Audi TT Club - Forum

Stay tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Joerek
#37625
Gisteren mijn TT TDI laten chiptunen (Bullpower). Volgens hen gaat deze van 170pk / 350nm naar 194/402nm. Er zijn inmiddels diverse chiptuners die nu voor de TT TDI chiptuning aanbieden, allemaal tussen de 190 - 205 PK en vergelijkbare nm's. Aangezien ik al eerder bij Bullpower ben geweest en vele collega's met mij en nooit eerder problemen hebben gehad ben ik hier weer terug gegaan.

Chiptunen ging vrij 'simpel'. Software werd uitgelezen en vervolgens zijn zeer veel waardes handmatig aangepast. Nieuwe checksum erbij gezet en de boel geupdate. Totaal duurde het ongeveer een uur tot anderhalf uur. Helaas was rollenbank test niet mogelijk ivm quattro aandrijving, dus echte cijfers kan ik niet geven. Wel kan ik zeggen dat ik het (goed) merk. De duw in je rug is wat harder en dat was sowieso al heel goed met deze diesel! Vooral op de snelweg merk je daar meer van. En maar goed ook, want daar breng ik veel van mijn tijd door. In 3 maanden alweer ruim 15000km op de teller gezet. Ben erg tevreden hiermee, de auto voelt nog sneller aan. Kan het iedereen aanraden om zo'n tuning te laten doen voor de prijs!!


Afbeelding
Gebruikersavatar
door sweeper
#37656
Super dat je blij bent met het resultaat, maar raar dat je Q niet op de rollenbank kon.

Ik weet van mijn mk1 dat ze achter onder de bumper bij de Haldex een stekker los kunnen halen, en zo de quattro uit kunnen schakelen. Je TT kan dan gewoon als een FWD op een bank getest worden.

Dit zou bij mk2 toch niet anders mogen zijn. Er is vast wel iemand op het forum die exact kan aangeven waar deze stekker zit, en dan terug naar Bullpower alsnog op de bank.

Veel plezier, en big smile met de extra power.
Gebruikersavatar
door Joerek
#37699
Tja goed, goede korting gekregen ook door het niet uitvoeren van de rollenbank test. Zou leuk zijn als het nog kan... maargoed. Weet niet of het bij de mk2 ook mogelijk is om de quattro zo simpel uit te schakelen.
door allewijn
#37700
Sweeper schreef:Super dat je blij bent met het resultaat, maar raar dat je Q niet op de rollenbank kon.

Ik weet van mijn mk1 dat ze achter onder de bumper bij de Haldex een stekker los kunnen halen, en zo de quattro uit kunnen schakelen. Je TT kan dan gewoon als een FWD op een bank getest worden.

Dit zou bij mk2 toch niet anders mogen zijn. Er is vast wel iemand op het forum die exact kan aangeven waar deze stekker zit, en dan terug naar Bullpower alsnog op de bank.

Veel plezier, en big smile met de extra power.
Bij de mk1 kan het zelfs al uitgeschakeld worden door de handrem een tikje aan te trekken. Als je hem één tikje aantrekt dan heb je als het goed is al een FWD!
Verder zijn de modellen (ik meen van na 2002) ook voorzien van een haldex zekering die je in de zekeringskast eruit kan trekken, dan is de haldex ook uitgeschakeld.
Bij mijn TT (1999) zit die zekering iig nog niet, dus zou het kunnen door de handrem een tikje aan te trekken.
(natuurlijk kan jouw manier, van de stekker bij de haldex onder de auto ook, maar daar kun je zonder brug niet bij)
Gebruikersavatar
door sweeper
#37712
Nee hoor. Ze konden er bij mij zonder brug bij.
Ze wisten zowat blind waar ze hem moesten zoeken. Even op hun rug op de grond achter onder de bumper, en los was ie.

Het zal best mogelijk zijn om hem ook uit te schakelen via een zekering, maar dat is waarschijnlijk meer zoek werk.

Ik mag toch aannemen dat er aan de Haldex niet veel verandert zal zijn, behalve dan dat ie geüpdate is.
Gebruikersavatar
door pk
#37719
Als je de quattro, fwd maakt, zijn de waardes dan wel hetzelfde?
Gebruikersavatar
door sweeper
#37720
Ja hoor. Het aantal pk's/Nm's veranderd daar niets aan. Voor een Q kan alleen het vermogen aan de wielen iets uitmaken, denk ik. (iets meer verlies door de aandrijving)

Ik heb 16pk verlies op de rollenbank als FWD, wordt dan misschien 20-22pk.
Op 212pk motorvermogen is dat geen issue lijkt me.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]