Audi TT Club - Forum

Alles op het gebied van styling vind je hier!
Forumregels: Wil je lid worden? Word dan snel Club Member!
Kijk in de Clublid website voor meer informatie.
  • Gebruikersavatar
door bakker68
#82407
Ik ben mij aan het orienteren voor aankomende zomer om nieuwe velgen en banden erop te leggen maat 20 inch. (huidige 18 inch ga ik gebruiken voor mijn winterbanden).
Ik ben op zoek naar lichtmetalen velgen die open zijn dus met weinig spaken.
Elke ervaring of aanrader is welkom, kwaliteit staat voorop!
Gebruikersavatar
door Ronnie
#82408
Velgen van TAM zijn veelal replica's van originele designs, dat zijn de betere. Verder kan je van 20 inch uiteraard heel gave velgen vinden van diverse bekende merken. Maar velgen blijven een persoonlijke keuze.
door bakker68
#82472
keuze is zeker persoonlijk.
Maar ben op zoek naar hoog kwaliteit merken en dan kijken wat mijn voorkeur heeft van deze merken.
Nu kom ik zoveel merken tegen dat ik door de bomen het bos niet meer zie en niet weet wat de kwaliteit is.
Iemand ervaring mee?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#82474
Mijn voorkeur gaat vaak uit naar wat duurdere velgen zoals:
- origineel Audi
- Breyton
- BBS
- BE Wheels
- Schmidt

Anders kies ik voor TAM of WSP Italy daar die wel rond zijn en vele andere merken van replica's weer niet die komen als eieren al uit de dos en mag er gigantisch veel lood op.
Gebruikersavatar
door Ronnie
#82488
AEZ kom je op t forum wellicht tegen, want zit ook onder TT's gemonteerd. Ik heb schijnbaar een duurdere smaak gezien de merken die ik al opsomde.
door bakker68
#83096
Ronnie ik heb BBS velgen op het oog maar nu heeft deze drie verschillende ET waarde (34,40,45). Nu weet ik dat een hogere waarde de velg meer naar binnen valt dan een lagere. Waar moet ik rekening mee houden? Heb jij hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
door Ronnie
#83116
Volgens mij heeft de MK2 ET 50 als standaard wiel offset, 5x112 wordt veel ET 45 onder gehangen van replica's. De merken die ik al opsomde waaronder BBS kunnen er iets van afwijken maar meer als 20 verschil zou ik nooit doen ET 35 zou het effect hebben met spacers van 15 mm te plaatsen dan komen de velgen naar buiten toe.

www.steekmaat.nl is een site met allerlei info mbt steek en et waardes e.d.
co2 meeting

Het gaat om een audi TT 8n. welke bijna 300.000 km[…]

Peter

Hoi Peter Prachtige auto en ook een mooie kleur st[…]

Marc

Misschien kan ik een vraag stellen aan de TT speci[…]

koeling

Na het starten van de motor loopt de temperatuur ([…]

Cabrio dakslot links

Artikel 8N7871443 Kan iemand mij hieraan helpen?[…]

water onder de voorstoel mat.

hallo audiforum ik heb water onder mijn voorstoe[…]

Els stelt zich voor

Beste forumleden, Sinds 2017 ben ik de eigenaar va[…]

Maikel stelt zich voor

Hoi Maikel, Ondertussen al wat aan de Audi TT kun[…]