Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#78140
Heb eergisteren een TT uit 2002 gekocht (heb hem nog niet, morgen pas) en had 2 vraagjes die ik niet beantwoord kan krijgen via google.

1.
ik heb een bose systeem met concert1 radio erin (welke is gereviseerd), weet niet of er een wisselaar in zit, indien ja waar zou die dan moeten zitten? (in boekjes van de auto staat wel de bediening maar niet waar die moet zitten)

2.
De auto heeft in de display van je cockpit navigatie zitten welke je kan bedienen via de knoppen tussen de stoelen. Nu vraag ik me af waar haalt ie de instructies vandaan, staan deze op een cd/dvd, waar zit deze cd/dvd speler exact, ik kan hem niet vinden en in de boekjes staat ook niet waar en hoe? Zijn deze eventueel ook te updaten?

3.
ik ben gewent in mijn vorige auto mp3's af spelen, nu lees ik hier en daar dat er apparaatjes zijn die je kan aansluiten op de concert1 (zit erin) en zo deze radio kan laten denken dat er een cd wisselaar in zit. Op dit kastje sluit je dan een usb drive aan en speel je dan zo de muziek af. Heeft iemand ervaring met zo'n kastje, kun je bv dan "zappen" via de radio naar het volgende nummer, werkt dit goed en welke kun je het beste nemen?

Dit was het voor nu, alvast bedankt voor enige reacties!
#78144
1 De wisselaar zit in de zijwand achter de bestuurdersstoel om nog wat nauwkeuriger te zijn.

2 De navigatie zit bij mij in de kofferbak als je achter de auto staat aan de linkerkant. De updates voor NON-DX zijn te verkrijgen tot 2007.

3 Als je het origineel wilt houden kun je overwegen om een Arcs Mp3 speler te kopen.
Ik heb deze afgelopen vrijdag ingebouwd op de plaats van het instructieboekje onder de stuurkolom. Zo hoefde ik niets te boren of te zagen.
De arcs heb ik hier gekocht
http://www.arcs-tuning.de/car-moto-hi-f ... ler/a-279/
Dit was erg makkelijk inbouwen eigenlijk alleen maar de kabels aansluiten.
De schakelaar om te wisselen tussen de CD-speler en de MP3-speler heb ik net zo als Dennis vastgezet met tyrips. Je kunt het ook in het dashboardkastje monteren, hoe dat moet kun je hier ook vinden. Dit is wel wat meer werk en je moet een gat maken in je dashboardkastje.

Succes
#78151
Net als WimTT heb ik zo een 2 weken terug een arcs in het handschoen kastje gemonteerd, ietwat ander type (concert 3)
Maar is idd. Vrij simpel als je het origineel wilt houden.
Met een concert 2 gedraagt die zich als cd wisselaar welke je dan gewoon met de knoppen bedient.
Extra info is hier te vinden met de zoekfunctie.
#78154
zal vanavond eens kijken, krijg de auto pas vanavond :)
Maar geloof niet dat er een wisselaar in zit, heb tijdens de koop al eens flink geneusd maar ben niks tegen gekomen.

Ook van de navi heb ik niks gezien achterin, zit deze verstop ergens? De navi werkt wel, heb namelijk mijn plaats(klein gat, haha) ingegeven tijdens de proefrit en die vond ie zelfs gewoon.

Ik twijfel wat ik zal doen, kom van een auto met 2din radio (navi, bt, mp3 etc) en nu terug naar radio en cassette... zal dus wel erg wennen zijn.
Kwam gisteren wel op ebay een nieuwe console tegen voor de TT waarin je dan elke 2din radio kon plaatsen. Dit zag er echt perfect uit, net origineel. IK twijfel dus wat ik ga doen tussen: kastje ertussen voor usb stick en bt of andere single din radio ( wellicht met een uitklapscherm) of gaan voor de 2din optie.

Maar eest de auto halen en genieten :D
#78158
In de zijwand van de kofferbak zit bij mij een klepje met 2 draaiknopjes, als je deze een kwartslag draait kun je het klepje wegnemen en zie je de navigatie zitten.

Geniet ze!!
#79905
Ik heb een ‘iPod iPhone Aux audiovolt adapter Audi/Vw/Seat/Skoda’ in mijn Audi TT 2000 met Concert II gezet (http://www.trendsboutique.nl/nl/product ... seatskoda/) en die emuleert een CD wisselaar speler. Daarnaast kan je daar weer een bluetooth adapter op aansluiten. De audiovolt adapter heeft een USB aansluiting. Daarmee kan je de bluetooth adapter voeden. Het geheel kan je in de middencosole stoppen, zodat alles onzichtbaar is. Niets boren of zagen, geen kabeltjes en alles blijft origineel. Je kan nu met je iPhone (of iets anders) je MP3 files draadloos afspelen. Ook Spotify werkt prima. Lijkt me een prima oplossing. (Overigens blijft de bestaande CD wisselaar gewoon te gebruiken)
#79917
Dat kan met een Arcs ook wel.
Ik heb een bluetooth BoomBoom75 (=oplaadbaar) van Marmitek en die sluit je aan op de Aux ingang van de Arcs, dan kun je streamen vanaf je smartphone.
Arcs is alleen een beetje kieskeurig met USBsticks qua indeling en formaat (dacht 8Gbyte max)
Moet het weer is aansluiten allemaal...
#82398
heijmink schreef:Ik heb een ‘iPod iPhone Aux audiovolt adapter Audi/Vw/Seat/Skoda’ in mijn Audi TT 2000 met Concert II gezet (http://www.trendsboutique.nl/nl/product ... seatskoda/) en die emuleert een CD wisselaar speler. Daarnaast kan je daar weer een bluetooth adapter op aansluiten. De audiovolt adapter heeft een USB aansluiting. Daarmee kan je de bluetooth adapter voeden. Het geheel kan je in de middencosole stoppen, zodat alles onzichtbaar is. Niets boren of zagen, geen kabeltjes en alles blijft origineel. Je kan nu met je iPhone (of iets anders) je MP3 files draadloos afspelen. Ook Spotify werkt prima. Lijkt me een prima oplossing. (Overigens blijft de bestaande CD wisselaar gewoon te gebruiken)
Ik heb deze vanmiddag ook in mijn TT gebouwd. Werkte prima, totdat ik de auto thuis had gezet en een uur later opnieuw startte. De Ipod reageert wel op de module, hij laadt namelijk wel op, maar er komt met geen mogelijkheid muziek uit mijn speakers. Ik heb de Aux en Ipod kabel geprobeerd en heb de radio er zelfs weer uit gehad om te testen of het aan de aansluiting lag (CD wisselaar weer aangesloten), maar het lijkt erop van niet. Wel blijft mijn Concert 1 op CD1 TR00 staan. Heb jij een idee waar het aan kan liggen?
#82823
Sorry entony10, ik had dit bericht gemist.. is dit probleem opgelost? Wellicht staat de radio nu op CD-wisselaar. Hij schakelt namelijk volgens het patroon: radio - CD - radio - USB kastje - radio etc.. je moet dus een keer op radio en weer naar CD schakelen, dan zou de USB/aux het moeten doen. Bij mij staat in de display dan altijd CD5 TR19.
Groet,
Henk
#83792
Hoi Henk,

Hele late reactie, maar ik heb het niet voor elkaar gekregen. Met geen mogelijkheid zelfs. Ik vond het echt een onding! Dus heb de audiovolt adapter doormidden geknipt en door de garage heen gegooid (ik heb geen anger management nodig trouwens :D) en daarna naar halfords gereden voor een JVC met twee USB poorten en een Ipod functie. Deze inmiddels ingebouwd, werkt allemaal prima, alleen moet ik nog even een GLI inbouwen om de 'PLOP' tegen te gaan bij het aanzetten van het contact/versterker. (Y)
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]