Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door massari
#5065
Ik heb het gevoel dat mijn xenonlampen een beetje aan het eind van hun levensduur zitten.
Ze ogen niet echt wit meer, meer richting geel/wit.

Zit eraan te denken om ze te vervangen door nieuwe.
Ik weet dat ze bij xenonshop.nl goedkopere varianten hebben en in verschillende kleurwaardes (kelvin), maar ik weet niet welke kleurwaarde er origineel in een TT zit.

Zit te denken aan 6000K. Heb nu 8000K in mijn Golf, maar eigenlijk vind ik dat net weer iets teveel blauw ogen.

Welke fitting dien ik overigens te nemen? Is het D2S?

:?:
Gebruikersavatar
door massari
#5071
Bedankt!
Echter weet ik nog steeds niet welke fitting erin moet... :(
Gebruikersavatar
door MisterCats
#5072
dah weet Mark wel.... van de technische crew :)
Gebruikersavatar
door MisterCats
#5073
of Charlotte, die weet ook veel van dit soort dingen
Gebruikersavatar
door charlotte
#5082
Ja naar mijn idee zitten er altijd D2S lampen in.
check
www.hbase.nl

Pak je 6000K dan heb je wat minder blauw licht, het wordt dan meer beige kleur en dat vinden sommige mensen
mooier kijken inderdaad.

charlotte
door krieltje
#5091
ik heb 6000 kelvin,en het is spierwit,zoals daglicht.Geen spoor geel te bekennen,eerder neiging naar blauw
Gebruikersavatar
door massari
#5107
@Krieltje, heb je een foto van je TT met die 6000K lampen erin? 8)
door krieltje
#5152
ja moet eigenlijk fotootje maken,tis werkelijk super mooi.
Fabrieksaf is het 4000 kelvin.Heb hem naast een fabrieksxenon gezet,die 6000 is echt witter
Gebruikersavatar
door massari
#5163
krieltje schreef:ja moet eigenlijk fotootje maken,tis werkelijk super mooi.
Fabrieksaf is het 4000 kelvin.Heb hem naast een fabrieksxenon gezet,die 6000 is echt witter
Je hebt PB!
Gebruikersavatar
door massari
#5434
Zo... gisteravond even langs Krieltje gereden om zijn 6000k lampen te aanschouwen. Ziet er goed uit. In het begin redelijk blauwkleurig, maar later beginnen ze spierwit te worden. Witter dan mijn originele xenonlampen. Die van mij neigen meer richting het gele te gaan. Tijd om ze te vervangen!

Alleen weet ik nog steeds niet of er daadwerkelijk D2S lampen erin moeten.

Ik kan voor 120 euro twee 6500k D2S lampen kopen van het merk Meccatune. Ik weet dat dit merk ook aftermarket xenonsets verkoopt. Ik moet alleen zeker weten dat er in mijn TT D2S lampen gemonteerd moeten worden.
door krieltje
#5441
meccatune is als ik het goed heb koreaans.
Gebruikersavatar
door abuw
#5449
massari schreef:Zo... gisteravond even langs Krieltje gereden om zijn 6000k lampen te aanschouwen. Ziet er goed uit. In het begin redelijk blauwkleurig, maar later beginnen ze spierwit te worden. Witter dan mijn originele xenonlampen. Die van mij neigen meer richting het gele te gaan. Tijd om ze te vervangen!

Alleen weet ik nog steeds niet of er daadwerkelijk D2S lampen erin moeten.

Ik kan voor 120 euro twee 6500k D2S lampen kopen van het merk Meccatune. Ik weet dat dit merk ook aftermarket xenonsets verkoopt. Ik moet alleen zeker weten dat er in mijn TT D2S lampen gemonteerd moeten worden.
Als je even je motorkap opendoet en je leest de kleine letters op je lampunit dan zul je zien dat daar H1/D2S staat.
Dit is duidelijk genoeg lijkt mij
Voor de mensen die er dus een aftermarkt setje in willen bouwen betekend dit dus dat de lens voor beide lampen geschikt is !!

succes
Gebruikersavatar
door massari
#5750
Afgelopen weekend nieuwe xenonlampen D2S gehaald van het merk Meccatune, kleur is 6500K
Ik heb echter nog nooit met dit soort lampen gestoeid. Moet ik nog ergens rekening mee houden met demontage/montage van de xenonlampen? Of is het klik and go?

Ik ben me volledig van bewust vwb. de verhoogde voltage... :wink:
Gebruikersavatar
door massari
#5775
Wauw, vanavond heb ik ze gemonteerd en wel.
Minpool van de accu afgekoppeld en de originele lampen vervangen door de Mecca's. Superkleur moet ik zeggen!
Foto's volgen, helaas kan ik geen foto maken van het lichtbeeld nu in tegenstelling tot het oude.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]