Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door wendybeer
#83459
Hallo,

Ik hoop dat iemand mij raad kan geven. In bijlage foto van de aftermarket radio die in mijn tt zit. Ik heb momenteel enkel geluid komende uit de rechterspeakers, en men heeft mij verteld dat dit komt doordat er achteraan de radio een draadje los zit. Nu heb ik hier echt nul komma nul verstand van, en ik weet niet onmiddellijk iemand die het mij kan tonen, maar ik wil wel één en ander beginnen leren, en hoe leert men? Al doende ...(of met schade en schande?)
Dus mijn eerste vraag is hoe maak ik mijn radio los ? Gaat dat via die schroefjes aan de zijkant of heb ik één of andere sleutelset nodig?
Eens de radio los is zal ik hopelijk wel zien of er al dan niet een draadje los is.

zijn er nog zaken waar ik intussen op moet letten, zodat mijn radio niet ontploft ? :P

Alvast bedankt
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#83461
Hi Wendy,

de schroeven die jij bedoelt zijn om het middenconsole vast te houden, dus die hoef je niet los te draaien. Meestal kun je het kunststof kader (wat om de radio zelf loopt) wegnemen. Let er wel op dat deze aan de radio vastgehaakt zit, dus 'te lomp' is stukgaan :wink:
Vervolgens zit de radio eveneens aan de zijkant vastgehaakt in het metalen inbouwframe. Hiervoor heb je een sleutelsetje nodig (zijn vaak een paar simpele stripjes metaal).
Deze steek je aan weerszijde tussen de radio en het inbouwframe in en de radio klikt los, waardoor je hem voorzichtig naar je toe kan trekken. Et Voila! De radio is eruit!

Het is overigens ook mogelijk dat het simpelweg een instelling is (balansregeling) of dat een eventuele aanwezige Bose-versterker de boosdoener is. Die vraagt namelijk wat extra aandacht met het aansluiten van een aftermarket radio...

Verder kan een aansluiting bij de speakers zelf nog een oorzaak zijn, natuurlijk.

Tenslotte bestaan er speciale opvulstukjes om de ruimtes naast de radio af te dekken, zodat het weer mooi één geheel vormt met het interieur.

P.S. Bij een aantal radio's dien je een beveiligingscode in te voeren, of een speciale afstandsbediening te hebben, nadat je de stroom eraf hebt gehad. Zorg er dus voor dat je die bij de hand hebt, want anders heb je helemaal geen muziek :wink:
door wendybeer
#83466
Beste Joop,

Alvast bedankt voor de info. Ik heb alvast een mailtje verstuurd naar de vorige eigenaar met de vraag of zij die dingetjes nog liggen hebben. Wat bose betreft, tot mijn spijt heb ik dat niet, althans, dat denk ik niet. Hoe kan ik dat weten? Dit klinkt misschien lullig, maar ik weet het echt niet. Ik heb volgens mij ook geen cd lader.
Heb wel al met de instellingen van de radio gespeeld, maar dat verandert niks.

Wat die beveiligingscode betreft, daar had ik ook nog nooit van gehoord. Misschien is het dan toch niet zo een goed idee om zelf te gaan prutsen....
Gebruikersavatar
door peter1981
#83473
Als je bose systeem hebt dan heb je het meestal op de speaker kapjes staan
Daarbij als de boel weer werkt dan hoor je dat vanzelf
Bose systeem kan bij het juiste nummer de spiegels redelijk laten trillen :mrgreen:
Gebruikersavatar
door Happy Socks
#83474
Bij een origineel Bose systeem en originele radio kun je dat eenvoudig checken door:
  • het Bose logo op de speakers in de portieren
  • De tekst 'Bose' op het display van de radio bij het inschakelen
Buiten dat dien je fysiek te kijken of de versterker aanwezig is en/of deze is aangesloten op de radio. Dit kan overigens een beetje verwarrend zijn, daar iemand:
  • andere speakerroosters heeft geplaatst zonder logo
  • de logos heeft verwijderd
  • de versterker heeft losgekoppeld
  • de versterker heeft verwijderd
Overigens zijn er volgens mij ook diverse instelmogelijkheden via de diagnose software (VAG-Com), waardoor je op een dwaalspoor gezet kan worden.

Voor wat betreft die metalen 'sleuteltjes'; een beetje garagist of inbouwcenter heeft ze wel liggen en als je ze een keer lief aankijkt mag je ze vast wel even vasthouden :wink:

Of de radio is voorzien van een beveiligingscode kun je in de gebruikershandleiding terugvinden. Deze zijn eventueel veelal op internet bij de fabrikant te downloaden, mocht je die niet hebben.
door wendybeer
#83475
Dan wijst het meeste erop dat ik geen bose heb. Lijkt ook aannemelijk, want van de andere opties is ook niks aanwezig, met uitzondering van elektrisch dak en glazen windscherm. Geen boordcomputer (jammer) , geen CD lader (is niet erg). Ik zal inderdaad mijn vrouwelijke charmes eens proberen aanwenden bij iemand die mij kan helpen :wink:
Gebruikersavatar
door Ronnie
#83476
Die beugeltjes van aftermarket autoradio's en van originele heeft vrijwel elke autogarage wel liggen. Anders wordt storingen oplossen in het middenconsole erg lastig, daar bevind zich 9 van de 10 keer de hoofdunit die alle modules aanstuurt.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]