Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Vincentos
#39863
rsvfrank schreef:Morgen een afspraak , ben benieuwd....
Hopen dat het meevalt. Bij was er overigens niets aan de hand. Waarschijnlijk gewoon zuinig gereden :shock:
Gebruikersavatar
door rsvfrank
#39983
Nou, alles werkt weer, dus helemaal blij :smt038
Gebruikersavatar
door rsvfrank
#42044
rsvfrank schreef:Nou, alles werkt weer, dus helemaal blij :smt038
van korte duur , dash begint weer kuren te vertonen :cry:
door Jerry
#44464
Sinds enige tijd beginnen er lijnen op mijn FIS display te verschijnen, op internet kwam ik dit bedrijf tegen die het FIS display vervangt voor €250,- ex.btw met 2 jaar garantie.

Heeft iemand ervaring met dit bedrijf?

http://www.tellershop.nl/
Laatst gewijzigd door Jerry op za mei 08, 2010 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door evdb
#44470
Ik had ook al een bedrijf gevonden die pixel reparaties uitvoert.

Er zit wel een voor- en een nadeeltje aanvast...

Ze zitten in Duitsland ongeveer 2:45 uur rijden vanaf Amsterdam.

Voordeel is dat je vlak bij de Nurburgring zit. 125Km doorrijden... ;-)

De kosten voor een FIS-reparatie zijn 179 euro.

Erwin



http://www.kfzpix.de/audi.php
Gebruikersavatar
door Ronnie
#44607
Ik heb dr nooit last van gehad van de cockpit ergernissen tot begin dit jaar, maar dat ligt bij de verzekering nog steeds de klacht.
Gebruikersavatar
door jer84
#44860
Wat een ergernis inderdaad, mijn klok wordt ook gerepareerd.
Mijn auto wilde niet eens meer starten, ook niet na de accu eraf te hebben gehaald en ook niet na de zekeringen van 11 en 15 eruit gehaald te hebben.
Er bleef een lampje van de dimlichten branden en hij wilde helemaal niet meer starten.

Hoop dat de auto morgen weer klaar is, want wordt hier echt super zat van.

Lang leve de computertechniek :S NOT!!

Gr,

Jermaine
Gebruikersavatar
door blue germanstyle
#46629
Ik heb sinds 2 dagen ook last met mijn instrumenten paneel..

De toerenteller en km teller gaan in sprongetjes naar boven en naar beneden.. Zou het met de kou te maken hebben oid??
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#46633
het is en blijft een kwaal bij de TT`s de instrumenten panelen maar het kan heel goed door de kou komen.

wij hebben ook diverse auto`s die te koop staan die last hebben van deze kwalen. ik had als ik jou was eerst
maar even gewacht tot het weer wat warmer wordt voordat je hem laat repararen.

grtz.dennis
Gebruikersavatar
door jer84
#47493
Ik vond ze slechte service hebben. Moest er de hele tijd achteraan bellen en gaven een ander bedrijf er de schuld van enzenz.

Gr,

Jermaine
Gebruikersavatar
door TTPost
#47518
Gisteren ging mijn vrouw met TT naar het werk. Opeens staat ze stil, benzine op!! :?

De meter stond op half vol. Auto midden op de weg, alarmlichten aan, vervolgens na 2 uur accu leeg. Ik heb Audi service gebeld, ze heeft 2,5 uur moeten wachten, terwijl de garage op 10 minuten zit. Die bellen we dus ook nooit meer. Kan beter lid worden van de ANWB.

Kortom, vandaag de meters uit laten lezen. Het is het instrumentenpaneel. Volgende week gaat die eruit, wordt opgestuurd en gemaakt.
Kosten 160 euro (bevriende monteur). Dus geen 1000 euro bij de dealer :)
door Thibaut
#48196
Dag beste TT-eigenaars

Ik ben Thibaut en ben een Belg :lol: woon in Sint-truiden en sinds kort in bezit van een TT 8N van 2006.

Auto is eigenlijk in prima staat, het is een belgische wagen en gekocht bij een dealer. Mijn moeder gaat deze gebruiken om naar het werk te rijden, ik zal de wagen echter gebruiken in het weekend en op wat trackday's 8)

Alles lijkt in orde met uitzondering van 3 puntjes (die hier al grondig zijn aangehaald)

1) Benezinemeter die te veel waarde aangeeft
2) Moeilijke start bij warme motor (maar is voorlopig nog maar 1x voorgevallen)
3) Temperatuurmeter staat op +- 70° en bij stevig doorrijden stijgt deze tot +- 90° a 100°

Wat de benzinemeter betreft, weet ik al dat dit een veelvoorkomend probleem is. (ga dan ook eens een afspraak maken met verotronics) Ook handig om even die kapotte pixels on de BC te herstellen

Wat puntje 2 betreft heb ik nog niet heel veel duidelijkheid.
De wagen is uitgelezen en er was inderdaad een foutmelding over de nokkenastemperatuur (zeg ik dit goed :? ) de verkoper gaat een sensor bestellen en onder garantie vervangen wat dit probleem zou oplossen.

Vermits wij niets kennen van electronica etc. was de uitleg: " doordat de sensor stuk is, weet de wagen niet welke start temperatuur hij heeft met als gevolg dat hij wel eens niet durft aanslaan."

Nu wat ik afvraag is, heeft puntje 3 (dus die temperatuurmeter die +- 70° aangeeft) iets te maken met die sensor die eventueel stuk is, of heeft het eerder te maken met een defect instrumentenpaneel en kan je het dus vergelijken met die bezninemeter die niet correct werkt.


Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
door sweeper
#48212
Thibaut schreef:Dag beste TT-eigenaars

Ik ben Thibaut en ben een Belg :lol: woon in Sint-truiden en sinds kort in bezit van een TT 8N van 2006.

Auto is eigenlijk in prima staat, het is een belgische wagen en gekocht bij een dealer. Mijn moeder gaat deze gebruiken om naar het werk te rijden, ik zal de wagen echter gebruiken in het weekend en op wat trackday's 8)

Alles lijkt in orde met uitzondering van 3 puntjes (die hier al grondig zijn aangehaald)

1) Benzinemeter die te veel waarde aangeeft
2) Moeilijke start bij warme motor (maar is voorlopig nog maar 1x voorgevallen)
3) Temperatuurmeter staat op +- 70° en bij stevig doorrijden stijgt deze tot +- 90° a 100°

Wat de benzinemeter betreft, weet ik al dat dit een veelvoorkomend probleem is. (ga dan ook eens een afspraak maken met verotronics) Ook handig om even die kapotte pixels on de BC te herstellen

Wat puntje 2 betreft heb ik nog niet heel veel duidelijkheid.
De wagen is uitgelezen en er was inderdaad een foutmelding over de nokkenastemperatuur (zeg ik dit goed :? ) de verkoper gaat een sensor bestellen en onder garantie vervangen wat dit probleem zou oplossen.

Vermits wij niets kennen van electronica etc. was de uitleg: " doordat de sensor stuk is, weet de wagen niet welke start temperatuur hij heeft met als gevolg dat hij wel eens niet durft aanslaan."

Nu wat ik afvraag is, heeft puntje 3 (dus die temperatuurmeter die +- 70° aangeeft) iets te maken met die sensor die eventueel stuk is, of heeft het eerder te maken met een defect instrumentenpaneel en kan je het dus vergelijken met die bezninemeter die niet correct werkt.


Alvast bedankt!
Hoi Thibaut,

Je 1ste punt is juist, dat zal het instrumenten paneel zijn.
Het 2de punt (nokkenastemepratuur) klopt niet, een nokkenassensor bepaalt/meet de stand van de nokkenas. Volgende keer als je de wagen laat uitlezen even vragen om een uitdraai. Dan heb je de exacte foutcode waarmee je op de site van Gerrit Speek, zie HIER, van alles kan terugvinden.
Het 3de punt, hier gaat het zeer waarschijnlijk over de koelvloeistof temperatuur sensor, en/of de thermostaat.

Dan nog een laatste dingetje, ook voor Belgen geldt dat ze zich even voor kunnen stellen. Dat wordt gewaardeerd. :wink:
door Thibaut
#48214
Ok bedankt!

zal mij ook eens gaan voorstellen ookal deed ik dat toch een klein beetje in mijn eerste zin :lol: .

Kan niet meer zeggen wie ik ben en waar ik woon. Welke wagen ik heb en waarvoor ik hem ga gebruiken... :P maar het komt in orde!


Dat van de temperatuurmeter ben ik al wat aan het uitvissen. Ben te weten gekomen hoe die climacontrol werkt en heb C49 en C51 gecontroleerd.

C49 geeft 77 weer (idem als temperatuurmeter)
C51 geeft 90° weer

dus als ik de teksten lees ligt het aan de thermostaat.?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]