Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door timstudio2002
#5338
Hallo allemaal, mijn 1e post op dit forum :)

Ik ben me aan het orienteren op een audi TT. Na jarenlang in onopvallende stations rondgereden te hebben, en mijn bedrijf verkocht te hebben vond ik het wel tijd mezelf eens op iets leuks te tracteren. Maar ik ben dus onbekend met dit soort auto's. Ik heb eens goed de advertentie sites afgestruind, en het maximale dat ik wil uitgeven aan de TT ligt rond de 16 a 17.000 euro voor eentje helemaal naar mijn smaak...of rond de 15.000 ervanuitgaande dat ik nog een en ander zal moeten veranderen zoals velgen.

Ik heb deze gespot op MP, http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/audi/58544184.html ,maar ben bang dat hij net zo bereden is als hij eruit ziet...dus daarom mijn vraag, kent iemand deze audi en zijn geschiedenis?

Of misschien kent iemand hier een audi TT die te koop staat waarvan bekend is dat het een goede TT is, en geen kat in de zak.

Nogmaals...voor mij is het een avontuur, en gezien mijn situatie (goed inkomen, geen kids) is het nu de tijd om mezelf eens met zoiets te verwennen.....maar goedkoop is vaak duurkoop.

Dus adviezen zijn ten alle tijden welkom!

m.vr.gr.
Tim
door timstudio2002
#5339
Misschien niet onbelangrijk om te vermelden:

Ik rij momenteel ong 15 a 20.000 per jaar max. Dit is uiteraard belangrijke info ivm kilometer stand.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#5341
Ik ging er één halen voor dat geld met een lagere km stand... dan zelf die bodykit lippenset van rieger en velgen eronder maken te zijner tijd. En wat ik opmaak uit de foto's en de tekst is het een 180 pk uitvoering die doorgechipt is naar 240 pk aldus de advertentie wat hoogstwaarschijnlijk 210 is en wat extra door wat extra spullen erop. Deze TT staat al maaaanden te koop!!! :D

Tip: 225 pk uit duitsland halen, dagje werk met invoeren. Die chippen dan heb je 250/260 pk met een chipje. Kost ongeveer hetzelfde als je het goed doet. 17K moet lukken en een 180 pk TT heb je voor een 14K makkelijk hier bj. 2000 met kilometerstanden tussen de 90.000 en 120.000.
Gebruikersavatar
door PaulusB
#5342
Zou idd ook voor een 225 pk gaan en die uit duitsland halen die je naar eigenwens kan opbouwen. Gewoon met iemand die er verstand van heeft mee op pad gaan om een miskoop tevoorkomen. En een aankoop keuring is altijd aanteraden.

gr paul
Gebruikersavatar
door MisterCats
#5343
Ik heb mijn TT uit Duitsland gehaald, aantoonbare lage Km standen, ruime keus en via dealers toch voor leuke prijs.
Invoeren is geen moeilijke zaak, een paar formulieren en een beetje BPM betalen.
Zie de BPM calculator op internet, daar kun je zelf de BPM afdracht uitrekenen.
probeer een eerste zoektocht eens via de duitse Audi site www.audi.de Via de gebrauchtwagensuche kun je TT's vinden (circa 1.650 TT's).
Succes
Gebruikersavatar
door Ronnie
#5346
Dekra* keuring uit laten voeren in Duitsland is overigens erg verstandig... krijg je een heel rapport... kost wat maar is maar een fractie van de TT die je aan wil schaffen. Je bent middels een rapport direct op de hoogte van wat er etventueel aan komt of aan de hand is met de auto. Zo kun je misschien ook nog een gunstigere prijs krijgen als je een auto koopt. Het is overigens erg makkelijk om een auto in te voeren, dagje RDW en BPM betalen doe je gewoon op het keuringsstation. Wel een TT kopen met de volledige onderhoudshistorie! De auto van DUitsland naar Nederland rijden is ook goed te doen met een tijdelijk uitvoer kenteken, de auto kun je dan in Nederland verzekeren op chassisnummer alvorens deze op NL-kenteken terecht komt.

*De DEKRA komt naar de garage toe op afspraak en zo'n keuring duurt een 2,5 tot 3,5 uur... dan weet je wat je koopt als je zelf geen automonteur bent.
door timstudio2002
#5349
Ik heb voor me mezelf inmiddels ook besloten dat deze TT redelijk over de top is. Het gaat mij totaal niet om het aantal PK's, maar meer om het uiterlijk. Ik denk persoonlijk idd ook dat het verstandiger is een minder opvallend exemplaar te kopen met een lagere km stand...en daar eventueel zelf velgen onder te plakken.

Ik zal me eerst nog eens op mijn gemak orienteren.

BEdankt voor de snelle adviezen!

Tim
Gebruikersavatar
door PaulusB
#5355
goed om tehoren :wink:
Gebruikersavatar
door MisterCats
#5358
kom ook eens op een meeting kijken :)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#5370
TT uit Duitsland halen bespaart al gauw flink wat euroos waarvan je de optische styling vrijwel direct kan doen. Die Rieger lippenset is niet zo duur, spuiten ervan ook niet. Velgen met A-merkbanden bij leosautoservice.nl in Dirksland bestellen bijv. ... kosten de hoofdprijs niet meer. Chippen 450 tot 1200 euro net waar je heen gaat en wat je er ook nog bij krijgt. Dan weet je iig dat alles goed is en kun je het zelf doen je eigen creatie op 4 wielen maken. Dan kun je iig zeggen dat je je auto zelf zo opgebouwd hebt en je weet als dr wat mis is waar je verhaal kan gaan halen.
door timstudio2002
#5420
Wederom bedankt voor alle adviezen. Ik ben dus niet op zoek naar een 'the fast&furious' model, maar gewoon naar een goede audi TT (liefst een quatro) en aangezien mijn persoonlijke mening is dat velgen deze auto toch wel af maken...kan ik er dus altijd zelf een setje 17/18" onder zetten.

Ik zal eens wat dealers langsgaan, en de internet site's eens in de gaten houden. Het word voor mij geen hobby auto, maar gewoon mijn dagelijkse wagen.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#5421
Zelfs 19 inch met een goede bandenkeus rijdt nog comfortabel, stond er zelf van te kijken eigenlijk.
door timstudio2002
#5432
Maar zijn de verschillen in kosten tussen 19" en 18" niet aanzienlijk. Niet alleen wat aanaschaf betreft, maar ook slijtage etc? Ik neem aan dat je op 19" banden (uiteraard zal dat ook voor 18" gelden) minder km's kan maken dan op een normale band. Of is dat iets wat ik alleen maar meen?

Tim
door timstudio2002
#5433
Tjongejonge, als je eenmaal serieus op zoek gaat zie je door de bomen het bos niet meer. Importeren uit duitsland lijkt erg interessant, maarja..ik heb daar geen verstand van en nu al die moiete te gaan doen etc....maar gewoon in nederland kijken.

Maar als je de dan op zoek gaat valt mij op dat de prijzen nogal erg uiteenlopen. Ik zie een quattro met iets meer dan een ton gelopen op 8 km van huis staan voor 15.500....en gewone FWD's met 150.000km voor 17.000 euro.

Dus mocht iemand toevallig ook de markt in de gaten houden, en er eentje zien waarvan hij denkt...pieuw, das een mooie deal, dan hou ik mij graag aanbevolen.

Ik ben er inmiddels wel al achter waar mijn voorkeur naar uitgaat:
De TT en eventueel de quattro uitvoering
kleur zwart of grijs
Geen cabrio
km stand tot max 125.000
prijs indicatie met RS velgen--> tot ong 16.000
prijs indicatie met standaard velgen --> tot ong. 15.000

Ik woon in adam.
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]