Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Ger@rd
#80344
Na enkele jaren met heel veel plezier gereden te hebben Audi TT 225 Quattro met een chip op maat,
maar vele malen gewaarschuwd te zijn door mijn garagist "dit houd hij niet vol" riep hij steeds, toch actie ondernomen en ben naar de Audi TT Club meeting gegaan op zondag 27 oktober j.l. bij RS Tuning in Eindhoven.
Ook enkele verontrustende berichten op het forum van de Audi TT Club site over een continue te hoge turbo druk en motorschade bracht nog meer onrust met zich mee, ik "had" namelijk ook zo’n chip!!

Op de meeting bij RS Tuning een enthousiaste Serge Spoek Hij gaf me uitleg en daar ik wist dat het niet goed ging met de auto en ik misschien anders binnenkort voor grote onkosten zou kunnen komen te staan, heb ik besloten hem door RS Tuning opnieuw te laten tunen.
Ik ben erg blij met zijn werk, hij heeft er voor gezorgd dat mijn TT veel mooier loopt en ga er nu vanuit dat nu alles wel echt heel blijft.
Hij gaat secuur te werk, eerst een visuele inspectie, hier kwamen al de eerste technische onvolkomen heden tevoorschijn. Een lektest op alle turbo slangen is echt aan te raden voor je gaat, zeker als je de auto stevig gebruikt hebt zoals bij mij. Na dit alles geregeld te hebben kon Serge met zijn echte werk beginnen. Hij bewerkt en herschrijft alles op maat voor iedere auto. Hij weet precies hoe ver hij kan gaan en doet geen enkele concessie als de betrouwbaarheid van de auto in het geding komt. Een hele andere auto heb ik terug gekregen. Trekt in het hele toeren gebied super en ik kan nu zonder pijn in mijn buik ook eens 6500 toeren maken.
Zelf mijn garagenist is enthousiast
gr Ger@rd
Gebruikersavatar
door sweeper
#80363
Top om dit te lezen Gerard!

Ikzelf moet nog even geduld hebben aangezien het met mijn werk nu te druk is om heen en weer te gaan, maar ik ga zeker ook van Serge z'n expertise gebruik maken. Ik heb ten slotte net als jij ook al mijn TT laten chiptunen bij dezelfde tuner.

In de afgelopen 4 - 5 jaar heb ik ook steeds meer m'n twijfels bij gekregen bij deze tuning, maar kon eigenlijk nergens anders terecht. Serge heeft mij - aan de hand van data op de computer - kunnen laten zien wat ik eigenlijk zelf al voelde, maar waar niet precies de vinger op kon leggen.
Gebruikersavatar
door Ger@rd
#80373
Wacht niet te lang Eric . Om alle lekkage's, door de constante te hoge, op te lossen is men ruim 35 uur bezig geweest.
Kan pech zijn maar bij mij waren alle pakking waar deze druk komt aan getast .
Heb wel een heel andere auto, nu gaat hij pas echt van zijn plek boven de 5000 tpm terwijl eerst de grootste trekkracht lag tussen 3000 en 5000 toeren
Dit heeft Serge jouw ook laten zien in zijn grafieken.
Succes en hoop dat je net zo enthousiast word als ik
Gebruikersavatar
door Ronnie
#80419
IMG-20131123-WA0003_resized.jpg
ps. die vele uren werk maken t blok wel weer mooi zuiver onder de kap, dat mag best getoond worden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]