Audi TT Club - Forum

Stay tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door metaal
#34733
Misschien herkenen jullie dit; trek ik heel snel op, dan is en een ratelend geluid te horen. Best luid. Alleen in de eerste versnelling. De auto rijdt al en trekt flink door. Dan dat geluid. Tja, hoe verwoord je zoiets. Rakatakketak. Ja, er mag gelachen worden. Net alsof er een as met spieën (spline) over z’n spieën heen draait.

Een ander is deze; van de week schrok ik in de file. Ik moest ineens hard remmen. Nu een gedempt geratel. RRrrrr. Vermoedelijk zal hier het abs in het werk zijn geweest.

Wel, als jullie weer uitgelachen zijn, herkennen jullie het geluid?

Arie
door rokky
#34739
Arie,

Het geluid bij het optrekken herken ik niet en lijkt me niet normaal het is in ieder geval niet de ASR, die heb ik zelf al meerdere malen uitgeprobeerd :lol: maar maakt geen ratelend geluid. Ik zou hier dus zeker mee terug gaan naar de dealer.

Het kraken of geratel zoals jij omschrijft bij heel hard remmen kan heel goed de abs zijn. Als het goed is voelde je ook wat tegendruk op het rempedaal.

Wouter
Laatst gewijzigd door rokky op za jan 31, 2009 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Jakkers
#34756
Arie,

Ik kan bevestigen wat wouter zegt, bij het optrekken geen rare geluiden te horen ASR moet ook regelmatig ingrijpen (zeker met dit soort weer). Wat ik tijdens het optrekken soms wel gewaar wordt is dat de voorkant lijkt opgelicht te worden, vooral als je in 2e of 3e versnelling eens flink doorgaat. Het sturen wordt dan wel echt zeer licht ... oppassen geblazen

Bij hard remmen ook een gebonk van de ABS maar moet je zoals wouter zegt op het pedaal voelen.

Jan
Gebruikersavatar
door metaal
#35018
met het natte weer eens uitgeprobeert met flink optrekken. Nu weet ik het; het esp of een andere afkorting mag ook, doet net z'n werk niet. De wielen slaan dan toch door. De wielen zullen gaan stuiteren en dat zal dat gerammel zijn. Ik herken dat van m'n vorige auto ook (zonder esp). Het lijkt er in ieder geval veel op.

Heb bij het remmen nog niet gemerkt dat het te voelen was aan het rempedaal. Dat was nog niet nodig (gelukkig). Bij droog weer zal ik het eens uitproberen. Wordt vervolgd zullen we maar zeggen.

Arie
door rokky
#35021
Arie,

De ESP werkt denk ik wel hoor, als het goed is gaat er een geel autotje op je dashboard knipperen. Bij mij spinnen de wielen best veel en lang ook met ESP aan als ik volgas weg rij.

ESP wil niet zeggen dat de wielen helemaal niet meer spinnen, ook met ESP aan zullen ze spinnen alleen minder hard en minder lang. Als ze te hard of te lang spinnen en grip verliezen worden de wielen afgeremd door hetzelfde systeem als de ABS (omgekeerde werking zeg maar) en kan het zijn dat motor afgeknepen wordt, hij gaat dan minder toeren maken totdat de grip weer terug is. Dit zou allemaal niet gepaard moeten gaan met geklapper en zeker niet op hoge snelheid. Op lage snelheid zou dit nog wel kunnen maar dan werkt je esp inderdaad niet.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]