Audi TT Club - Forum

Stay tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door metaal
#44160
Een tijdje terug reed ik van Barendrecht naar Middelburg op en neer. Tijdens deze ritten heb ik het e.e.a. getest. Zo heb ik met euro95 en 98 gereden. Flink gegast, maar ook rustig gereden op de automaat.. oh enne, ik heb een 1.8 tfsi die gechipt is.

Het verschil in verbruik maakt het niet tot heeeel weing uit met euro95 of 98. In het voordeel van 98. Echter heb ik het idee dat ik ook rustiger reed, waarschijnlijk is het verbruik daardoor minder geweest. Het is wel nog steeds zo dat de motor soepeler draait. Het verschil is wel flink minder nadat de motor gechipt is.

Het verschil in flink doorrijden en rustig rijden, maakt heel veel uit in verbruik. Zoveel zelfs dat ik met rustig rijden met een volle tank 3 dagen op en neer kon rijden en bij flink doorrijden dat 2 en half keer kon. Je moet het rustig rijden zo zien als gewoon met he tverkeer meerijden en aan de snelweg snelheid houden en bij flink doorrijden dat je van kluster naar kluster gast. (op snelwegen heb je vaak dat er een klutje auto’s bijeen zijn, dan weer een tijd niets en vervolgens weer een klutje auto’s)

Het gebruik van de airco heb ik niet echt in het verbruik terug gezien, wat ik raar vind.

Wel heb ik een tip; als je rustig rijdt op de snelweg, zal je spoiler niet uitkomen. Althans niet boven de 120. Er is een klein verschil in verbruik te zien aan je boordcomputer als je de spoiler zelf uitzet bij 100-120 km/uur. Nadien heb ik over dit gegeven nagedacht en het laat achteraf verklaren. Bij ingetrokken spoiler, zal de lucht aan de auto willen kleven. Er onstaat op een hoogte van 50 cm, net achter de auto, een wat lagere druk dan elders. Bij gebruik van de spoiler zal de luchtstroom eerder de auto ‘loslaten’. En dat geeft een ietswat economischer verbruik wat je aan de boardcomputer ziet. Dit geeft een duidelijker beeld dan het verschil euro95-98.

Arie
Gebruikersavatar
door denders
#44163
Flinke ritjes!
Wat is nu je boordcomputer gemiddelde verbruik?

Airco verbruik is niet veel, vaak een misverstand. Het zou ook niet veel moeten zijn.

Of er ook groepen mensen zijn die hem juist gebruiken twijfel ik aan.
http://startpagina.paginablog.nl/startp ... airco.html
(maar dit terzijde natuurlijk en bedoeld als algemene tip!)

Door dit soort gebruik heb ik hem in mijn vorige auto 11,5 jaar gehad en was hij nog steeds prima, bij bijvullen ging er zo weinig bij aan koelmiddel dat het gratis was :wink:

In de TT staat alles meestal op aircopomp uit. (-eco stand)
Gebruikersavatar
door metaal
#44701
Dat zal ongeveer 6.7 tot 7.6 liter per 100 km zijn geweest. 1 op 13 tot 1 op 15. Omdat de afstand te ver was en ik niet al te lang in de auto wilde zitten, was het nog zuiniger mogelijk. Als ik constant 90 rij, haal ik met gemak 1 op 20! Het duurt even voordat je dit te zien krijgt, maar het blijft onvoorstelbaar dat het kan.

Arie
Gebruikersavatar
door RuuTT
#45219
Mij verbaast t ook iedere keer weer hoe zuinig de MK2 kan zijn. Ik heb de 2.0 versie, ook gechiptuned en ik haal op ritten met toch aardig wat stadsverkeer gemiddeld ook makkelijk de 1:13. Daarbij rij ik an sich vrij rustig, maar trek zo af en toe wel even vlot op. (Lees: plankgas de snelweg op en dan de cruisecontrol op 125 voor de rest van t snelwegstuk)

Ik heb van de zomer op vakantie in de bergen flink getest met euro 95/98 en mij valt op dat de auto daadwerkelijk een stuk meer power van euro 98 lijkt te krijgen en ook meetbaar zuiniger rijd bij wat pittiger rijden. Juist in de bergen merk je t effect ook goed omdat de motor toch harder moet werken de berg op.

Grappig was wel dat ik een hele autodagtocht over allerhande passen heb gereden met wat bekenden die zelf in een simpele Golf IV 1.6 reden. Zij heel beschaafd, ik nogal plankgas en dan steeds hier en daar even stoppen en op de anderen wachten enzo. Gemiddelde verbruik over de hele rit van de Golf: 1:14,5 Gemiddelde verbruik TT: 1:14,7! Moet ik wel bij aantekenen dat de Golf op euro 95 reed, maar toch...
Gebruikersavatar
door Ronnie
#86938
en als je in Duitsland komt tank eens voor de fun octaan 102... begint de TT van te spinnen zo fijn vind de motor hoger octaan dat verbrand namelijk veel mooier.
door Audi TT MKII Driver
#87021
Eterna86 schreef:Mooie verbruik cijfers! Dus is het slimmer om euro 98 te tanken met de mk2?
Is altijd beter als je de mogelijkheid hebt. De motor loopt- en verbrand ook beter, wat weer zorg draagt voor KAT en andere motoronderdelen.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]