Audi TT Club - Forum

Stay tuned!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Def_B
#83826
Ik zou mettertijd mijn tt 1.8 tfsi wat meer pk's willen geven.
Ik had gedacht aan jd engineering dit te laten doen.
Maar ik heb hierover enkele vraagjes ;
stage 1 is een chiptuning op maat, oke dat snap ik nog wel maar stage 2 zou met aan passing van een downpipe zijn.

Aangezien ik in Belgie woon moeten wij naar de jaarlijkse keuringstations gaan en daar gaat het schoentje wringen denk ik.

Maw; is dit toegelaten voor de Belgische keuring?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#83831
Ik ben geen Belg, woon of werk er niet, geen flauw idee van de exacte regels wellicht dat een landgenoot van je je het antwoord kan verstrekken?
door Def_B
#83834
Ik hoop het maar aan de andere kant zal ik wel tevreden zijn met een stage 1, 212 pk zal ook wel vooruit gaan zekers!
Gebruikersavatar
door peter1981
#83835
Weet wel dat ze belachelijk streng zijn in België maar of ze een downpiper überhaupt zien is een 2e
Gebruikersavatar
door Ronnie
#83837
Neem anders eens contact op met sponsor RS Tuning wat er mogelijk is zonder gekke aanpassingen is er ook genoeg mogelijk als alles origineel blijft. Als clublid zou je ook nog eens 100 euro korting krijgen.
door Def_B
#83846
Oke, maar zo een downpipe , vervangt toch de gewone uitlaat en als ze op de keuring moeten gaan meten wat de uitstoot is gaan ze dat toch zien? of sla ik de bal helemaal mis.

Als rs tuning niet te ver in nederland zit wil ik daar wel eens horen.
Gebruikersavatar
door peter1981
#83847
Denk dat er kwa uitstoot niet veel veranderd , die regels zijn in NL ook vrij streng namelijk
RS tuning zit volgens mij in Eindhoven (correct me if im wrong)
En binnenkort is daa ook een meeting vaan TT club NL dus wellicht dan gelijk een kijkje nemen binnen het bedrijf :)
door febe2011
#83852
Ik kan je zeggen DEF dat een downpipe niet mag, dus nooit gekeurd. Vraag maar na bij de Belgische tuningsbedrijven. Als je een volledige lijn wil plaatsen, dus downpipe, sportscat en catback, zijn alleen de sportscat en catback gekeurd, met een beetje geluk laten ze je er ook door met de downpipe. Maar ja, de ene laat je door, de andere niet.
door Def_B
#83858
Dat risico kan ik niet nemen, de ene wel de andere niet. Ik dacht wel dat je er niet mee gekeurd ging worden maar wist het niet zeker.

Eindhoven is inderdaad niet zover van belgie, anders ziptuning doet dit ook, iemand gekend met het bedrijf?
Gebruikersavatar
door miel
#83867
Ziptuning kan je googelen, en dat schept weinig vertrouwen, skytune daarentegen levert best wel mooie uitlaatsystemen
Gebruikersavatar
door Ronnie
#83871
Ziptuning is "maatwerk" in de zin van liefst 20 auto's per dag erdoorheen jagen en wat de leek niet weet wat niet deert. Dan kun je geen gedegen maatwerk verrichten lijkt me. Als je foto's van hele rijen met auto's ziet staan dan krab ik toch eens achter mijn oren als je dan teksten leest is die beleving toch ineens heel anders. Qua marketing zit het wel mooi in elkaar maar ik zit in de reclame en kijk door bepaalde dingen heen.
Gebruikersavatar
door miel
#83884
Heb die ooit een keer gecontacteerd, nadien bleef ik maanden aan een stuk mails krijgen , 5% korting, daarna 10, 15, 20, 30, en het ging maar door.
Als een mens een beetje geduld heeft is het naderhand gratis en voor niks, héhéhé.
Maar zelfs gratis, moet het vertrouwen er toch een beetje zijn om aan mijn auto te laten prutsen
Gebruikersavatar
door Ronnie
#83892
Miel ofwel pure "marketing" en als ze gaan vragen vragen vragen etc. dat noem ik onderhand guerrilla marketing en je zal niet weten hoeveel mensen daaronder bezwijken om er maar vanaf te zijn. Ik blokkeer zulke nummers.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]