Audi TT Club - Forum

Vind hier alles op het gebied van multimedia zoals: Audio, navigatie, telefonie & video/DVD
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#85714
Hallo allen,

ik ben trotste bezitter van een Audi TT S-line van bj. 11/ 2010.

Nu zit er in de TT een radio, Audi Concert die ik graag wil vervangen voor een navigatiesysteem (met map weergave)
Een verdere wens is dat er een carkit inzit en de pasvorm moet enigszins fatsoenlijk zijn. (en een geïntegreerde GPS module zodat ik niet de hele auto uit elkaar moet slopen)

Op internet is er vanalles te vinden en is de keuze reuze.

Heeft er iemand ervaring e/o tips met betrekking tot het ombouwen van Concert radio naar een navigatie systeem?

Ik heb onderstaande gevonden. Ik heb alleen geen idee waarmee ik rekening moet houden en wat er allemaal bij komt kijken:

http://www.inbouwnavigatie.com/audi-nav ... --tmc---n6

https://www.navaudio.nl/merkgebonden-au ... om-fit-801

https://www.navaudio.nl/merkgebonden-au ... uner--1615

Alles adviezen zijn welkom :)


Gr Sharky
Laatst gewijzigd door Sharky op di jan 19, 2016 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
#85732
Nadat de originele RNS-E uit mijn TT is gestolen, heb ik gekozen voor een Parrot Asteroid Smart. Ik heb er meteen een achteruitrijcamera bij genomen. Over de meeste after market oplossingen (de A-merken uitgesloten) lees ik op internetfora eigenlijk alleen maar negatieve berichten. Vandaar dat ik zelf voor een bekend merk (Parrot) ben gegaan.

Tot nu toe ben ik erg tevreden. Het systeem ziet er netjes uit (ik heb er een TT ombouw bij besteld), werkt simpel, heeft navigatie, bluetooth, handsfree bellen, apps, etc. Prijs vond ik ook redelijk (volgens mij was ik alles bij elkaar, inclusief inbouwen, zo rond de € 950,- kwijt). Ik hoor trouwens wel van mensen die ik handsfree bel dat ik slecht verstaanbaar ben. Ik moet nog even terug naar het inbouwstation om te kijken of daar iets aan te verbeteren is.

Mocht je het adres willen van het inbouwstation dan hoor ik het wel even.
#87154
Bestellingen bij Navaudio dan moet je er serieus rekening mee houden dat je het geld kwijt bent en niets of iets anders geleverd krijgt..
Ik spreek uit ervaring met dit nepbedrijf , (heb een klacht bij klacht.nl neergelegd) en het internet staat er helaas bol van consumenten met uiterst negatieve ervaringen bij de firma Navaudio !
Wees altijd op de hoede en google eerst voordat grote geldbedragen overgemaakt worden hoe mooi de websites zich ook presenteren.
#87780
Hallo

Ik ben zelf ook op zoek naar een andere radio voor in de TT.
Ik heb deze gevonden met android erop: http://exclusivecarauto.com/android-64b ... -1239.html
Het enige waar ik em twijfels over heb is omdat het bedrijf uit spanje komt.
Mijn verwachting is goed omdat er een degelijke processor in zit en werkt met google maps. (ben zeer tevreden met maps, gebruik ik altijd via telefoon in de TT voor navigatie.)
Heb jij al een keuze gemaakt voor een radio?

Gr. Dennis


Ik ben gegaan voor http://www.kenwood.nl/car/navigatie_mul ... NN9150DAB/
Laatst gewijzigd door Dennis Andersen op zo feb 19, 2017 20:00, 1 keer totaal gewijzigd.
#87781
Ik ben zelf ook aan het zoeken naar een nieuwe headunit.
Ik vindt een ingebouwde gps het geld niet waardt, aangezien ik liever met de navigatie van mijn smartphone werk.
Ik heb zo'n houder voor mijn smarphone in het airco rooster vast te houden en dat werkt heel goed.
De radio die ik ga kopen (Pioneer avh-x3800DAB) heeft ook een ingebouwde app die de gps vijn mijn smartphone overneemt en het zo laat zien, dat is eigenlijk hetzelfde als ingebouwde navigatie dan buiten dat je de smartphone via usb moet aansluiten voor het werkt.

Als je liever een rechtstreeks ingebouwde gps hebt gaat het altijd meer kosten, maar dan lijken de betere modellen van Pioneer mij interessant, en Kenwood heeft ook goede headunits maar die hebben een seconde nodig om voor het menu open gaat, dan weer een seconde voor de navigatie open gaat, etc.

Aangezien de modellen met ingebouwde navigatie duurder zijn zullen er waarschijnlijk heel veel goedkopere alternatieven zijn van chinese of minder gekende namen, ik blijf daar persoonlijk van weg omdat er weinig informatie/reviews over te vinden zijn, en als er ooit iets aan stuk gaat is de kans groot dat je van hun support nooit iets hoort. Ik wil dat risico niet nemen als de merkradio maar 300€ kost bij amazon...

Van amazon gesproken, mijn radio is ongeveer een vierde van de prijs goedkoper bij amazon.de. En uit een vorige ervaring weet ik dat hun support ook echt top kwaliteit is!

P.s. [url]deze[/url] kit zou alles zijn wat je nodig hebt om een 2din headunit te plaatsen, de kader apart kost 20€ maar dan moet je wel zorgen dat je alle kabels die je nodig hebt ook apart koopt uiteraard.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]