Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Faircatch
#37969
Ik heb er al een aantal dingen over gelezen maar toch ff een nieuw onderwerp omdat een en ander al gesloten is.

Vraagjes:

1) Voorspeakers werken niet, concert 1 radio
2) Hoe weet ik of ik BOSE heb?
3) Hoe kan ik een andere radio plaatsen en het BOSE systeem (als ik het heb) behouden?
4) Is de cd-wisselaar te behouden met een andere radio?


Ben erg benieuwd...

Alvast bedankt voor de reacties!
Gebruikersavatar
door screamer
#37981
Zie dit topic voor een antwoord op de meeste van je vragen.


Groeten,

Guy
Gebruikersavatar
door Faircatch
#37983
screamer schreef:Zie dit topic voor een antwoord op de meeste van je vragen.


Groeten,

Guy
Sorry Guy maar ik kan daar de antwoorden echt niet vinden.
Als ik mijn radio aanzet dan komt er BOSE in het scherm, maar wil dat dan zeggen dat het systeem erin zit?
En hoe makkelijk is het om er een andere radio in te plaatsen met behoud van het BOSE systeem?


Gr Faircatch
door ptie
#37987
Ik denk dat je dan idd BOSE hebt. En met een verloop stekker kan je deze aansluiten op een andere radio.

Als gewoon even zoekt op radio + bose, dan moet je toch een heel eind komen lijkt me :) (bijvoorbeeld hier ...)
door allewijn
#37989
Persoonlijk vindt ook ik dat je op al jouw vragen echt wel antwoord had kunnen vinden...
Toch zal ik je op weg helpen:

- Als er BOSE in je display staat bij het opstarten van de Concert radio dan is je radio gecodeerd (kan bijv. met vagcom) op Bose instellingen.
Dit houdt niets anders in dan dat de radio de front en rear line outs gaat benutten en bepaalde equaliser instellingen aanhoud.
- Het is gewoon dezelfde radio als bij de non-bose TT's, echter anders geconfigureerd.
- Verder moet je BOSE emblemen op de speakergrilletjes in je deuren hebben als je echt Bose hebt.
- De wisselaar is met een andere radio moeilijk te behouden. Kenwood heeft voor hun radio's wel verloopstukken als je echt zou willen.
- Een andere headunit/radio plaatsen als je een Bose systeempje hebt kan gewoon, je hebt alleen wel een verloopkabel nodig, zodat je de tulp/RCA uitgangen van de aftermarket radio laat verlopen naar de aansluiting die past op de bedrading die naar de Bose versterker loopt.
Gebruikersavatar
door Faircatch
#37991
allewijn schreef:Persoonlijk vindt ook ik dat je op al jouw vragen echt wel antwoord had kunnen vinden...
Toch zal ik je op weg helpen:

- Als er BOSE in je display staat bij het opstarten van de Concert radio dan is je radio gecodeerd (kan bijv. met vagcom) op Bose instellingen.
Dit houdt niets anders in dan dat de radio de front en rear line outs gaat benutten en bepaalde equaliser instellingen aanhoud.
- Het is gewoon dezelfde radio als bij de non-bose TT's, echter anders geconfigureerd.
- Verder moet je BOSE emblemen op de speakergrilletjes in je deuren hebben als je echt Bose hebt.
- De wisselaar is met een andere radio moeilijk te behouden. Kenwood heeft voor hun radio's wel verloopstukken als je echt zou willen.
- Een andere headunit/radio plaatsen als je een Bose systeempje hebt kan gewoon, je hebt alleen wel een verloopkabel nodig, zodat je de tulp/RCA uitgangen van de aftermarket radio laat verlopen naar de aansluiting die past op de bedrading die naar de Bose versterker loopt.
Dank je voor de moeite.
Nadeel van dit geweldige forum is dat het zo barstensvol staat met info dat het soms lastig is om de specifieke info voor een uitdaging uit alle topics te filteren.
Met de hulp van mijn mede-TT-(st)rijders kom ik een heel eind denk ik.

Conclusie is dat het eenvoudig moet zijn om mijn Concert I radio te vervangen door een andere radio met behoud van mijn BOSE systeem(pje).
Gebruikersavatar
door xcharmedx
#58362
Hallo,

Even een vraagje.
Ik heb de concert 1 radio met in de display bij het opstarte BOSE.
Nu wilde ik daar een carkit in laten bouwen. Zegt die inbouwer dat er 100% bose in mijn auto zit. Ik vertelde hem van het feit dat je dat ook kan instellen en dat er logo's op de speakers van BOSE zouden moeten zitten..Hij zei dat bestaat niet dit is BOSE..
Hij vertelde mij dat ik voor de Parrot carkit een speciale kabel moest hebben met name BOSE dan is het een duurdere kabel ofzo..Volgens mij bedoelt hij de kabel naar iso voor BOSE.. in ieder geval die kabel kostte bij hem 120euro!

Uh.dus nu mijn vraag heb ik nu BOSE ja of nee?
En als ik er een gewone aftermarket radio inzet welke kabel moet ik hebben met BOSE naar ISO?
En welke kabel moet ik hebben naar ISO zonder BOSE?

Bijvoorbaat dank,

Grtjz!
Gebruikersavatar
door denders
#58473
Helaas... Bose, ik wordt er alleen maar Boos van :twisted:
Afbeelding
Gebruikersavatar
door tijgernoot
#66568
De concert 2 heeft wat probleempjes met de radiofunctie.
Na een aantal minuten stopt de radio ermee, de cd speler blijft wel gewoon werken.
Iemand tips en/of ervaring met dit. Zoja ben benieuwd hoe dit op te lossen.

Bedankt!
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]