Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#60616
Hallo allemaal,

In mijn TT zit een systeem van Bose zelf. Er zit helaas geen radio in. Ik wilde een sony radio installeren maar kwam vervolgens achter dat deze niet overeen kwam met de stekkers in mijn TT.

Nu mijn vraag welke stekker zou ik nodig kunnen hebben om deze toch te kunnen installeren? :cry:
Gebruikersavatar
door doezel
#60617
Hoi!

zoek maar eens goed op dit forum, er is al heel veel over geschreven.
Gebruikersavatar
door doezel
#60625
als ik naar deze pagina ga: http://www.audittclub.nl/forum/viewforum.php?f=12
en scroll een beetje naar beneden zie ik een topic over "een normale radio inbouwen" http://www.audittclub.nl/forum/viewtopi ... =12&t=5116
op die pagina staat je vraag uitgebreid omschreven incl een aantal linkjes.

op pagina 2 onderaan zie je een zeer uitgebreide reactie van ene "doezel" die precies jouw situatie uitlegt.
Gebruikersavatar
door doezel
#60627
nee, dat ding wil je niet, da's een hi-lo convertor!!!! kijk nu even in het topic dat ik in mijn vorige bericht stuurde!
Gebruikersavatar
door koen122
#60628
Ik vond het ook vrij ingewikkeld, dus ben toen naar carstyling Oss gegaan, daar ben ik super geholpen.
Het was wel even zoeken totdat we de goede kabels hadden maar het is uiteindelijk prima gelukt :)
#60655
doezel schreef:nee, dat ding wil je niet, da's een hi-lo convertor!!!! kijk nu even in het topic dat ik in mijn vorige bericht stuurde!

Dit is:
ISO-stekkers Audi A3, A4, A6, A8, TT
High-power ISO adapter to connect an after-market radio (4x100W max) to a full/half active Audi system.

Dus om de achterluidsprekers aan te sturen, voor de niet Bose is dit de kabel, maar ik weet even niet of deze bij een bose systeem ook de goede is.
Gebruikersavatar
door doezel
#60699
Voor een bose systeem kan dit wel werken maarrrrr:

dit ding gebruikt de speaker-uit signalen van de radio en gaat daat line-level signalen van maken. Als de radio een line-out heeft kun je vééél beter die gebruiken.

daarnaast ga je last krijgen van een heel akelig "plop" geluid als je via een normale radio je versterker in en uit gaat schakelen. daarom heb je die ground-loop-isolator nodig.

nogmaals, in het topic waar ik naar verwijs link ik naar 2 dingen die je beide nodig hebt om de line-out van een standaard radio zonder problemen aan te sluiten op je Bose versterker. En je hebt alleen maar de voorste line-out nodig aangezien de bose versterker alleen de voorste signalen gebruikt.
Gebruikersavatar
door doezel
#60835
kan erg veel zijn:

1) wat voor adapter heb je gekocht?
2) wat voor radio?
3) hoe heb je een en ander aangesloten?
Gebruikersavatar
door doezel
#60854
dus, je koopt een adapter waar ik je expliciet voor waarschuw deze niet te kopen. je sluit hem gedeeltelijk aan en laat een draadje zomaar los liggen....

wat denk je zelf? Zou de fabrikant van die adapter nog gewoon wat draden over hebben gehad?

lees de handleiding maar eens die bij de adapter zat of neem contact op met de leverancier als je wilt weten hoe je het moet aansluiten. Hier kan ik je niet mee helpen.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]