Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door timstudio2002
#5473
Kan iemand mij vertellen of het standaard alarm dat op een TT zit klasse 3 is? Uiteraard ivm de verzekering.

m.vr.gr.
Tim
Gebruikersavatar
door Cees
#5475
Volgens mij niet, maar je kunt even een kopietje maken uit je boekje over het alarm en opsturen.
Is meestal wel genoeg.
Gebruikersavatar
door MisterCats
#5482
Volgens mij standaard klasse drie.
Je garage kan (en wil c=vast wel) een verklaring voor de verzekering afgeven dat je alarm een Klasse Drie alarm is.
Dat heeft mijn garage ook voor me gedaan. :)
door rudmerw
#5495
wel daarna van de verzekering een bevestiging op zwart/wit vragen. Anders wordt je nog niet geaccepteerd
Gebruikersavatar
door MarkG
#5505
Standaard was in 2000 bij mijnes klasse II. Moest toen voor de verzekering er een 3 in laten zetten. Als ie al een paar jaar oud is hoeft KIII niet van de verzekering meer.
door krieltje
#5525
mmm mijne moest ook ivm verzekeren k3 hebben,ook al wassie een paar jaar oud
Gebruikersavatar
door Ronnie
#5527
Standaard Audi valt onder klasse 2
alleen met een hellingshoek detector wordt het een klasse 3, maar vele auto's hebben die niet.

De verzekering (Centraal Beheer in mijn geval)
Die vraagt alleen een klasse 3 met geldig certificaat (elk alarm moet na 3 jaar om het jaar opnieuw gekeurd worden) anders vervalt het certificaat, in ieder geval geldt dit bij inbouw achteraf. Goed de polisvoorwaarden en kleine lettertjes lezen!!!

Mijn auto zou met alle accessoires net boven de 50.000 euro nieuw uitkomen, ik heb deze zonder de opties verzekerd onder de 50.000 euro en was een klasse 2 benodigd. Voor die oude bose, radio cassette, 6-cd wisselaar krijg je toch geen drol meer vandaag de dag dus had dat niet meeverzekerd en kwam het dus net onder de 50.000 euro uit.

Gewoon ff goed navraag doen bij je verzekeraar. Vanf een nieuwwaarde van 50.000 euro moet er een klasse 3 in zitten voor velen met een goedgekeurd certificaat wat dus betekend dat je je alarmsysteem na 3 jaar, ieder jaar opnieuw moet laten keuren. Als verzekeringen dit in de kleine lettertjes hebben staan en je kan dat certificaat niet overhandigen dan heb je misschien een zeer groot probleem mocht de auto gestolen worden of iets eruit als ze naar je certificaat vragen wat dan dus up to date moet zijn als ze dat eisen.
door timstudio2002
#5531
Ik zal morgen eens kijken in de papieren. Auto is nu voor morgen even tijdelijk verzekerd, en die maatschappij eist dus een klasse drie. Morgen gelijk regelen als ik de papieren en de auto voor de deur heb staan dat ie in mijn collectieve verzekringspakket past. Die waren zeer voordelig en waren ok met 'een' alarm. UIteraard zal ik dat nog goed nachecken.

Tim
Gebruikersavatar
door Ronnie
#5535
Startonderbreker is klasse 1 beveiliging een inbraakalarm klasse 2 en een inbraakalarm met hellingshoek detector en een x aantal vereiste sensoren klasse 3. (tenminste bij losse systemen die niet af fabriek geleverd zijn naar mijn weten)
Ik had bij de vorige auto een klasse met hellingshoekdetector, meerder sensoren in het interieur en achter het plaatwerk voor de dual zone (werkt super zelfs een kat ligt niet meer op je auto, want die verschiet met een piep van tenminste 90db). De alarmunit is elders in de auto geplaatst dan waar je normaal de unit zou gaan zoeken. Half digitaal half analoog was het en dan is het zelfs zo dat een alarm niet eens bij een inbraak/diefstal je no-claim op het spel kan zetten, ook al is er niets ontvreemd wordt een ingeslagen ruit gratis vervangen of wat ze aan andere sporen kunnen achterlaten. Je bent alleen meer dan 1000 euro armer voor dit soort (vrij) complete beveiliging. Zelfs anti-carjack met code om verder dan 400 meter met de auto weg te kunnen.

Goed informeren zodra je het type alarm weet, merk, model e.d. dan kunnen ze precies aangeven in welke klasse het alarm valt. Het is namelijk zeer verschillend aangezien de eisen veranderen met de voortgang van de technologie.
door ps amazon
#5552
nee, de TT valt niet in de klasse 3; is dus zaak om met de verzekeraar af te spreken of hij het audisysteem voldoende vindt; mijn huidige verzekeraar doet dat wel, maar de TT gaat binnenkort over naar de leasemaatschappij en dan moet er wel alsnog een klasse 3 systeem in
door timstudio2002
#5553
DeltaLloyd eiste klasse 3, ik heb hem nu onder de collectieve verzekering van centraal beheer en die accepteren klasse 2
Gebruikersavatar
door PaulusB
#5554
beter en nu lekker rijden :)
Gebruikersavatar
door Ronnie
#5564
timstudio2002 schreef:DeltaLloyd eiste klasse 3, ik heb hem nu onder de collectieve verzekering van centraal beheer en die accepteren klasse 2
De mijn zat ook in de verzekering bij Centraal Beheer die doen minder moeilijk :D
door timstudio2002
#5565
Zo, de eerste avond met de audi zit erop...dit gaat helaas veeeeeel te snel wennen ben ik bang. Wat rijd die TT toch soepel en makkelijk. Moest vanavond nog even mijn fordje verplaatsen en het leek wel of ik in een bus stapte haha :D
Even voorstellen

Gefeliciteerd met de TT het is idd een leuke sport[…]

Even voorstellen :-)

Hallo Dina Gefeliciteerd met de TT het blijft gewo[…]

Zoekertje

Beste Tt liefhebbers, Ik ben nog niet in het bez[…]

Multieriem verdwenen Audi TT Mk1

Hoi Jelle Bij de Audi dealer betaal je tegenwoordi[…]

Even voorstellen

Hallo ik ben Jelle Ik kom uit Bolsward (Frieslan[…]

Te koop een goed rijdende TT Roadster (zwart). Stu[…]

co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]