Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
door RubenTT
#81775
Ik heb hier eerder een bericht over een schroefset geplaatst. Nu ben ik toch aan het denken aan verlagingsveren. Nu heb ik een normale TT uit '98 met 180 pk, 2WD.

Hij staat vele te hoog en ik wil een sportievere look. Nu weet ik dat je de Nederlandse Apex veren heb die 40 mm verlagen en erg sportief staan. Nu is het alleen zo dat je camber achter te negatief word volgens de meeste mensen op Engelse forums. Ze hebben het over forge tie bars om je camber weer goed te krijgen, maar deze kosten omgerekend 400 euro... Nu wil ik weten of er ook veren zijn waarbij dit niet nodig is maar je toch een sportieve en mooie look hebt.

Welke veren raden jullie mij aan?

Alvast bedankt!
door john__2
#81784
Hey ruben ik heb wel een antwoord denk voor je.

op mijn vorige auto een seat was het maar goed heb ik op apex veren gereden en mij bevielen ze zeker goed maar als je echt wat goeds wilt hebben en zeker als je hem op ze tijd flink op ze staart trapt dan zou ik je aanraden om een set veren met schokbrekers te kopen. dit vooral omdat je orginelen schokbrekers gemaakt zijn op een bepaalde hoogte laten we zeggen 10cm en als jij dat 4 cm wilt zakken ben je al een stuk werking kwijt van je schokbreker. zelf heb ik een tijdje op intrax veren gereden met orginelen schokbrekers allemaal heel leuk maar op de grens werd die er zweverig in het stuur vond ik persoonlijk.

dan je camber vraag nog ff zelf heb ik een TT 225pk quattro en bij mij staat die op een schroefset van FK nu heb ik hem 5 cm verlaagd om en nabij maar bij mij is al 2X me draag arm gebroken gelukkig alle 2 de keren in me garage . dus ik zou hem niet gokken!!!! en gewoon die tie bars bestellen je hebt er geen nieuwe TT voor zal maar zeggen.

hopelijk heb je er wat aan!!!!

(overigens als ik het engelse forum moet geloven die je goed aan een bilstein set ik heb hem zelf als besteld maar nog niet kunnen testen helaas!!!!
Gebruikersavatar
door eric v.
#81803
2wd heeft geen tiebars.
Is een normale achteras zonder aandrijving.
Heb zelf eibach 25 mm lager.
Succes Eric V.
Gebruikersavatar
door eric v.
#81806
Nee.
2wd heeft geen tiebars.
Heeft een vaste achteras.
Quatro heeft een achteras met aandrijving deze heeft per kant 2 tiebars 1boven en 1 onder.
Deze heb jij NIET.

Succes Eric V.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]