Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door B3rt
#79227
Hoi,

Weet iemand of er een achteruit camera voor de audi TT mk1 bestaat?
Ik bedoel 1 welke ipv de kenteken plaat verlichting kan worden gemonteerd.

Vele aanbieders hebben wel camera's voor allerhande audi modellen echter nooit voor de TT mk1.

Is er wellicht een ander audi type (A3,4 etc) welke hetzelfde is als voor de TT mk1 waarop ik kan zoeken?
Gebruikersavatar
door denders
#79228
Er is gewoon een houder voor inclusief (achter) kentekenplaat kompleet, uit een stuk.
Ebay duitsland zag ik ze geloof ik.

Gewoon oldschool je auto leren kennen en inparkeren joh :D
door B3rt
#79232
Ik weet dat die er zijn, echter ik wil graag een camera die dus ipv de kentekenplaat verlichting komt.

Het inparkeren zelf gaat bij mij wel goed, echter mijn vriendin heeft er meer moeite mee en gezien mijn autoradio de mogelijkheid heeft een achteruit camera te kunnen weergeven wil ik dit ook graag gebruiken. :)

Ben dus eigenlijk echt opzoek naar een cam welke past in de kenteken verlichting.

Wellicht iemand dus weet wel ander type audi dezelfde kenteken verlichtings unit heeft zodat ik ets makkelijker kan zoeken....
Gebruikersavatar
door denders
#79235
Nou meer kan ik je niet helpen hoor:

LINK

Gewoon wat Duitse woorden leren, scheelt je een boel geld!
Ze staan er dus tussen :)

Ik zou haar gewoon wat zelf wat extra laten oefenen want elke auto is weer anders.
(als je geen trek hebt in een 2e autootje erbij dan)
Succes!
door B3rt
#79237
Thx

Maar het Duits is geen probleem, ik woon redelijk bij de Duitse grens :p

Het probleem is dat ze met TT hier telkens bedoelen de TT mk2, dus vanaf bouwjaar 2006. Dit krijg je te horen als je ze mailt en je vraagt of het zeker past op een mk1.
Als je dan antwoord krijgt is het antwoord standaard dat ze het niet zeker weten of het "ook" past op een mk1.

Vandaar dus de vraag of de kenteken lampen van wellicht andere audi modellen (of nieuwere TT) hetzelfde zijn als van de mk1, dat scheelt in zoeken.

@ je ps
we hebben ook een 2de auto waar ze mee rijd hoor :)
En nee ik ga haar dus geen extra rijlessen geven voor inparkeren, de TT is gewoonweg niet echt overzichtelijk, dit is gewoon een feit trouwens.
Daarnaast (en de belangrijkste reden, haha) vind ik zelf dit soort dingen zeer "leuke" gadgets om gewoon te hebben, alleen daarom wil ik het ook al aanschaffen en ben eerlijk, welk "excuus" is nu beter dat inparkeren (voor mijn vriendin) met zo'n camera ook makkelijker gaat, hahaha ;)
Gebruikersavatar
door denders
#79238
Haha zeg dat dan meteen, maar ik vermoedde al zoiets ;)

Och, bij mij gaat ook de deur open om te kijken hoor soms.
(Heeft meer met mijn velgen te maken)

Misschien kun je de maten opnemen en ik geloof ook niet dat Audi elk model weer anders heeft gemaakt want sommige dingen worden gewoon op verschillende modellen gebruikt en zelfs interne onderdelen kom je tegen op verschillende merken/types.

Komt vast goed, hou ons op de hoogte eventueel!
Ik ken hier niemand eigenlijk die dit eerder gedocumenteerd heeft.

Trouwens....nu ik het in je onderschrift zie:
Was die comfort richtingaanwijzer veel inbouw gedoe?
Ik vind dat wel handig 1x tippen en 3x automatisch knipperen, zo op de snelweg.
(ik doe dit nu handmatig altijd wel)

Ik zag een setje kompleet staan (relais, voetje en kant & klaar bedraad
door B3rt
#79240
Comfort knipperlicht inbouwen stelt echt niks voor en inderdaad 1 keer aan tippen is dan 3 keer knipperen.

Radio eruit, klepje los drukken wat "boven" de radio zit en je kan de alarm schakelaar vanachteren eenvoudig eruit halen. Je haalt vervolgens de stekker eraf en sluit dan de comfort module hierop aan. Ik heb de "plug and play" versie gekocht, die steek je gewoon direct op de alarm schakelaar en de kabelboom, dus kwestie van instekkeren, geen draden knippen/bijknijpen etc, werkt dus ook direct als je hem insteekt.

montage: zeer eenvoudig
gereedschap: alleen de sleuteltjes voor de radio te verwijderen
inbouw tijd: ca 10 tot 15min (meeste werk is (de)montage van de radio)
Gebruikersavatar
door denders
#79242
Dankje! Mijn radio gaat toch vervangen worden voor een nieuw exemplaar en de alarmknop heb ik al een keer vervangen na een klein defekt! ;)

Gaat dus ook op het "lijstje" top!
door B3rt
#79244
Als je slim bent zet je er meteen ook een 2din console in :)
Gebruikersavatar
door denders
#79245
Er komt een Pioneer DEH-X9500BT in aangesloten op de actieve Bose.
(zie mijn voorsteltopic)
2DIN heb ik zelf geen interesse in verder.

Maar ik heb ze idd. gezien bij onze oosterburen kant en klaar voor als je dit zou willen ;)
door B3rt
#79246
Ik heb er al een 2din console inzitten met RNS radio hoor :D
(en ook nog 1 'over' mocht iemand zijn die er toevallig nog 1 zoekt).
Gebruikersavatar
door xcharmedx
#79256
Ik overweeg ook een achteruit camera, via zo'n systeem van eBay. Maar heb je daar een een concert voor nodig met navigatiedisplay. Dus dat je het beeld ziet via het concert? Waar plug je die kabel dan in?
door B3rt
#79258
mijn TT is voorzien van een 2din multimedia radio/display waarop dan de achteruit beelden zichtbaar zijn.
Gebruikersavatar
door denders
#79264
Je hebt ze met een los lcd display of bijna iedere 2Din met een display en een video ingang moet dat gaan.
door B3rt
#79268
Dat is bekend, maar gaat hier om de camera zelf die ipv de kentenen verlichting komt.
Mijn radio is inderdaad dus al geschikt hiervoor, dat is dus het probleem niet/

Maar thx voor de input :)
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]