Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Ronnie
#5436
Ik zit elke dag te zoeken in Duitsland, TT's, A3, A4, kijken of dr wat interessants tussen zit. maar ik wacht nog even af want in januari worden alle nieuwe auto's uitgeleverd en staat Duitsland weer helemaal vol zodat je met de prijzen meer kan doen, handelen gaat nu niet echt lukken daar de verkoop van 2de hands nu een beetje stil ligt je ziet op de sites ook auto's veel langer op internet staan dan door de rest van het jaar heen.

Hou rekening met 2900 euro bpm op een TT Quattro Coupe 225 van bj. eind 2000, kan iets minder zijn als ie wat maanden ouder is. Prijzen verschillen nogal eens van 11495 tot ver over de 20000 voor een Quattro Coupe 225. De 180 quattro en de 180 FWD en 150 FWD liggen lager in prijs, maar het verschil met Nederland is wel wat minder betreft de aanschaf.

Maar die moeite duurt max. 3 dagen totaal, scheelt je al gauw flink wat geld wat je in die 3 dagen niet bij een baas kan verdienen. Maar de gehele onderhoudshistorie moet bij een Duitse auto zitten en even laten keuren om narigheden te voorkomen. Bij Nederlandse auto's is dit eigenlijk net zo. Duitse wagens zijn over het algemeen beter onderhouden daar de TÜV toch strenger is dan de APK hier.

Betreft 18 en 19 inch, er zit een 400 euro verschil in een nieuwe set replica velgen. ? 800 voor 18 inch en ? 1200 voor 19 inch op Dunlop SP Sport. Bij een niet verlaagde TT oogt 19" wel erg mooi i.i.g. je moet gewoon weten waar je ze voor een scherpe rpijs kan halen want sommige bedrijven durven voor dezelfde set 19 inch gewoon even een 1700 te vragen of zelfs meer.
Gebruikersavatar
door MisterCats
#5437
Geloof me, importeren uit Duitsland is een makkie.
Ik heb mijn eigen TT uit Berlijn gehaald en kan je helpen als je dat wilt.
De garages in Duitsland hebben dikke ervaring met exporteren naar Nederland.
Die garage in Berlijn verkoopt zo'n 50 VAG auto's per jaar aan nederlandse kopers, laat staan hoe dat in het grensgebied moet zijn.
Ze hadden alle papieren al voor me klaarliggen, regelden eeen tijdelijk Berlijns kenteken met groene kaart voor twee weken a Euro 200. In nederland effe een dagdeel naar de RDW/Douane, in mijn geval havengebied dam :). Afspraak maken gaat via Internet. http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/h ... praken.htm
ook de te betalen BPM kan je via de BPM clculator op internet uitrekenen voordat je invoert.
http://www.vwe.nl/Page/Diensten/calcula ... rkoop.aspx
De overige kosten zijn reiskosten om de auto op te halen en eventueel vooraf te bezichtigen.
Ga niet iedere interessante auto bekijken, maar alleen die auto waarvan je denkt, dat is 'm en als ie is wat ik verwacht dan koop ik hem ter plaatse. :-k

De keuze in duitsland is veel groter, er zitten standaaard meer opties in en je kunt auto's met (aantoonbaar) lage Km standen vinden.
By the way, als het effe kan kies voor een Quattro, daar zul je veel plezier aan beleven.
Veel zoek plezier, want niets is leuker dan met geld in je (klamme) hand voor de vitrine staan en alle snoepjes bewonderen.
En zoals mijn moeder zei: het bezit van de zaak is het einde van het vermaak :P
Gebruikersavatar
door Ronnie
#5438
Ik had alles zelf geregeld Hans en reed 4 weken voor 200 euro op uitvoerkenteken... maja de tijd die de garage eraan besteden moet willen ze betaald hebben, dus is op zich toch wel logisch al is 100 euro in een uurtje verdienen wel makkelijk

Quattro is zeer zeker een hele andere beleving en zeer zeker aan te raden idd betreft de rijeigenschappen.

en tim je hebt ff een rekenvoobeeld in je inbox :D
door timstudio2002
#5442
Nou, hier even opeens een snelle wijziging in de plannen. Net te horen gekregen dat mijn eigen oude vertrouwde lpg-ertje niet door de keuring komt zonder 1400 euro reperatie...dus dat word op hele korte termijn een nieuwe zoeken. En dat gaat hoe dan ook een TT worden haha.

Ik heb er nu 2 gezien die mij zeer bevallen:
Deze bij een garage, helemaal naar mijn smaak en met de verkoper viel nog wat te regelen
http://www.speurders.nl/speurder.php?id=24961244

En deze particulier, een quattro, maar dus idd particulier
Lagere km stand, mooie prijs...maar daar moet ik dus wel 4 paar rs4 velgen met banden bij tellen
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/audi/58537036.html


Mijn gevoel zegt die garage, vanwege duidelijke onderhoud wat gepleegd is, en hij is helemaal af naar mijn smaak...ik denk dat ik die voor 14500 moet kunnen rijden. Particulier..misschien klein beetje afdwingen, maar extra laten keuren, band+velgen....reken ik op een 16.500 euro

Advies gevraagd!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#5444
die particuliere... 1 staat dr op de kentekenplaat ff vragen waardoor ;) kan zijn dat de kentekenplaten ooit gejat zijn of in een erger geval dat ie wat schade gehad heeft. iig navraag naar doen
Gebruikersavatar
door MisterCats
#5447
hmmm :-k Als autobedrijf Van der Pol net zo goed is in onderhoud als de nederlandse taal dan doet mij dat het ergste vrezen. Lekker zorgvuldig.... :? Een garage waar je eerst telefonisch een afspraak moet maken :? Airco WERKEND , alsof dat bijzonder is... die moet altijd gewoon werken !!! 210 Pk is overigens niet origineel, wat is eraan gedaan????

Mijn voorkeur gaat naar de quattro en deze laten keuren.
Misschien kan Mark je wel adviseren :?:
door timstudio2002
#5448
ik ben zojuist met de quattro wezen rijden, en kan melden dat die in ongelooflijke mooie staat is. Alle rekeningen ter inzage, alles dealeronderhouden, zelf de gordel van de passagierstoel was vervangen ivm piepen. Auto van binnen en buiten gezien, alsmede alle papieren en papaperassen...Zeer betrouwbaar overkomend gezin, duidelijke uitleg over hoe en wat en een mooie uiterste prijs kunnen bedingen...keuringen etc...allemaal geen probleem, wilde hij zelfs graag mee.
Hij is net terug van de garage voor groot onderhoud, incl alle riemen etc vervangen, en na de beurt en apk keuring (eind sep) is er nog maar 200 km mee gereden ivm andere auto die reeds in bezit is.

Maw, zo te zien is dit de deal waar ik naar op zoek was. Ook de velgen (17") bevielen mij zeer en daar hoeft voorlopig niets voor in de plaats..zeker niet voor de zomer. Alarm erin etc.

Nog 1 nachtje erover slapen en dan morgen een besluit nemen.
Spannend
Gebruikersavatar
door PaulusB
#5452
Nou we zijn benieuwd :D
door timstudio2002
#5460
Maandag morgen krijg ik de sleutels in mijn hand :D

Zal even wennen worden, van een ford station op lpg die de keuring niet meer haalde naar een TT quattro :shock:
Gebruikersavatar
door MisterCats
#5462
GEFELICITEERT :!: :!:
ook de Xenon verlichting zul je gaan waarderen in deze donkere dagen :idea:
Lijkt me een prima koop waar je veel plezier aan gaat beleven :P
Kom je hem showen op de volgende meeting?
door timstudio2002
#5463
Ow, die meetings..dat kan ik pas echt op het laatste moment doorgeven...ik ben freelancer dus dan weet je wel hoe het met de planningen zit. Maar die meetings lijken me te gek, vooral voor praktijk informatie.

Dit word mijn eerste auto (op de porsche na waar ik van mijn 18e tot mijn 20e in mocht rijden) die ik ook echt als een hobby ga zien. Vrienden van mij rijden in oldtimers en zelfs lotus/materasi...dus nu moet ik wel tijd vrij gaan maken voor toerritjes haha.

Mijn plan is om ieder geval de winter door te rijden op de huidige banden, de standaard 17". Dan wil ik eens op mijn gemak info gaan inwinnen over andere velgen banden...ik blijf die rs4/a8 velgen toch echt wel verdomd mooi vinden bij deze auto in combinatie met iets verlagen. Maar eerst maar eens de winter door en dan zien we verder!

Tim
Gebruikersavatar
door Ronnie
#5488
als je 19" kiest niet verlagen... en de goede banden kiezen bijv. Dunlop SP Sport waar de S3 ook af fabriek mee is geleverd. Zelf ervaren en ook Paul en Charlotte dat je eigenlijk alleen het overhellen van in de bochten op 17" meer is dan met 19" verder blijft alles eigenlijk hetzelfde qua comfort. Met 19"voel je wel iets beter de kuilen maar oneffenheden zijn hetzelfde als op 17" continentals contact sport die onder de TT hingen die ik had. Ik stond er van te kijken dat het amper verschil gaf. Ik heb ook 18 inch gehad maar die stuiterden meer dan de 19 inch wat ik vreemd vond maar goed het was zo. De bandenkeuze bepaalde het comfort i.i.g. !

Succes met je nieuwe auto! geniet ervan!

Quattro is super, stuurt scherper!
Gebruikersavatar
door Cees
#5489
Volgens mij worden alle Audi's en VW's af fabriek geleverd met Conti's.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#5490
Nee hoor... als je nieuw een S3 kocht hing dr ook SP Sport onder check de duitse kentekenbewijzen maar es staat meer op dan in Nederland.

De TT stond wel op Conti's maar daarmee kom je met iets minder profiel bedrogen mee uit als je iets te gretig in een regenbui de bocht neemt. EPS helpt dan niet... rubber verliest grip en aquaplanning neemt de controle over. GoodYear Eagle F1 is ook een rotband naar mijn ervaring, de Dunlop SP Sport zijn echter super in alle weersomstandigheden. Die kunnen ook hun grip verliezen maar dan rij je wel heel hard. :D
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]