Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#85869
Ik heb mijn zwarte hardtop te koop staan. Nu kreeg ik onderstaand bericht van forumlid TT-Roadsterman:
Ik ben vandaag bij de AUDI-garage (waar ik altijd op onderhoud ga)
voor de zekerheid nog eens gaan navragen wat je allemaal moet veranderen om de hardtop te kunnen plaatsen.
Daar wisten ze me spijtig genoeg te vertellen dat enkel tot bouwjaar 2004 het mogelijk is een hardtop te plaatsen.

De hardtops zijn blijkbaar maar gemaakt tot 2004 en de TTRoadsters die na 2004 geproduceerd zijn kunnen niet meer aangepast worden om een hardtop te dragen,wegens enkele wijzigingen.

Welke wijzigingen er dan gebeurd zijn wisten ze niet te vertellen.
Ze hebben daarom ook nog naar Dieteren (hoofdinvoerder voor België) gebeld maar die kon ook niet vertellen welke wijzigingen er na 2004 gebeurd zijn.
Ze bevestigde wel dat het niet mogelijk is een hardtop na bouwjaar 2004 te plaatsen.
Mij lijkt het dat de 2 bussen waar de hardtop invalt de enige onderdelen zijn die echt nodig zijn, wat denken jullie? Nu is het de vraag of die 2 bussen niet gewoon passen op het 2005 model van TT-Roadsterman.
#85890
Thx Eric :smt004
Zusatzinfo:
Wenn man das Hardtop nachrüsten will und man einen Händler fragt bekommt man die Info, dass das Hardtop ab Modelljahr 2004 nicht mehr nachgerüstet werden kann.

Diese Info stimmt nicht, technisch ist es kein Problem das Hardtop bei allen Modelljahren nachzurüsten.
Ich fahre mein Hardtop jetzt auf einem TTR Modelljahr 2005.
@TTroadsterman

Abdeckleiste
Halen we niet van mijn auto dus moet je bestellen bij dealer. Ik weet niet of die lijst helemaal niet plaatsen verstandig is? Weet jij dat Eric?

Abdichtung re/li
Ik heb geen idee wat dat is

Führungsbolzen re/li für Softtop

Heb ik

Schließteil re/li für Hardtop
Niet nodig, ik heb dunnere pinnen op de hardtop gezet (zelfde als softtop) welke passen in je A-stijl

Schutzhülle
Heb ik

Verkleidung B-Säule re/li
Heb ik

Aufnahmebock re/li

Die zetten we over vanaf mijn auto
#85894
He Dolo,

Die rubbers zijn voor in de deur heb je niet direct nodig.
De lijst is Heeeeeeel duur voor een stukje plastic en volgens mij heb ik de laatste die te krijgen was.
Het beschermt de achterkant van de auto tegen krasjes die je kan krijgen door zand op het rubber van de hardtop.
Een goed stikker materiaal op de auto werkt ook.
De hardtop zal bij de achterste pennen strakker moeten worden gezet als je de lijst niet op de andere auto hebt.
Volgens mij heb ik jou een keer een pdf gestuurd voor het afstellen van de hardtop.
Zo niet doe ik dat alsnog.

Succes Eric V.
#85896
Die sticker waar iedereen het over heeft met uitleg over hoe de hardtop moet afgesteld worden; waar kan ik deze terugvinden? Als ik deze op mijn wagen kan terugvinden ben ik overtuigd :p
#85897
Deze stikker zit in de achterbak bij je reservewiel.
Dit is een stikkertje met maten voor de afstelling van de hardtop pinnen die in je a styl vallen.
Belangrijker is om te kijken of je de bedrading voor je achterruitverwarming in de zoom van je softtop zitten.
Zo ja gaat het echt wel passen.

Succes Eric V.
#85905
eric v. schreef: Volgens mij heb ik jou een keer een pdf gestuurd voor het afstellen van de hardtop.
Yup, heb ik hier uitgeprint liggen. Tevens nog wat andere TT boekjes en een schaalmodel 1:18 welke je ook mag hebben TTroadsterman :smt004
eric v. schreef:Belangrijker is om te kijken of je de bedrading voor je achterruitverwarming in de zoom van je softtop zitten.
Je bedoelt om de bedrading aan te sluiten op de ruitverwarming van de hardtop? Het is razendsnel warm binnenin met de hardtop, ik heb die bedrading nog nooit aangesloten :D
#85906
Dolo

Deze draden voorzien stroom aan de achterruit van de hardtop.
Maar zorgen er ook voor dat de comfortmodule weet dat er een hardtop op zit en niet dat het dak open staat.
Dit kan je zien aan de zijramen,deze blijven hoog als je de deur open of dicht doet.
Zijn de draden aangesloten zullen de zijramen reageren zoals bij een gesloten dak.

Succes Eric V.
Ps raak je de hardtop niet kwijt mail mij dan maar even.
Kan nog wel een zwarte gebruiken met montageblokken.

Groet Eric V.
#85922
eric v. schreef: Maar zorgen er ook voor dat de comfortmodule weet dat er een hardtop op zit en niet dat het dak open staat.
Dit kan je zien aan de zijramen,deze blijven hoog als je de deur open of dicht doet.
Zijn de draden aangesloten zullen de zijramen reageren zoals bij een gesloten dak.
Nadat ik de hardtop erop zet, stel ik de ramen opnieuw af door de raamknopjes ingedrukt te houden. Gaat altijd perfect.
eric v. schreef: Ps raak je de hardtop niet kwijt mail mij dan maar even.
Kan nog wel een zwarte gebruiken met montageblokken.
Oké zal ik doen.
#85980
Bedankt voor je tips Eric. De busjes waren zo overgezet met een gewone inbus. Daarna aan 1 kant een pin van de hardtop bijgesteld en hij zat perfect.

Dat met de raamknopjes ingedrukt houden werkte niet bij deze TT (1999-2002 model). Was trouwens via Marktplaats uiteindelijk, TTRoadsterman zag er helaas van af.

Afbeelding
#85981
Top Dolo.

Met raamknopjes bedoel je zeker de raamreset.
Dit moet werken ,heb zelf een modeljaar 2000.

Jammer dat je de hardtop moest verkopen,deze worden steeds schaarser.

Groet Eric V.

Ps Tt roadsterman weet niet wat hij mist.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]