Audi TT Club - Forum

Stay tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Xanlle
#34809
Ik heb al een tijdje een Forge DV liggen voor een mk2 2.0 die ook op een mk2 1.8 past. Er rijden vast meer TT's rond met een Forge DV. Waar hebben jullie die laten monteren?
En is installatie een kwestie van een half uurtje of is het veel werk?
Gebruikersavatar
door Mischa
#34812
Type 2 durf ik zo niet te zeggen, maar bij een type 1 is het zo klaar. Plastic kap van de motor af, oude los halen, nieuwe plaatsen en plastic kap er weer op. :)
Gebruikersavatar
door nicky1975
#34814
Is dat ook intersant voor de 150pk uitvoering?
Gebruikersavatar
door Mischa
#34817
Opzich is het voor iedere turbo motor interessant. Er zit dan ook bij onze motoren standaard een DV gemonteerd.

Zodra je bij een turbo motor het gas los laat blijft de turbo natuurlijk nog even door draaien met het effect dat er extra druk wordt opgebouwd. De Diverter Valve zorgt er voor dat deze druk omgeleid wordt om te voorkomen dat je o.a. je turbo teveel belast wordt door de druk die hij niet meer kwijt kan. De turbo remt hierdoor zichzelf ook als het ware af. Door een juiste afvoer van de overdruk kan de turbo makkelijker blijven draaien en dus ook meer toeren behouden tijdens het schakelen met als effect dat de motor daarna dus weer makkelijker/soepeler op pakt. Je maakt het "turbo-gat" als het ware iets kleiner.

Maar als we er al 1 hebben, waarom dan vervangen? Eigenlijk 3 redenen. Ten eerste is de originele niet echt super betrouwbaar te noemen (wat ik zo lees op internet). Als de DV niet goed werkt kan hij of druk weg laten gaan terwijl dit niet de bedoeling is met slechtere prestaties als gevolg. Of ze doen gewoon hun werk helemaal niet en krijgt je turbo dus iedere keer een opdonder als je het gas los laat.
Ten tweede kan je met een Forge DV bepalen bij welke druk hij open gaat d.m.v. een andere veer. Als je je auto heb laten tunen kan het zijn dat hij meer druk op bouwt dan normaal. Dan wil je natuurlijk niet dat dit weer via de DV verloren gaat. In dat geval kan je dus een zwaardere veer monteren om te zorgen dat hij pas bij een hogere druk open gaat.
Het laatste voordeel is dat ze onderhoudbaar zijn. In principe zouden ze je hele leven mee moeten kunnen gaan.
door Xanlle
#34822
Ik vraag me af waar de DV zit bij een mk2 1.8. Ik was bang dat de auto op de brug moest, maar ik zal de plastic kap er eens aftrekken, misschien zit hij daar wel ergens onder.
Gebruikersavatar
door Mischa
#34835
Is het toevallig die voor een 2.0 TFSI? "Click" Zo ja, dan ben ik bang dat het wel even iets meer dan 15min. gaat duren.

Succes er mee!
door Xanlle
#34852
Het is voor een 1.8 TFSI, maar ik denk dat de DV ongeveer op dezelfde plek zit. Aan de achterkant van het motorblok, laag en aan de passagierskant. Dat gaat inderdaad niet lukken in 15 minuten :)
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]