Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door AlexTT
#69444
Vandaag even de laatste hand gelegd voor nu voor het audiosysteem.

De Concertradio die erin zat had allereerst JAWEL, Cassette... dit kan natuurlijk vandaag de dag niet meer, en aangezien ik zelf heel erg van goed geluid in de auto houd, is deze gewieberd, en heb ik er een Pioneer MVH-8300BT ingezet.

Dit is een radio zonder cd loopwerk, maar je kan er SD, USB en je IPOD op aansluiten. Daarbij is de interne techniek van een Pioneer gewoon een stuk beter dan de Concertradio. Mooie is dat ik de hoekjes van de adapterplaat iets heb aangepast, waardoor het klepje alleen maar dicht kan als het frontje eraf word gehaald. Zo vergeet je dus nooit je frontje te verwijderen van de radio :)

De radio:

Afbeelding

Toen een verloop gekocht voor het BOSE systeem. Gelijk die iritante PLOP bij het aanzetten ed. Filter geprobeerd ertussen te zetten, dit werkt, alleen ben je dan in mijn ogen teveel signaal kwijt.

Dus is de BOSE versterker verwijderd, en heb ik alle boxen rechtstreeks op de radio aangesloten, dus alle draden getrokken van de speakers en een nieuwe iso connector geplaatst.

Dit was al een vooruitgang, alleen merkte ik dat de speakers niet echt veel bass konden verdragen en snel begonnen te vervormen.

Dus wat doen we dan? Vooraan een nieuwe composet geplaatst van MTX Audio die ik nog had liggen van mijn Vectra. Dit is een setje uit de Thunder8000 lijn, bijna de Toplijn van MTX, en kan dus veel meer verdragen en heeft een breder Frequentiebereik, waardoor het geluid dus nu voller is. Achter heb ik BOSE gelaten, maar iets uitgefaded.

De composet:

Afbeelding

Nu ben ik toch een stuk meer tevreden over het geluid, en in de toekomst zal er nog een klein subkistje komen om het volle van het geluid compleet te maken. Dit hoeft niet veel te zijn, gezien de ruimte en formaat en bouw van de auto.

Dit is dus ook iets waar ik me de laatste weken sinds de aankoop mee bezig heb gehouden. :mrgreen:
Gebruikersavatar
door sweeper
#69456
Goede upgrade.

Ik heb hetzelfde iets meer dan een jaar geleden gedaan met een 8200BT, maar ik heb de radio iets verdiept zodat het klepje dicht kan met frontje erop.

Het enige jammere is dat er alleen een USB aan de voorzijde zit. Ik heb nl. een ipod in mijn handschoenenkastje. Kabel wel achterlangs doorgevoerd, en langs het klepje aan voorzijde ingestoken. Beetje jammer dat het zo moet, maar werkt geweldig.

Verder voor de speakers gekozen voor:
- Voorin de TS-E170ci
- Achterin de TS-E1702is
- Kofferbak de TS-WX77a (is aanrader)

Alles is perfect te scheiden op de radio, en geeft heel dik geluid.

Ik weet niet of je de mic. al aangesloten hebt, maar ik heb hem achter het geperforeerde vierkantje boven/tussen de toeren- & kilometerteller. Je ziet hem niet, en geen geruis.
Gebruikersavatar
door denders
#69478
Nette upgrade! Had in jouw schoenen hetzelfde gedaan.

Die cassettedingen idd. leuk voor originaliteit van het bouwjaar.. meer niet.
Bewaren in je kast voor als je hem verkoopt/inruilen gaat :wink:

Had in mijn Seat cup een Pioneer / JBL combi en zelfs zonder basskist (daar hou ik niet zo van) prachtig geluid, ook volop bass (echt tot aan ramentrillend toe!)
Kon de Bose set een puntje aan zuigen!
Maar goed, ik laat het lekker zo in deze auto met de Concert 2 / Bose en mijn uitbreiding met het USB/SD kastje van Arcs, werkt prima en klinkt gelukkig ook goed&zuiver. Volgende auto maar weer zien wat erin zit..
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]