Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door a4-black
#43300
Als je de DRL koplampen van een TT-S op een TT 2.0 TFSI wilt zetten, is dat alleen een kwestie van de koplampen vervangen? Of moet er nog meer worden vervangen?

Is dit ook toegestaan volgens de wet? Andere verlichting dan volgens de type goedkeuring monteren bedoel ik dus...
Gebruikersavatar
door MarTTijn©
#43303
Even de zoekfunctie gebruiken: http://www.audittclub.nl/forum/viewtopic.php?t=3504
En buiten dat, ik weet zeker dat Massari je alles kan vertellen, hij heeft 't al laten doen.
door rokky
#43328
Ja dit kan gewoon geen probleem
kost je ongeveer 1000,- en hij moet even aan de laptop omdat je het e.e.a aan instellingen moet wijzigen.
massari kent de details wel.
Gebruikersavatar
door RuuTT
#43861
Kan inderdaad prima, heb ik ook gedaan. Het is wel iets duurder btw, reken op plm 1250 euro voor de koplampen zelf. Verder moet je wat geluk hebben met de aanstuurelectronica, het kan zijn dat de regelunit die er nu in zit de lampen niet ondersteunt, als die ook vervangen moet worden komt er nog een paar honderd euro bij.
Gebruikersavatar
door a4-black
#43864
RuuTT schreef:Kan inderdaad prima, heb ik ook gedaan. Het is wel iets duurder btw, reken op plm 1250 euro voor de koplampen zelf. Verder moet je wat geluk hebben met de aanstuurelectronica, het kan zijn dat de regelunit die er nu in zit de lampen niet ondersteunt, als die ook vervangen moet worden komt er nog een paar honderd euro bij.
Foto's!?
Gebruikersavatar
door RuuTT
#44238
:) bij deze dan;

Afbeelding
Gebruikersavatar
door a4-black
#44279
Netjes! Zelf gedaan of via dealer?
Gebruikersavatar
door RuuTT
#44301
Zelf gedaan (helemaal trots :)) Ik ben niet zo handig dus dat zegt al genoeg denk ik..

Enige wat je overigens niet zelf kan is de lichten inregelen, daar moet je even iemand met VAGcom vriendelijk voor aankijken. Anders weet de auto niet dat er andere lampen in zitten en doen de ledjes t niet (de rest van de verlichting wel dus je kan er wel even mee rondrijden vast)
Gebruikersavatar
door a4-black
#44314
En v.w.b. de regelunit moet je dan denk ik al Xenon met DRL hebben denk ik?
Gebruikersavatar
door tgm
#44315
Volgens mij wel. En er zijn twee versies: een met meedraaiende lampen in bochten (adaptive light) en een zonder.
Mijn lampen worden (als het goed is) volgende week vervangen.
Gebruikersavatar
door RuuTT
#44354
Nee, het verhaal omtrent de regelunit is iets complexer. Inderdaad moet je sowieso nu al xenon met DRL hebben (meedraaiend of niet maakt niet uit) maar ook de gewone DRL regelunits snappen niet allemaal de LED DRL. Dr zijn 3 of vier typen en het is ook niet zo dat auto's vanaf een bepaalde bouwmaand de goeie units hebben. Is dus een kwestie van afwachten. Je kan iig niks slopen op dat vlak; als de units em niet ondersteunen merk je t vanzelf en kan je ze alsnog wisselen, je lampen doen t op de DRL na dan verder prima.

Ken van hier alleen nog maar succesverhalen met "regelunitmazzel" dus de kans is ws vrij groot dat t goed komt.
Gebruikersavatar
door a4-black
#53467
Ik heb nu problemen met de verlichting waardoor waarschijnlijk de koplamp unit moeten worden vervangen.
Ik dacht ik maak van de gelegenheid gebruik om de upgraden naar de TT-S (inmiddels ook TT facelift) lampen met LED dagrijverlichting.

De dealer doet nu moeilijk:
- "We kunnen geen TT-S lampen bestellen voor een normale TT"
- "De regelunit is ongeschikt" (zonder te kijken)
- "Je voldoet niet meer aan de APK-eisen"

Hier baal ik wel van. Is er iemand die dit wel via de dealer heeft geregeld?

Edit:
Mocht iemand nog een tip hebben voor een goede Audi garage waar ik het eens kan proberen?
Of een adresje hebben die dit wel willen/kunnen uitvoeren? Omgeving Rotterdam.
Dan houd ik mij aanbevolen...
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]