Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door martijn_TT
#49862
Ik voel me erg beschaamd om dit te vragen Maarrrrr.. :P
Is er iemand die ook moeite heeft om de slede van zijn aftermarket radio in de radio uitsparing te krijgen?

Ik heb problemen met de uitsteeksels aan de zijkant en de 2 geleiders aan de bovenkant waardoor mijn slede er niet in wil! :(
Uiteraard kan ik die dingen lekker af gaan zitten vijlen enzo maar ik vind het zo vreemd dat het niet gewoon past.
Het is een "oud" model alpine, mocht dat er nog mee te maken hebben.

Anyone? :lol:
Gebruikersavatar
door sweeper
#49863
Het past allemaal wel krap, maar heb er zelf geen problemen mee gehad.

Misschien kan je foto's maken, en daarop aangeven waar je probleem zit.
Gebruikersavatar
door martijn_TT
#49866
Nou bij mij is het meer onmogelijk dan krap..
Ik zal zometeen ff wat foto's maken!
Gebruikersavatar
door tijgernoot
#49874
Nog geen foto?
De inbouw frames zijn krap, je moet echt worstelen om ze er in te krijgen maar het past ........
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#49884
je moet de opvul kapjes links en rechts er even uit wippen en dan de twee schroefjes eruit draaien
dan past je slee er mooi en en kan het afdekkapje dat over de radio heen komt ook mooi dicht.

als de radio erin zit kan je de kapjes links en rechts weer monteren.

grTTz. dennis
Gebruikersavatar
door martijn_TT
#49891
Heb gelukkig met een beetje creativiteit en een bescheiden portie geweld mijn slede erin kunnen krijgen :P

Ik denk dat ik zo als gewoonlijk weer 1 van de weinige mensen ben waar de slede niet overeenkomt met
de vorm in de auto. heb nu de plastic randjes aan de zijkant ietsjes afgevijld en toen wilde hij er goed in. :D

Thnx!
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#49913
elke slee heeft de zelfde afmeting hoor. dit is de standaard maat van elk merk radio. het kan natuurlijk ook zijn dat je hem iets
scheef hebt gehouden bij het monteren. dan wil het niet altijd goed passen.

maar het gaat erom dat ie er in zit :wink:

grTTz. dennis
door Randy
#49925
Ik heb het probleem ook gehad en niet elke aftermarket radio heeft hetzelfde formaat. Ik heb er een Becker inzitten en die heeft geen inbouwframe waardoor de behuizing van de radio 2 a 3mm dikker is en ik heb ook een beetje moeten vijlen.

De radio zit erin met wat aanpassingen.

Succes ermee.
Gebruikersavatar
door martijn_TT
#49970
@ Dennis:

Ik dacht ook dat elke radio hetzelfde formaat MOET hebben volgens bepaalde afspraken ofzo..?
Anyway, ik zal wel wat verkeerd hebben gedaan zoals je zei:P
In ieder geval is het belangrijkste dat de radio erin zit en heerlijk klinkt!

Martijn
Gebruikersavatar
door sweeper
#49972
De radio & inbouwframe moeten inderdaad aan een norm voldoen. De DIN norm wel te verstaan. (Duitse Industrie Norm)
Ik ben dan ook erg benieuwd wat je weg heb moeten vijlen om het passend te krijgen.
Zoals in eerder antwoord zitten er links en rechts opvu stukjes die je weg kan halen, en daar achter zit een tweede vulstuk met een schroef vast. In mijn ogen is dat het enige wat je in de weg gezeten kan hebben.
Gebruikersavatar
door martijn_TT
#49975
Nee die opvulstukjes kan je er gewoon uitschroeven. Er zitten achter die opvulstukjes een soort van kleine randjes waarvan ik 1 kant ietsjes terug heb gevijld en toen
past hij er in.

Hoe dan ook, it's done :lol:
door KlaasjanFM
#74604
Ik dacht even vanavond mijn nieuwe radio in te bouwen. Kreeg de slee er ook niet in. Forum doorzocht en er dus achter gekomen dat ik meer 'geweld' moet gebruiken ;-)

Kwam wel bij het prutsen allerei papiertjes tegen van de vorige vorige eigenaar.
Morgen middag maar eens kijken of ik de slee erin krijg. Radio al wel getest. Zoals bij velen nog geen geluid uit de achter speakers. Maar dat komt nog wel. Eerst de radio er in.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#74605
gewoon samen duwen naar binnen toe dan de hoeken er in steken en vervolgens uiteraard weer terug douwen voor je de radio er in wilt steken was bij mij altijd de truc en die moet goed stevig vast komen te zitten anders rukken ze de radio er zo uit met slede en al...
door KlaasjanFM
#74628
Inderdaad radio in de slee en goed hard duwen:-) Hij zit er in en strak ook. Had dingetjes voor de zijkanten er bij besteld maar die gaan retour. Pasten niet namelijk.

Achterspeakers doen nu niks meer en de radio onthoud de boel nog niet maar daar ga ik eerst het forum voor doorspitten.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#74630
Heb je geen "tussen" kabelset geplaatst? want die heb je nodig om geluid uit alle speakers te krijgen, maar daar zijn weer verschillende kabelsets met omvormer van te krijgen dus let goed op dat je de juiste koopt.

Radio dingen laten onthouden ff geel en rood wat je normaal op de juiste kleur schakelt loshalen en verwisselen dan moet dat wel goed gaan.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]