Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
door Palla
#86734
Goedesmorgens :) *Let niet op het volksforum watermerk, kon zo even geen makkelijke server vinden.*

Een weekje geleden reed ik weg vanaf trainen en na een paar straten kwam ik erachter dat mijn auto ineens heel zwaar stuurde. Ik dacht dat de olie eruit gelopen was of dat er een leiding was gesprongen, dus ik reed meteen naar mijn loods toe. Daar heb ik de auto omhoog gekrikt en er bleek super veel olie te lekken. Na wat kijken en doen trok ik de stofkap aan de linkerzijde los en alle olie wat nog in het systeem zat kwam eruit stromen. Conclusie: keerring of iets dergelijks in het stuurhuis lek/kapot.

Het gaat om een audi TT quattro uit 2000. Het stuurhuis is bijna hetzelfde als die op een golf 4 etc alleen de stuurslag verschilt meen ik.

Na wat zoeken en doen op internet etc. kwam ik erachter dat ik een ZF stuurhuis heb. ZF nummer is 7891.955.129 en VAG nummer is 8N1422061D.

Een nieuw of gereviseerd stuurhuis kost rond de 300/350 euro en dat vind ik een beetje veel geld en wil het als laatste redmiddel bewaren. Nu weet ik dat er ook wel revisiesetjes te verkrijgen zijn alleen zijn die wat moeilijk te vinden.
ZF Nederland vertelde mij dat er geen revisie setjes meer verkocht mogen worden in Nederland, dus ben ik verder gaan zoeken en uiteindelijk een setje gevonden op een site in de UK. Voor 60 euro inc. verzenden heb ik een setje kunnen bestellen die ik nu ook heb. Na wat verder zoeken heb ik via ZF belgië een exploded view gekregen van het stuurhuis.

Afbeelding

Nu ben ik zelf al een eind gekomen met het uit elkaar halen van het stuurhuis, maar het is mij nou niet helemaal duidelijk hoe de as die verbonden zit aan je kruiskoppeling naar het stuurgedeelte los kan maken.

Foto's van de huidige situatie:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De buitenkant van de as heb ik er ook af gekregen, maar voor zover ik kan zien is dit overbodig geweest:
Afbeelding

Hier is waar ik gebleven ben. Het is mij niet helde hoe ik nou dat asje eruit kan krijgen. Er zit een drukschroef tegen het tandheugel aan waarmee je de druk op je tandheugel kan afstellen en de is eruit. Verder zie ik niets was losgeschroefd kan worden.

Kan iemand mij vertellen hoe ik verder moet?? Het zou mij heel erg helpen!!
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]