Pagina 1 van 10

LuchTTmassameter..........Hoe en waarom.....

Geplaatst: di nov 14, 2006 10:41
door svkaster
Beste, ik was gisteren in de gargage, en deze beste man zij dat er iets mis was met het aantal PK's. Hij heeft het vervolgens gemeten en er bleek nog maar 150 pk uit tekomen, dit kwam door een devecte lucht mass meter. Hij heeft deze vervangen (107 euro) en nu zou hij weer de 180 pk hebben volgens zijn meting.

Nu mijn vraag kan het kwaat om met zo,n defecte lucht mass meter door te rijden?

P.s ik heb hem maar laten vervangen, maar ik ik als leek vindt het moeilijk om te beoordelen of dit echt nodig was. En het is toch weer 107 euro zonder dat ik merk dat hij nu meer pk's zou moeten hebben gekregen.

m.v.g

Stefan :?:

Geplaatst: di nov 14, 2006 17:10
door MARK
:shock: ........In het vervolg eerste ff met Mark praten!!!!! :D

Geplaatst: di nov 14, 2006 18:11
door MisterCats
hmmm, welke garage???

Garage

Geplaatst: wo nov 15, 2006 9:49
door svkaster
Coen Donkers (Audi Parts in Erp)

Geplaatst: wo nov 15, 2006 19:48
door Ronnie
Als je uit Best komt net als ik, dan is De VW Garage in Oirschot een goede optie om je TT te laten onderhouden... Audi's zijn er genoeg in onderhoud naast de VW's en andere merken.
-> hier was de TT coupe 225 quattro bj. 2000 die ik had ook in onderhoud, lekker dichtbij ook nog eens, leenauto mogelijk en de service is er altijd goed.

Geplaatst: wo nov 15, 2006 21:22
door MisterCats
Misschien is het wel aardig eens vast te stellen welke Audi garage nou echt en regelmatig ervaring heeft met TT onderhoud.
Als ze weinig tot geen TT's onderhouden, hoe goed en voordelig zijn ze dan als er eens iets aan de hand is? :-k :-k

Geplaatst: wo nov 15, 2006 21:37
door MARK
:shock: :shock: ........... :?: :?: ............... :cry:

Geplaatst: wo nov 15, 2006 21:53
door Ronnie
Waarom specifiek TT??? en Audi garage?

de 1.8T hangt in o.a.: de VW Beetle, Seat Leon, Golf 4, Audi A4, TT (tuurlijk verschillen ze hier en daar met onderdelen en opbouw, maar de werking en uitlezen gaat hetzelfde)
De VW Garage heeft al deze modellen in onderhoud en specialiseerd zich in VW... ofwel VAG
met de 1.8T de Beetle o.a. motorisch is er expertise genoeg aanwezig en de auto krijgt meer aandacht dan bij menig Audi garage waar je penning 16 betalen mag. Bij mijn auto is het altijd netjes gegaan, dus spreek uit ervaring.

Van de Audi dealers en nog een in Audi gespecialiseerde garage hier in de buurt zul je een andere ervaring krijgen, namen zal ik maar niet noemen. Merk daar met een bandenstiftje je onderdelen maar bij zowel een kleine als een grote beurt, want ze strijken het geld te makkelijk op heb ik zelf ondervonden. Eén van de 2 Audi garages heeft het zelfs gepresteerd de rekening te tonen terwijl aantoonbaar de auto niet van zen plaats geweest was, heerlijke uitvinding die witte bandenstiften. Ik kon het me niet voorstellen dat iemand je dan de rekening onder ogen durft te duwen en ik werd als wantrouende consument afgeschilderd en dat ik in een inrichting thuis hoorde omdat ik mijn autoonderdelen ging markeren. Ja en zelfs de sticker waar ze cd-doosjes mee verzegelden was tussen de bumper en de motorkap niet verbroken. Als student let je wel op je geld en een vriend van me vertrouwde het ook nadat hij thuis alle olie bekant kwijt was vanuit de garage... hadden ze onder de carterplug niet goed terug geplaatst waardoor het onderweg dus fout ging. Dan krijg je dat je van die 'merk-je-onderdelen' acties gaat krijgen en dus niet gaat betalen voor diensten en onderdelen die niet gedaan zijn.

Helaas is de dealer dus niet altijd even eerlijk, daarbij wil ik wel het beeld wegnemen dat ze nu allemaal slecht zouden zijn dat zeg ik niet! Er zijn genoeg garages waar alles goed verloopt, je hebt er overigens zelf maar één nodig waar je je regelmatig onderhoud kan laten doen. Gewoon één goed adres zoeken dan zit je goed!

Geplaatst: wo nov 15, 2006 21:59
door MARK
:D :D :D :D :D :D........................ :smt005............wat jij dus eigenlijk zegt............. :smt078..... :thefinger:

Geplaatst: wo nov 15, 2006 22:34
door MisterCats
hmm, ok :?

Geplaatst: do nov 16, 2006 0:26
door Ronnie
tjah helaas bij 2 Audi VW dealers in het zuiden des lands wat anders meegemaakt, maar weer een andere gaf zomaar ff 20 bouten weg splintenieuw zodat ik mijn 18" toendertijd op de A3 kon monteren. Niet alles is direct slecht dan hè Hans!

Maar over de gastheer van de 3de TT meeting ben ik zeer tevreden!

Geplaatst: do nov 16, 2006 21:47
door leonelshof
Vorig week zelf mijn lucht massa meter vervangen (?85,-) en hij loopt als nooit tevoren, blijkt hij al defect te zijn geweest van het moment van aanschaf !
Hij heeft nog nooit zo lekker gereden als nu !

Geplaatst: vr nov 17, 2006 7:38
door PaulusB
Is het niet zo als ie kapot is dat ie op noodloop gaat lopen en extra brandstof gaat inspuiten :?:

Geplaatst: vr nov 17, 2006 8:05
door MARK
Ja dat klopt Paul......

echter er is een verschil tussen Echt kapot en een beetje kapot......een beetje kapot geeft geen storing maar beïnvloed de souplesse van de motor wel!

Aan de hand van bevindingen en tests is de levensduur van een luchtmassameter (dus dat hij echt 100% is) vastgesteld op 30000 km


:)

Geplaatst: vr nov 17, 2006 13:51
door TTmaniac
Misschien is dit iets voor eenieder die het vermoeden heeft dat zijn LMM kuren heeft.

Heb een leuke tip gekregen van een bevriende monteur bij een Audi garage om als leek vrij eenvouding vast te stellen of je LMM de verkeerde waarden doorgeeft.

Het noodpragramma heeft 1 vaste waarde mocht je LMM geheel eruit liggen. Hij stelde mij voor om eens je LMM stekker los te trekken (halve minuut werk), je waarschuwingslampje gaat wel branden op je klokken dus niet van schrikken.
Het motormanagement krijgt dan de vaste noodwaarde voor je LMM voorgeschoteld.

Vervolgens ga je rijden en probeer dan eens een aantal keren te accelereren. Loopt de motor dan voelbaar beter, en ben je van dat typische inhouden af wat vaak typerend is voor een LMM die behoorlijk op zijn eind loopt en echt kromme getallen doorgeeft, dan weet je in ieder geval waar je het moet zoeken.

Wellicht dat het in de diverse fases van "een beetje kapot" zoals Mark al aangaf wat moeilijk wordt om een e.v.t. verschil vast te stellen maar het is zo'n simpel testje dat ik zoiets heb van je kunt het altijd proberen. Een echt gare LMM haal je er op deze manier volgens hem wel uit.
Vervolgens stekker weer aansluiten en even van contact af om het waarschuwingslampje weer te laten doven.

Er is dan wel een alarmpje opgeslagen maar dat is bijzaak als je toch al met een defecte LMM rijdt. Eenvoudig te wissen bij een volgend bezoek aan de garage of iemand met een VAG tool.

Misschien heeft iemand er iets aan, grtzz Henk