Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Boerboel
#82205
Hallo mede tt rijders

Ik hen een vraag mbt de comfortmodule, heb vandaag mijn sleutels laten inleren bij de dealer.
Dit is helaas niet gelukt. De monteur vertelde mij dat de comfortmodule waarschijnlijk de geest heeft gegeven want hij kreeg een waslijst van storingen.

Nu is mijn vraag: kan ik deze vervangen door een goed werkende tweedehands module van een TT?
Gebruikersavatar
door Haas22
#82226
Geen ervaring mee, dus kan het je niet vertellen. Wellicht meer informatie op het engelse forum of het audi forum, waar ook tt gerelateerde zaken besproken worden.
Gebruikersavatar
door Boerboel
#82248
haas22

dank voor je reactie ik heb daar ook al gezocht maar word er niet echt veel wijzer van.
Volgens de een zou t mogelijk zijn en de ander zegt weer van niet. Had gehoopt of iemand hier er iets van zou weten.
En een ander zegt dat ze de oude 'oude code' kunnen wissen en vervolgens een nieuwe kunnen progammeren.

Hoop dat er mss toch nog iemand is die er mss meer van weet.
Vind t best lastig als ik me handen vol heb ik de auto in moet om de kofferbak te openen.

TNX Haas22
Gebruikersavatar
door Ronnie
#82263
Modules kan je vervangen voor andere mits je het juiste artikelnummer van het onderdeel kunt vinden wat met je canbus kan communiceren. Heb je een afwijkende letter in het artikelnummer dan moet iemand het kunnen gaan herprogrammeren en updaten, anders krijg je zoiets sowieso niet werkend. Beste is om exact hetzelfde terug te plaatsen qua onderdeelnummer.

Van VW ben ik met de Caddy reeds genoeg bezig geweest als t een letter scheelt op t eind kan het gewoonweg al niet werken.
Gebruikersavatar
door Boerboel
#82272
Hoi Ronnie
Je bedoeld t laatste letter van t onderdeelnr?
Ik zoek de module met nr 8n8962267 maar vond op internet modules met een Letter E of A er achter. Dus als ik t goed begrijp moet ik een module hebben ZONDER de letters er achter?
Kijk ben ik toch al weer iets verder met mijn zoektocht.De stealer was daar dus niet echt duidelijk over, begrijpelijk want die verkopen liever nieuwe spulletjes.

TNX voor je reactie Ronnie
Gebruikersavatar
door Boerboel
#84815
probleem is opgelost, heb een nieuwe (oude) comfortmodule gevonden en op nieuw laten inlezen alles werkt weer. TNX allemaal voor de reacties
Gebruikersavatar
door Ronnie
#84826
Dat werkt ook, in de Caddy GP zit bijv. alles van de Golf 6 en aanverwanten uit de VW, Skoda en Audi familie. Bepaalde modellen werken gewoon met dezelfde modules wat een letter of letters op t eind kan schelen terwijl ze gewoon kunnen werken. T mooie is dat je bijv. PDC gewoon inbouwt voor en achter van een Golf 6 qua module om een Caddy bestel ermee uit te voeren. Kwestie van inleren en t functioneert.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]