Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#89240
wil mijn HIFLY's toch echt wisselen ...voel me niet veilig met deze band ...als het hard gaat en in bochten,,,,,maatje heeft bandenbedrijf en geeft keuze Michelin Pilot Sport 4 og Pirelli P Zero ... Ik heb veel gelezen op internet en ben op zoek naar gebruikers ervaring .....wie kan me adviseren in mijn keuze
dank Lex
#89246
Hoeveel kilometers rij je per jaar? Wat verwacht je van een band en welke maat heb je? Een allround band of wil je vooral lekker gummen?

Je zou een Supersport of semi-slick kunnen nemen als je alleen in de zomer rijdt en van volgas houdt. Denk aan een Pilotsport cup, Nangkang NS2-R, Yokohama AR08, Federal RS-R. Geen ideale band in het nat, maar het kan wel.
In hetzelfde budget van de Pirelli zit ook een Falken 452 of Hankook k117. Met beide heb ik zelf zeer goede ervaringen. Op mn MINI had ik ruim 240peekaas en kreeg ze allemaal netjes op de grond met beide merken.
Nu ook Hankook en dat gaat prima. Nog geen onvoorspelde onder/overstuurmomenten gehad

Dus wat wil je horen?
#89327
Michelin blijft voor mij het beste, Bridgestone ook. Pirelli is leuk als je wilt glijden, ram de abs er maar eens in dan is je remweg toch een eindje langer. En in bochten ook niet altijd even strak dr doorheen. Goodyear kan als je van wat extra db's houdt en guppen voor lief neemt. Continental is leuk tot ze de 1.6mm bereiken dan is het al een blij dat ik glij band, geldt ook voor Dunlop overigens, maar daar rij ik als zomerband ook vrolijk op rond, maar die heeft net als titelli ook wel es last van glij streken. Conti's vlugger overigens.

En goedkoop... das toch niet altijd duurkoop. Hifly voor wat je daarvoor betaald is het een absurt maffe goede band alleen maken ze geluid... in augustus door de bocht in Belgie met stortregen en een flinke regenbui, was ff vergeten dat ik niet op Hankook rond reed, het verraste me in de positieve zin had het niet verwacht. Wellicht omdat het 215 was qua breedte e er dan genoeg druk per vierkante centimeter ontstaat. Alleen bij wegrijden spinnen ze sneller, maar gek genoeg gek veel grip voor een goedkope band... inmiddels verkocht met de velgen set en nu achilles... 225 breed... rare banden, wat mensen al niet kiezen met deze valt niet hard te rijden, spinnen gelijk al is t droog... maar zijn weer stil... ach ja t zal me mn kont roesten de 140pk en t koppel van ruim 300nm komt alleen niet tot haar recht. Wil ik gas geven pak ik de SQ5 wel, die is leuk over de A2 in Duitsland heen en dan alsnog worden ingehaald door broertjes en zusjes ervan die rijden er blij de vleet rond bij de buren en zeker als de limiet vrij is.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]