Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Toizzzzz
#85640
Mede-Audi TT liefhebbers,

Ik hoop dat jullie tips hebben omtrent het volgende:

iets meer dan een maand geleden heb ik particulier een Audi TT occasion gekocht en ik heb het probleem dat om de paar honderd kilometer het vermogen wegvalt. De auto loopt nog wel door maar ik kan geen gas meer geven en moet hem naar de vluchtstrook manoeuvreren. Daar opnieuw starten en dan lijkt alles weer ok. Tijdens dit defect gaat het accu lampje branden. Maar de accu is prima, dynamo heb ik twee weken terug laten vervangen en bij uitlezen (Audi dealer) komen geen foutmeldingen aan het licht.

Ik rij nu niet 'vrij' want je zit onbewust te wachten tot het weer 'misgaat'

HELP?!
door Toizzzzz
#85643
Mischa schreef:Gaat puur en alleen je accu lampje branden? Zakken de toeren ook gelijk als het gebeurt?
Exact dat!
Gebruikersavatar
door eric v.
#85645
Ok heb na het posten van dit bericht het meteen weer verwijderd.

Na nogmaals lezen en je reactie bij een voorstel topic dat een vriend of kennis je auto heeft uitgelezen is mijn vraag,
Waarmee is er uitgelezen ???
Je auto komt af en toe in noodloop dit kan door een lamba sensor komen maar het kan ook je n75 zijn.
Er zijn nog meer mogenlijkheden dus laat hem nogmaals uitlezen.

Succes Eric zv.
door Toizzzzz
#85646
eric v. schreef:Ok heb na het posten van dit bericht het meteen weer verwijderd.

Na nogmaals lezen en je reactie bij een voorstel topic dat een vriend of kennis je auto heeft uitgelezen is mijn vraag,
Waarmee is er uitgelezen ???
Je auto komt af en toe in noodloop dit kan door een lamba sensor komen maar het kan ook je n75 zijn.
Er zijn nog meer mogenlijkheden dus laat hem nogmaals uitlezen.

Succes Eric zv.
Er is uitgelezen bij een officieele Audi dealer, kwam geen enkele storing uit
Gebruikersavatar
door eric v.
#85647
Sorry T.

Wat bedoel je met Kan geen gas meer geven?
Reageerd hij helemaal niet meer op je gas of kom je niet meer boven de ongeveer 2700 toeren?
Wil je graag helpen maar probeer zoveel mogenlijk te beschrijven wat er gebeurd wanneer je dit probleem hebt.
Bv. Heb korte sprintjes getrokken en vlak daarna was de power weg,kan nog wel gas geven maar komt niet echt meer vooruit. ( noodloop)

Succes Eric V.
Gebruikersavatar
door Mischa
#85648
Wat Eric al zegt: geef zoveel mogelijk details!
Mijn zwager had een keer dat zijn gaspedaal problemen gaf. Auto sprong in de beveiliging (als de auto het gas signaal niet vertrouwd reageerd hij helemaal niet meer op gas geven) en ging een iets verhoogd toerental draaien. Meet een beetje koppeling werk kon je hem nog langzaam rollend verplaatsen. Hij vertelde toen ook alleen "klote ding reageerd niet meer op het gas"... Pas bij de derde keer kon ik er optijd bij zijn (voordat hij de motor uit zette) en de foutmelding er uit trekken. Niet alle fouten blijven altijd hangen.

Voor de duidelijkheid: dit is maar 1 voorbeeld van wat het zou kunnen zijn. Zeker weten kan pas na een uitgebreide diagnose.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]