Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door truckrukker
#5301
Hoi allemaal,

op TDI-club kwam ik onderstaand verhaal tegen.

Het komt erop neer dat als je 0,2% Aceton aan een volle benzinetank toevoegt dat je auto zuiniger gaat lopen en dat je er meer vermogen bijkrijgt.

Dit is de link: [web]http://www.tdiclub.nl/topic.asp?whichpa ... +aceton%3F[/web]

Hoe denken jullie hierover en zouden jullie dit aandurven.

Gr. Dennis
Gebruikersavatar
door MARK
#5303
:arrow: Acetone....

Op een goedkoop klein autootje dat nog een jaar mee moet misschien wel, maar niet op m'n TT. Ik ben eigenlijk wel content met m'n verbruik 1 op 13 - 14
Gebruikersavatar
door truckrukker
#5308
1 op 13 - 14 haal ik helaas niet. Ik houd van snel optrekken en ook op de snelweg gaat de snelheidsmeter vaak richting 140 - 160.

Mijn verbruik ligt dan ook gemiddeld rond 1 op 10,5 - 11,5. De afstanden die ik rijdt zijn gem. rond de 65 km
Gebruikersavatar
door MARK
#5311
:D :D :D Snel optrekken versus Laag verbruik...... :?: :?: :?:

Twee tegenstrijdigheden :wink:
Gebruikersavatar
door truckrukker
#5314
MARK schreef::D :D :D Snel optrekken versus Laag verbruik...... :?: :?: :?:

Twee tegenstrijdigheden :wink:
Je bent goed wakker moet ik zeggen ;-)
Gebruikersavatar
door MarkG
#5332
truckrukker schreef:1 op 13 - 14 haal ik helaas niet. Ik houd van snel optrekken en ook op de snelweg gaat de snelheidsmeter vaak richting 140 - 160.

Mijn verbruik ligt dan ook gemiddeld rond 1 op 10,5 - 11,5. De afstanden die ik rijdt zijn gem. rond de 65 km
Dit draai ik ook ongeveer hoor met super 98 dat ik tank. Hoe doe jij dat dan Mark, een op 13/14? Dukes uut Hasselt stijl? 2,5 duizend toer'n "SKAKEL'N" ?
Gebruikersavatar
door MisterCats
#5334
1 op 9,5 voor mijn 3.2'tje gemiddeld
Gebruikersavatar
door svkaster
#5336
Mijne 1.8 180Pk, verbruikt gem 1:11, hier zitten veelvuldig snelheden in van 160 a 180 km/uur

Dit is mede te danken aan de Vpower van Shell, voorheen tankte ik euro 95 en had ik een veel hoger gebruik 1:9

Het is iets duurder maar wel een stuk zuiniger. En als je een nog zuiniger auto wil moet je maar een lup 3 liter kopen zou ik zeggen. :lol:

m.v.g

Stefan
Gebruikersavatar
door MARK
#5337
:D :D :D .........Ja LUPO 3L 1:30.......ik rijd aardig bescheiden maar wel door.....mijn extra zintuig is luisteren naar de motor!

Een andere optie is: kijk eens naar je koppelbereik.....in dit bereik is de motor het efficiëntst en zuinigst.....ga in het midden zitten met schakelen en je haalt er je voordeel uit.

Anticiperend rijgedrag bespaart ook een aantal liters.......wat heeft het tenslotte voor zin om met 130 op de stoplichten toe te snellen en op het laatste moment de pennen in de wielen te gooien. Bandenspanning is trouwens nummer 2 op het gebied van bezuinigen!!

:)
door timstudio2002
#5765
Ik heb mijn TT nu een week, een 180pk quattro en er eigenlijk uitsluitend korte aftanden mee gereden, zo rond de 25km. Absoluut niet hard opgetrokken etc, uiteraard een paar keer wat steviger om de auto te leren kennen, maar voor de rest een nette normale rijstijl. Ik schrok toch wel bij de pomp want op mijn eerste tank kwam een verbruik van 1:8 uit. Morgen moet ik van amsterdam naar het zuiden, dus ben zeer benieuwd wat hij dan gaat verbruiken. Ik hoop wat zuiniger.
Gebruikersavatar
door MisterCats
#5768
Hangt van de files af..., maar als je een constante snelheid kunt aanhouden kun je veel en veel meer Km's uit een liter halen dan als je alleen korte stukjes rijdt (en 25 Km is kort) 8)

Ben vandaag overigens even in Duitsland geweest, normaal gebruik ik (3.2 DSG motor) 1:9,5
Vandaag met gas op de plank gaf de boordcomputer 1:8,5 aan, en dat vindt ik niet slecht wat ik heb er flink aan getrokken :P :P :twisted:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#5781
MARK schreef:
Anticiperend rijgedrag bespaart ook een aantal liters.......wat heeft het tenslotte voor zin om met 130 op de stoplichten toe te snellen en op het laatste moment de pennen in de wielen te gooien. Bandenspanning is trouwens nummer 2 op het gebied van bezuinigen!!

:)
Koppeling in als ie lekker op vaart loopt en lekker laten rollen ipv voort laten stuwen door de motor. Werkt goed want zo snel zakt de TT niet terug in snelheid. Werkt overigens zelfs met een oude Toyota Starlet :D
Gebruikersavatar
door MisterCats
#5786
Rij jij in een Toyota Startniet?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#5804
[offtopic mode] Nee dat was een Toyota Start altijd... ik riep tegen dat zwarte hok 'Start Slett' en de startmotor luisterde altijd... die auto heeft me nooit in de steek gelaten. Alleen van 99.999 km ging ie op nul staan en bleef er een paar honder kilometer op hangen toen maar geruild uit bj. '93 met ja 13 inch lm velgen en verder geen opties 'tegen een' Fiat Cinquecento Sporting 1.1i bj. '95 met een Abarth blokkie, full options wat dr in en onder zo'n ding te krijgen was, zat zelfs airco in. En dat voor 500 gulden meer :D Dat was nog eens een ruil, reed je met de 1.3 star slett 50 zat dat gekke fiatje al over de 80... maja Abarth onder de kap is niet echt een eerlijk vergelijk... toch? zo weet je dat ook weer. Toen de A3 1.6 gekocht, sloom ding hoor boven de 90 was ie pas sneller dan dat Fiatje, maar wel mooier ens tukken veiliger en was slechts één keer een gebrek aan de fiat elke 2 weken wel wat (3cm grondspeling dan vraag je omproblemen in drempelland). En de TT naja die kennen de meesten wel... nu euhm A4 Avant 2002 model of een A3 again... of dr moet een baas komen die me een auto v/d zaak geeft... Hans heb je nog een leuk baantje voor me? mag part time zijn [back ontopic mode]

Zo waar ging t hier nou over? :lol:
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]