Pagina 1 van 1

Remap van TT 200PK

Geplaatst: ma mar 23, 2015 22:11
door febe2011
Vandaag TT gechipped bij een Belgische tuner, stage 1, CTS luchtfilter incluis. 276PK en 392N als resultaat. Wauw wat een beest is dit nu, de paarden zijn echt wakker geworden ....

Re: Remap van TT 200PK

Geplaatst: ma mar 23, 2015 22:21
door peter1981
Das ook een boel vermogen :)
Mag hopen dat je geen FWD hebt anders ga je heel veel bandjes kopen :mrgreen:

Re: Remap van TT 200PK

Geplaatst: di mar 24, 2015 0:50
door evilbrt
Dat is best veel verschil voor alleen chippen en een luchtfilter, of ligt het aan mij :?:

Re: Remap van TT 200PK

Geplaatst: di mar 24, 2015 9:01
door Ronnie
Zo'n testbank kan je gewoon manipuleren wat op veel plaatsen gewoonweg gebeurd om pk's en nm's te verkopen die je vervolgens in de praktijk helemaal niet hebt. En betreft die paarden en t koppel, als t wow tuning betreft succes met het behoud van de koppeling en de motor. Dit is wel heel erg veel voor n benzine motor. Als je tuning wel gedegen gebeurd is (wat gewoon zo kan zijn) dan zullen in werkelijkheid de pk's en nm's lager uitvallen dan je de eerste post mee geopend hebt. Echte tuning fanaten weten dat je die waardes niet halen met puur en alleen software met een luchtfilter en een buis... wel super serieuze getallen waar je normaliter andere hardware voor moet monteren en instellen in de software.

Re: Remap van TT 200PK

Geplaatst: di mar 24, 2015 20:01
door febe2011
Bandjes kopen, ik vertrek niet met spinnende wielen hoor, en de paarden gebruiken doe je alleen op momenten dat het kan/mag.

Het groot aantal verkregen PK is vrij normaal, gemiddelde is 50PK zonder filter, filter kan ook zorgen voor 10 a 15PK. Het betreft geen inlegfilter, wel een open, en dat hoor je :-)

Testbank manipuleren, ja idd dat kan, maar vandaag kan alles. Anderzijds is het niet aan te raden dat ze dit doen want zoiets komt bij echte tuningfanaten onmiddellijk naar boven.

Koppeling, het is niet de bedoeling dat je steeds weer in 1ste, 2de vol gaat accelereren, het pedaal in 4de of 5de is gewoonweg zalig nu, en daar draait het hem om.

De motor, mannekes, 276PK dit is nog maar het begin, stage 3 en 4 gaan over de 350 tot zelfs 400PK, met dezelfde motor. Maar ik blijf er bij, het is niet omdat je een remap doet dat je niet meer rustig kan rijden he. Het is nu niet de bedoeling dat ik de wagen ga mishandelen door alleen nog maar de paarden te laten steigeren.

Nu nog net een mooie CAT BACK van Milltek of Skytune en ik ben een tevreden man. De voorziene downpipe ga ik achterwegen laten, 276PK is meer dan genoeg :-)

Re: Remap van TT 200PK

Geplaatst: di mar 24, 2015 20:29
door peter1981
stoplicht sprintjes zijn toch juist het leukste :mrgreen:

Re: Remap van TT 200PK

Geplaatst: di mar 24, 2015 20:56
door miel
Klinkt wel aanlokkelijk zo, noikes.
Wij gebruiken de TT voor dagelijks verkeer, vraag me af of er dan ook nog rustig mee gereden kan worden en of het verbruik niet teveel stijgt ?

Re: Remap van TT 200PK

Geplaatst: di mar 24, 2015 22:07
door febe2011
Met stoplicht sprintjes ben ik echt niets hoor. Accelereren van 70 naar 120 is dan weer wel leuk. Ben 42, het zot is er al even af, hoewel :-). Het zijn net die stoplicht sprintjes dat voor extra hoge slijtage zorgen, dat wil ik nou net vermijden.

Je kan absoluut rustig rijden, gewoon schakelen onder de 3000 toeren. Anders zou je met een porsche ook niet rustig kunnen rijden, of met geen enkele wagen met dit en meer PK. Het verbruik kan nooit hoger zijn als je je rijstijl niet verandert. Of ik minder zal verbruiken, dit zal ik binnen 1000km weten, maar ben er vrij zeker van. Zit nu aan een gemiddeld van 9,5/100km, weinig snelweg, veel korte afstanden.