Audi TT Club - Forum

Creëer je eigen voorsprong!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Cees
#5762
Omdat mijn TT nieuwe remmerij voor heeft was ik genoodzaakt om spacers te gebruiken bij mijn huidige velgen.
Dit zijn spacers geworden van 5 mm. Omdat de binnenkant van mijn velgen ( originele RS4 wielen van Audi) konisch
lopen heb ik nu nauwelijk nog as-centratie. Spacers van 4 mm zouden beter zijn alleen zijn deze erg moeilijk te vinden.
Ik heb gekeken voor Eibach pro-spacers maar die beginnen pas bij 10 mm. Ik kan ze wel laten maken, maar dit moet dan 100
pleuri kosten. Dat is toch wel een heleboel geld voor een paar alu-schijfjes. Weet iemand een leverancier die deze spacers van 4 mm
kan leveren?? of spacers met wiel-centratie??
Gebruikersavatar
door MisterCats
#5764
hmmm, heb je nu een hobbelpaard :?:
Gebruikersavatar
door Cees
#5767
Nee, dat valt mee...................... :D :D
Hij begint bij 140 t/m 160 wat te trillen op het stuur (gereden in Duitsland natuurlijk........ :D :D :lol: )
Dit wil ik asap verhelpen.
Gebruikersavatar
door MisterCats
#5770
Die van mij trilt ook een beetje...alleen bij 130 Km/h. ik wijt het aan de winterbanden die er nu net opzitten en daar zitten ook spacers op (4 of 5 mm, dat weet ik niet). om de remmen vrij te laten lopen
Ik ga dus even terug naar de leverancier.

Ben vandaag trouwens ook terug uit Duitsland.... lekker gereden :)
Gebruikersavatar
door Cees
#5771
Dat lijkt me verstandig, achter is het geen probleem.
Aan voorzijde moet je uitkijken, vooral met onze snelheden (in Duitsland natuurlijk).
Gebruikersavatar
door MARK
#5773
Jemig Cees......ga naar een precisiebedrijf en laat ze 1 mm afdraaien, dat kan nooit meer dan 25 Euri kosten!! :)
Gebruikersavatar
door Cees
#5774
Dat had ik ook al gedacht, maar dat is schijnbaar moeilijk met aluminium......... :(
Gebruikersavatar
door Ronnie
#5782
RH levert zeer goede spacers en adaptersystemen... kost wat maar als je gezien hebt hoe deze eruit zien snap je dat je al die andere crap niet hebben moet... heel fijn geribbeld en trekt zich dus vast in een goede constructie en is gewoon super materiaal van RH.

Heb wel foto's van de adapters met wat ik bedoel... pm maar als je interesse hebt in de fotootjes.
Gebruikersavatar
door Cees
#5820
Ben al een tijdje aan het zoeken op het net, moeilijk geval, heb ik weer, worden dan toch nieuwe velgen!?!? :? :? :?
Met een andere ET waarde....................... :shock: :shock: :shock:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#5827
Ach Cees... RH adapters eronder steken en steek 5 x 130 monteren haha

Porsche velgen zijn immers breed genoeg, lol

De ingrediënten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vòila een setje adapters... 5x100 naar 5x130

Men neme een set überbrede 18 inch velgen voor een 1.6 A3
Porsche Turbo Cup 3 velgen van RH
8,5 J voor en 10 J achter
235-40-18 en 255-35-18 met Bridgestone Potenza's... wat een plakkertjes die banden, heerlijk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Had lager gekund idd, verlagingsveren voor de A3 45 mm liggen na euhm 2 jaar ofzo nog steeds in de doos.

Dit stond heel dik... en een ruimte dat je krijgt Cees!
Baalde ervaan dat ik deze velgenset met adapters verkocht had toen ik de TT aanschafte!
Hang de adapters bedoeld voor achter niet voor en die van voor er niet achter onder want als je dan aan de handrem trekt gooit ie met t neusje, hahaha dan kijk je wel ff vreemd op in de winter.


Maar kijk eens goed bij de montagedelen... die groefjes!!! dat maakt de montage onder de auto sterk! minder last van trillingen, normale gladde dus niet gegroefde platen zijn gevaarlijk die trillen los! Hier zaten gewoon TÜV papieren bij. Veiligheid boven alles zeg ik altijd. Die groefjes maken dus een sterke verbinding mogelijk die door diverse keuringen en testen heen gekomen zijn waar anderen falen. Die cheap ass spacers, voor een goede set ben je een x aantal 100tjes kwijt, met eentje red je het niet nieuw.

PS. ik kreeg van een aardige buur (Belg) 250 euro voor de 2de handse set adapters, kosten 179 p/st nieuw!!!
Velgen is een Porsche 993 rijder gelukkig mee geworden was ze na 1,5 minuut online al kwijt, zo snel reageren ze voor dit spul... of ik verkocht het te goedkoop dat kan ook :D
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]