Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door r.beniers
#84635
Bij de TT van mijn vrouw lijkt het erop dat er een fake uitlaat aan de rechterkant is geplaatst.

Echter als je onder de auto kijkt, is deze toch aangesloten met een 'flexibele aansluiting' langs de benzinetank en komt deze 'dwars' binnen aan de zijkant van de einddemper.

Heeft iemand ooit een dergelijke constructie eerder gezien en is dit geen probleem?

Zie onderstaande foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
door sweeper
#84650
Niet echt goed te zien op de foto's hoe de exacte loop van de uitlaat is en waar/hoe ze bij elkaar komen, maar als de uitlaat met zoveel koppelingen en lange flexibele slang is aangesloten kan dat nooit een voordeel zijn.
De opbouw van een uitlaat is afgestemd op de motor en kan de prestaties verbeteren, maar ook zeker verslechteren.

Voor mijn nieuwsgierigheid, is de TT een FWD of Quattro uitvoering?
Er staat ABT achterop, maar ik mag er toch niet vanuit gaan dat dit zo door hen is afgeleverd.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#84653
110 kw 150 pk = FWD

ABT zijn ze niet voor niets mee gestopt, als dat als motormanagement aanwezig is dan is het gas aanraken en gaan, niet normaal te doseren en t geeft veel sneller onkosten. Nooit begrepen dat ze ooit met ABT in zee gegaan zijn, maar goed wie iets op t randje van het kunnen wilde af fabriek al die nam ABT. Die kijken dan niet naar de portemonnee.
door r.beniers
#84655
Het motormanagement is getuned door ABT bij de aflevering van de TT in 2002. De uitlaat is zeker niet van ABT en volgens mij ook veel later eronder gezet.

Ik twijfel zelf ook enorm of dit wel een goede 'toevoeging'is voor mijn TT. Vooralsnog laat ik deze uitlaat er nog maar even onder zitten, omdat ik nog geen problemen ermee heb ervaren.
Wel sta ik open voor een beter alternatief voor onder mijn 1.8 5V Turbo FWD met 2 uitlaatstukken. Dus als iemand een suggestie heeft, laat het me weten!
Gebruikersavatar
door sweeper
#84656
via de zoekfunctie zou je onderwerpen of reacties moeten kunnen vinden van TT rijders die hun FWD aangedreven TT later voorzien hebben van een dubbele uitlaat. Dit is, in tegenstelling tot een Quattro, lastiger omdat de benzinetank anders geplaatst is. Dit betekent maatwerk om dit correct uit te voeren en dan kan het dus nog best prijzig worden.
Gebruikersavatar
door eric v.
#84683
Heb dit vaker gezien.
Als ik de foto's zo zie zijn het gewoon harde buizen dus geen flex pijp.
Ze zijn voorzien van een glasvezelkous voor isolatie.

Groet Eric V.
door Dennisvm
#84771
Ik lees er wel positieve ervaringen over. Zijn ook sponsor van een BMW forum heb ik gezien. Ik heb zelf meerdere offertes aangevraagd voor een dubbele uitlaat bij mijn fwd. De prijzen verschillen van 430-750 euro ongeveer. Wat een goede prijs is weet ik niet. Echter vind ik 750 euro behoorlijk veel geld voor een extra eindstukje.

Ik weet niet of ik de aanbieders hier mag vermelden dus als je meer informatie wilt moet je even een pb'tje sturen ;)
Gebruikersavatar
door sweeper
#84789
Zolang het geen commerciële achtergrond heeft of eventuele sponsoren tot last is, is het niet erg om bedrijven en ervaringen van bedrijven te delen.t
door Dennisvm
#84790
we hebben inmiddels contact gehad over de aanbieders. Uit 4 verschillende offertes komen de prijzen tussen de 430 en 750 euro uit. wellicht dat we met meerdere personen aan mooie aanbieding kunnen krijgen.
Gebruikersavatar
door sweeper
#84791
Je kan overwegen een "group-buy" op te zetten, maar het verleden leert dat je dan een lange adem moet hebben voordat je er voldoende bij elkaar hebt voor een begoorlijk voordeel.
door r.beniers
#84874
Dennisvm schreef:we hebben inmiddels contact gehad over de aanbieders. Uit 4 verschillende offertes komen de prijzen tussen de 430 en 750 euro uit. wellicht dat we met meerdere personen aan mooie aanbieding kunnen krijgen.
Met welke aanbieders heb je toen allemaal contact gehad?
door Dennisvm
#84875
Pmperformance, maxiperformance en JMtuning. Zit wel wat verschil in prijs zoals ik al zei.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]