Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door MarkG
#3927
OK, before answering how to... this (apparently) is why... "if your car is driven for a long time without thrashing then it will limit the max throttle to 75% I believe. Reseting just gives you 100% again"
And this is how..
The Engine needs to be cold, so don't do this after a long drive or nothing will happen.
Turn the ignition on without actually starting the engine and wait for about 3 minutes.
Turn off the ignition and it's all done.
Grofweg vertaald. Als je lang gereden hebt (hoe lang mag Joost weten. Bedoelen ze èèn lange rit, of een jaar lang elke dag) zonder je tt op zijn staart te trappen knijpt je motormanagement je vermogen tot 75%. Da's mooi niet zo mooi maar door het te resetten krijg je weer 100%. Dat doe je door met een koude TT je sleutel op contact te zetten en 3 minuten te wachten. Daarna uitzetten en klaar.

Ik merk het verschil niet, bollocks of wat? Iemand meer bronnen en evt ander topic-titel (een Nederlandse) voor deze?
Gebruikersavatar
door MisterCats
#3934
Lijkt me een onzinnige feature. Als je de auto toch al nkiet op de staart trapt, hoeft het vermogen ook niet geknepen te worden.
Of is het ter bescherming van een luie motor?
Hoe serieus is de bron?
Gebruikersavatar
door MarkG
#3942
ohja.. my bad. Geen bronvermelding :oops:

bron is admin van tt-forum.co.uk -> tt-forum.co.uk faq
Gebruikersavatar
door MARK
#3945
:D pffff......wat een geneuzel ! :D :D :D
door pedro sr.
#4147
Flauwekul.

Wat ze bedoelen is de basisinstelling van je electrische gasklep.
Deze wil graag weten waar de ruststand is, dit is om bij te kunnen regelen naar "boven" en naar "beneden", dit is de vervanger voor de oude bypassklep, simpelweg een electromotor aan de gasklep om het stationair toerental te reguleren.
Bij de latere types zonder gaskabel (drive by wire) regelt deze klep de volledige opening i.p.v. enkel het staionaire gedeelte, nu wil hij dus weten wat de onderste aanslag is en de bovenste (volgas)

Vaak vervuild de rustaanslag, of klemt de gasklep in het huis, hierdoor blijft de ecu bijregelen om het stationair toerental vast te houden, dit zie je vaak terug in het "dansen" van het stationair toerental, bovendien heeft de gasklep door dit klemmen geen idee waar de gasklep (hoeveel opening) hij daadwerkelijk heeft, dit kan resulteren in vreemd stoterig rijgedrag, de verschillende regelingen (gasklep/luchtmassameter/e.d.) zijn in conflict.

De basisinstelling geeft dus de gasklep het signaal max. open en max. dicht en slaat de positie gemeten aan de gaskleppotentiometer op als referentie.
Belangrijk is dus dat alles soepel loopt en schoon is rondom die klep.

Om de basisafstelling te doen heb je een vag-com nodig of een steeksleutel 10.

Voorwaarden:

De accu moet goed geladen zijn.
De motor moet goed warm zijn.
De gaskabel moet indien aanwezig goed afgesteld zijn (niet te strak).
Geen foutcodes in de computer.
De gasklep en het huis moeten schoon zijn.
Onder geen beding het gaspedaal aanraken tijdens de calibratie, of het contact afzetten/verbruikers inschakelen.

Met vag-com de basisafstelling uitvoeren (groep 60 of 98 geloof ik, afhankelijk van type motorregeling).

Of; accupool loskoppelen voor 5 minuten, weer aansluiten, contact aan/motor uit laten en 5 minuten laten staan (als de spanning van de computer is geweest start de basisinstelling vanzelf).
Gebruikersavatar
door MarkG
#4157
Ah pedro sr, Thanx!!! 8) Weten we dat ook weer.

Volgens Gerrit Speek's site groep 060 inderdaad. Zal het eens een keer uitlezen met mijn kabel. (even nog niets aanpassen aangezien ik het nog niet alles in het snotje heb!)
[web]http://www.gerritspeek.nl/vag-com_basicsettings.html[/web]
Gebruikersavatar
door charlotte
#4172
He Pedro, zou die van mij dus ook wel eens kunnen hebben. Steeds op andere momenten stotterend rijgedrag al van begin af aan.
Vorige eigenaar was een "tut"met rijden dus dat zou wel eens goed kunnen zijn. Ideetje!!!

groetjes,
charlotte
Gebruikersavatar
door MARK
#4187
Vergeet het maar Charlotte!! :D :D :D

Ik heb de basisafstelling uitgevoerd bij de beurt omdat ik het smoorklephuis heb gereinigd!

Helaas :wink:
door pedro sr.
#4188
Misschien een lekke diverter of slechte LMM, zijn ook "tradiotionele" punten waarvan hij/zij slecht gaat lopen.................
Geen foutcodes?, heb je al eens een log gemaakt met vag-com van de waarden? (turbodruk/lmm enz.)?
Gebruikersavatar
door charlotte
#4210
Helluupp

Ik ga dit overlaten aan mn vaste TT man...MARK...!?

bedankt weer.
charlotte
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]