijn tempratuurmeter van de koelvloeistof... hij geeft bij normaal rijden netjes 90 graden aan... als ik langzamer ga rijden of ga stil staan dan loopt de tempratuur soms op tot 110/120 graden... ik heb het ook via de airco console uitgelezen ( code 49 ) en die geeft precies dezelfde tempratuur aan als mijn meter doet op het dashboard dus 110 tot soms 120 graden... wat kan hier de oorzaak van wezen?? mijn distributieriem en waterpomp zijn vorige week vervangen maar daarvoor had ik er ook al last van dat de tempratuur zo hoog op liep... mijn bezine meter doet eveneens raar... bij 320 km gereden te hebben staat de meter op net iets onder vol... en als k dn ga tanken gaat er toch weer 40 euro in...
kan dit een storing wezen in mijn instrumentenpaneel??? of zijn er andere oorzaaken waardoor mijn meters zo doen??

Groeten,

Mathijs
Hier precies hetzelfde, waterpomp, riemen etc vervangen later nog een electronische pomp.

Denk ook dat het bij een combinatie is van het instrumentenpaneel en de koelvloeistofsensor....

Thermostaat zal het niet zijn, want die correspondeert nauwkeurig met code 49.

Laat me weten als je het hebt opgelost.
#60592
Ong. 8 maanden geleden bij verotronics geweest en alles werkte weer.
Klasse nu een probleempje met display,radio weergave in display valt uit na een paar seconden.
Verander je van station werkt hij kort en valt dus weer uit.
Toerenteller komt niet onder de 2000 toeren.
Vond hier op pagina 1 het truckje met de zekeringen 11 en 15.
Heb de zekeringen verwijderd en éérst de 11 en daarna de 15 er weer ingestoken met het contact uit hoorde bij het plaatsen van nr 15 een kort geluid en zag de toerenteller weer netjes op nul staan.
Alles werkt weer normaal maar ga verotronics even een mail sturen (zit nog in de garantie).
Mocht dit zich weer voordoen heb ik het in ieder geval binnen de termijn vermeld.
Groeten Eric V.
door m.b
#65333
hallo ik heb een andere teller bak geplaatst in mijn tt..de oude kon niet meer gemaakt worden door de heer in eindhoven..het volgende is nu gebeurd..voordat de teller er in ging heb ik hem getest...en hij was goed alles deed het gewoon..nu is hij ingeleerd voor in de tt,en nu werkt mijn benzinemeter niet naar behoren ook de bekende piepjes werken niet meer,alleen mijn water niveau(koelwater)dan piept hij...op de rest doet hij nix,mijn andere teller deed dat wel namelijk,is dit makkelijk op te lossen of zijn er verschillende tellerbakken?de rest doet het overigens wel goed...mvg mario
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]