Audi TT Club - Forum

Stay tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#32381
Zijn er al leden met de nieuwe 1.8 TFSI die het een en ander veranderd hebben aan hun TT? Bijvoorbeeld een ander luchtfilter, uitlaat, bypass valve? En zo ja, waar? Ik kan geen enkele (internet) shop vinden die onderdelen voor de nieuwe 1.8 verkoopt. Chiptunen lijkt geen probleem te zijn bij JD engineering gelukkig :)
Gebruikersavatar
door sweeper
#32390
Filter voor je auto is niet moeilijk.

de link ( http://limpex-sport.nl/index.php ) heeft onderstaande vervangingsfilter.

TT Mk 2 2.0 FSI Turbo 09/06 - Pipercross PP1624 Rect. Panel 402 171 ? 52,50

Als je het echt mooi wil doen dan maak je er gelijk een Pipercross Viper kit van, maar dat kost je wel een paar honderd euro. (voor dat geld heb je wel een niet goed geld terug garantie)

Hij levert Supersprint sportuitlaten, en die hebben voor jouw TT een pasklare oplossing.
zie ook: http://www.supersprint.com/homeuk.htm even onder audi TT ´07 kijken vind je alles.

Zijn hele mooie uitlaten, heb ik zelf onder een Polo 9N gehad. Goede sound en goede prestaties in tegenstelling tot bijv. Remus, dat is alleen maar show.

voor bypass valve, blowoff e.d. bijv. van http://www.forgemotorsport.com/
te koop bij Charlotte zie http://www.carstylingoss.nl/

Als je het niet op de site vind (wat mij regelmatig gebeurt) kan je beter even bellen, dan heeft ze vast wel een oplossing.
Je kan er ook en PB sturen. Ze zit op het forum en heeft zelf ook een TT. http://www.tt-forum.nl/forum/profile.ph ... rofile&u=3

Voor tuning heb je naast JD ook nog ***. Allebei goede bedrijven met veel kennis van VAG auto´s

Hoop dat je genoeg geld in je zak hebt, is allemaal niet goedkoop.

succes,

gr. Eric
door Xanlle
#32392
Bedankt voor de info. Ik vroeg me af of de 2.0 erg verschilt met de 1.8. Ik weet dat forgemotorsport op het moment nog geen bypass valve heeft voor de nieuwe 1.8 bijvoorbeeld. Ik kan me voorstellen dat ook het luchtfilter anders is.
Gebruikersavatar
door sweeper
#32393
Weet niet hoe het met de nieuwe TT zit, maar bij de mk1 is het luchtfilter huis hetzelfde als in de golf 4 en vele andere modellen van skoda, seat, vw & audi.
Dat kan dus voor meerdere onderdelen gelden. Gewoon eens kijken waar jouw blok nog meer in is gelegd, en dan kijken of daar onderdelen voor te vinden zijn. Golf V & Audi A3 komen direct in mijn gedachten.

Golf is vaak veel tuning voor te vinden. Daar goed tussen zoeken, vindt je vanzelf wel iets wat ook voor jouw auto geschikt is.
misschien posts bekijken in golf forum of op fora in Duitsland & UK.
Zoals je aan mijn vorige post zag zijn er dus wel al tuning oplossingen.
Ik denk wel dat je voor het chippen het beste al de andere aanpassingen zoals uitlaat, luchtfilter e.d. kan doen zodat de chip helemaal op maat geschreven kan worden.

probleem is dat er steeds meer sensoren aan de auto gehangen worden om te controleren of alles wel netjes verloopt. Dat geeft problemen met after-market aanpassingen.
Bijv. Vr6Specialtist heeft de mogelijkheden om dat soort fouten weg te schrijven in de software.
De software wordt ook steeds moeilijker aan te passen. De 1,8T bijv. maakt gebruik van 16 bit gecodeerde software en in de nieuwere auto's beginnen ze met 32 bit. De TT mk1 heeft al gauw 1 Gigabyte aan software om de auto aan de praat te houden.

Net als de thuis pc's met Windows wordt het allemaal steeds ingewikkelder en steeds meer beveiligd.
Voor de mechanische tuning heb ik dus hele goede ervaringen met Limpex-sport en het chippen op maat bij Ronald in Aalten. Altijd interessant om deze mensen eens te bellen en te peilen naar de mogelijkheden en de verwachtingen.
Gebruikersavatar
door screamer
#32410
Sweeper schreef: De 1,8T bijv. maakt gebruik van 16 bit gecodeerde software en in de nieuwere auto's beginnen ze met 32 bit. De TT mk1 heeft al gauw 1 Gigabyte aan software om de auto aan de praat te houden.

Net als de thuis pc's met Windows wordt het allemaal steeds ingewikkelder en steeds meer beveiligd.
Hahaha, 1 GB aan software om een motor aan te sturen. :shock: :) Dat haalt je Windows installatie op je PC net aan. ;) Voor embedded systemen is 1 á 2 MB al redelijk veel. En de software is niet gecodeerd in 16- of 32-bit, die 16- of 32-bit dit heeft betrekking op de CPU architectuur die gebruikt wordt (heeft o.a. te maken met maximale aanspreekbaar geheugen adressen en max. grote van getalen om in 1 keer te verwerken).


Guy
Gebruikersavatar
door sweeper
#32412
Thnx voor de verbetering. :smt023

Volgens mij heb ik toch echt ergens begrepen dat de ecu zo'n 1 gig aan info bevat. Zal ik wel verkeerd verstaan of begrepen hebben, en GB & MB door elkaar gehaald hebben. sorry :oops:

het 16 of 32 bit verhaal betekent dan toch ook vaak dat er meer software is om aan te sturen, omdat hij meer kan verwerken ?
Gebruikersavatar
door screamer
#32451
Sweeper schreef:Thnx voor de verbetering. :smt023

Volgens mij heb ik toch echt ergens begrepen dat de ecu zo'n 1 gig aan info bevat. Zal ik wel verkeerd verstaan of begrepen hebben, en GB & MB door elkaar gehaald hebben. sorry :oops:

het 16 of 32 bit verhaal betekent dan toch ook vaak dat er meer software is om aan te sturen, omdat hij meer kan verwerken ?
Zal echt MegaByte geweest zijn. :) Maar geeft niet. ;) Een 32-bit processor kan ook eenvoudiger/sneller met grote getallen werken, i.p.v 2 16-bit registers te gebruiken kun je dan je waarde in 1 32-bit register kwijt (een simpel voorbeeld), wat weer effect heeft op snelheid waarmee gegevens verwerkt worden. Ook kan een 32-bit processor met meer geheugen over weg (max. 4Gb dacht ik), er is niet "meer software is om aan te sturen" maar je KAN meer sofware kwijt in je systeem, hoeft dus niet perse. En over het algemeen ligt de verwerkings snelheid van 32-bit processoren hoger en beschikken ze over geavanceerdere features, hoewel dat los in princiepe los staat of deze 8- 16- of 32-bit is.

Ik gebruik in embedded systeem vrijwel altijd 8-bit & 16-bit processoren, voor de meeste toepassing is dat meer dan genoeg.


Guy
Gebruikersavatar
door sweeper
#32457
Hmm is allemaal een beetje off-topic geworden ben ik bang. sorry Xanlle

Guy waarom stappen ze in de auto industrie over op de 32 bit optie. Het lijkt erop dat dat niet echt nodig is.
En hoe zit dat dan voor het chiptunen? Zijn er al tuners die daar mee om kunnen gaan?

Toch weer een beetje terug naar topic.

Zijn nog geen anderen met een mk2 die gereageerd hebben.

Misschien nog een keer herhalen:

:director: ZIJN ER AL LEDEN MET EEN 1,8 TFSI DIE AANPASSINGEN HEBBEN GEDAAN :director:
Gebruikersavatar
door metaal
#32458
Wel, ik heb een 1.8TFSI nu een maand en geniet nog volop van de standaard versie. Het enige wat ik gekocht heb is een usb aansluiting via internet. Echter ik krijg de originele radio er niet uit. Er zijn 4 sleutels voor nodig, i.p.v. de 2 die erbij zitten. Verder ben ik me aan het orienteren voor het (chip)tunen. Je zal ook wel gezien hebben dat er nog niet iemand is geweest om dat te doen. Daar is de auto nog te recent voor op de Nederlandse markt. Op de TTuning meeTT is geprobeert de kentallen uit te lezen. Dat lukte niet vanwege de 32 bits versleuteling. Ik had het plan om (als ik het doe) het aan het einde van dit jaar te gaan tunen. Overigens merk ik na een ruime 3000km dat de motor wat meer geluid maakt en wat meer vooruit wil. Zou ook kunnen dat ik steeds meer durf.

Zie de verschillen in het draadje: Algemeen/MK2 smaken TFSI 1.8 vs 2.0. De verschillen zijn minimaal. De nieuwprijs niet. De verschillen in motorcompartiment met een MK1 zijn wel groot. Bij de MK2 lijkt er veel meer ruimte over te zijn. Misschien komt dat doordat de accu nu achterin staat.

Arie
Gebruikersavatar
door screamer
#32468
Sweeper schreef:Hmm is allemaal een beetje off-topic geworden ben ik bang. sorry Xanlle

Guy waarom stappen ze in de auto industrie over op de 32 bit optie. Het lijkt erop dat dat niet echt nodig is.
En hoe zit dat dan voor het chiptunen? Zijn er al tuners die daar mee om kunnen gaan?

Toch weer een beetje terug naar topic.

Zijn nog geen anderen met een mk2 die gereageerd hebben.

Misschien nog een keer herhalen:

:director: ZIJN ER AL LEDEN MET EEN 1,8 TFSI DIE AANPASSINGEN HEBBEN GEDAAN :director:
We gaan redelijk offtopic inderdaad. :D Ik denk dat de reden is dat de huidige motoren steeds meer data te verwerken krijgen van steeds meer sensoren, gezien 32-bit processor over het algemeen sneller zijn en meer kunnen zullen ze dit nodig hebben om de boel draaiend te krijgen. :)
Ik heb geen idee of tuners al aanpassingen kunnen doen aan de nieuwste ECU's, lijkt me hoogstens een kwestie van tijd.
door Xanlle
#32469
Ik ben m'n 1.8 nog aan het inrijden, dus ik weet nog helemaal niet hoe hij echt rijd eigenlijk. Maar ik heb wel vast bij JD geïnformeerd en ze verwachten dat hij wel te tunen is. De 1.8 TFSI uit de a3, a4, leon en altea kunnen ze ook al tunen. Ik neem aan dat dat dezelfde motor is.
Gebruikersavatar
door metaal
#32494
@Xanlle
ik heb er pas een ruime 3000 km op zitten en het lijkt net alsof de motor wat meer loskomt. Of het zou komen dat ik meer durf. Ik heb die tunings getallen ook gezien. En als dezelfde getallen uitrollen voor onze TT zou ik al blij zijn. Ergens hoop ik ook dat er wat meer uitkomt. Ik was van plan om het tunen bij de *** te laten doen, totdat ik van m'n neefje hoorde dat die niet zo goed zou zijn aangeschreven. Heb daar eens naar gezocht en vond ook wat negatieve tekst, echter wel van zeker 4 jaar terug. Dus er kan heel wat verandert zijn. Op de meeting van destijds was ik er ook bij en de man (Ronald) klonk dat hij er verstand van heeft. Daar heb ik een kortingsbon gekregen. Bij JD engineering zullen ze het ook wel kunnen. Maar niemand heeft nog een nieuwe 1.8TFSI aangeboden, anders had men er wel mee geadverteerd. Je kan tussen de regels wel lezen dat ik nog wat twijfels heb om de tuning door te voeren. JD vind ik overigens te duur. In de overweging zit nog steeds in dat ik de tunuing NIET laat uitvoeren. Dat is simpelweg het goedkoopst.

Arie
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#32497
he sweeper,

wat is de reden om te zeggen dat remus niks is. kwalitatief is het super goed spul dat heel oud wordt.
ik rijd er zelf ook mee rond en heb bevalt erg goed. en een stuk kabaal hoef ik ook niet uit m`n uitlaat. het golfjes
tijdperk is voor mij toch al voorbij.
Gebruikersavatar
door sweeper
#32501
dennis_86 schreef:he sweeper,

wat is de reden om te zeggen dat remus niks is. kwalitatief is het super goed spul dat heel oud wordt.
ik rijd er zelf ook mee rond en heb bevalt erg goed. en een stuk kabaal hoef ik ook niet uit m`n uitlaat. het golfjes
tijdperk is voor mij toch al voorbij.
Kwalitatief is er aan remus niks aan te merken. Ze gebruiken goede kwaliteit materialen, heeft goede pasvorm, en het is eenvoudig te installeren op de bestaande punten.

Wat betreft prestaties bied het geen - of weinig - verbetering of zelfs verslechtering op de bestaande OEM uitlaten. Heb dit zelf ondervonden bij een Polo 6N 1,6l 75pk.
Het gaf een mooi donker geluid, maar gaf met meer toeren teveel tegendruk zodat de prestaties afnamen.

Het is ook alleen maar een aanpassing van de einddemper & evt. middendemper. Andere systemen leveren tenminste alles van spruitstuk, downpipe, cat enz. enz.. Zo kan je een veel beter presterend systeem plaatsen. Maar ja dat kost ook wel wat.

De echte professionele uitlaten zoals bijv. Supersprint testen al hun uitlaten die ze uitbrengen van elk model of ze leveren wat ze moeten leveren, en geven dan ook nog een mooie sound. Ze leveren een systeem op maat.

Hetzelfde voorbeeld geldt voor luchtfilters & behuizing in auto's. Wat er bij ons in de TT zit is voor iedereen het zelfde. Je vind ze ook in vele andere VAG auto's. Zelf ervaring mee in golf 4, of je nu de eenvoudige 1,6l 102pk hebt of de 2,8l V6 204pk (en alles wat daar tussen zit) ze hebben allemaal dezelfde luchtfilter behuizing.
Die laatste vraagt veel meer dan hij krijgt en wordt dus belemmert.

Dat geldt dus ook voor remus. Er is een standaard die op vele modellen wordt aangepast, maar voor de een beter zal werken dan voor de ander.

Duuusss, het is absoluut geen slechte uitlaat, maar ik vind het geen waar voor je geld. Sorry
Gebruikersavatar
door goTTzilla
#32511
ik bedoel er verder ook niets mee maar het is niet gemaakt van pisbakkenstaal. ik had anders ook wel voor eisenman of iets dergelijks gekozen maar ik kon deze
krijgen uit een failliet bedrijf. nieuw kost hij voor een quattro bijna 800 en ik betaalde er maar 200 voor. de doos zat er nog om en de stickers er nog op.
vandaar dat ik de kans niet heb laten schieten.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]